زیرساخت باشگاه مشتریان | امکانات مورد نیاز برای باشگاه مشتریان

زیرساخت های باشگاه مشتریان

زیرساخت های باشگاه مشتریان. امکانات لازم برای داشتن باشگاه. نکات زیر ساخت باشگاه مشتری. Customer Club Infrastructure.

زیرساخت باشگاه مشتریان مناسب یکی از مهم ترین عناصر داشتن باشگاه می باشد. باشگاه مشتریان، به عنوان یکی از ابزارهای جلب اعتماد، وفاداری و رضایت مشتریان، توجه بسیاری از سازمان های تجاری و خدماتی را به خود جلب کرده است. باشگاه مشتری مزایای زیادی برای مشتریان و مدیران کسب و کار به دنبال دارد. نکته جالب آن جاست که با وجود مزایای فراوان این ابزار و تاثیر فوق العاده آن بر روی کسب و کار، راه اندازی آن کار پیچیده ای نیست است. فقط باید زیرساخت های مناسبی برای باشگاه مشتریان تعریف شود. یک باشگاه مشتریان با زیرساخت مناسب بهترین نتیجه را می تواند به همراه داشته باشد. Customer Club Infrastructure.

در این مقاله تحت عناوین زیر به زیرساخت باشگاه مشتریان می پردازیم. بنابراین با مطالعه ی آن در کمتر از چند دقیق می توان از زیرساخت لازم برای باشگاه مشتریان مطلع شد.

زیرساخت لازم برای باشگاه مشتریان
Customer Club Infrastructure. زیرساخت باشگاه مشتریان. امکانات لازم برای داشتن باشگاه. نکات زیر ساخت باشگاه مشتری.

منظور از زیرساخت باشگاه مشتریان چیست؟

زمانی پروژه های باشگاه مشتریان یک شرکت تجاری یا خدماتی به ثمر می نشیند که مدیران اجرایی آن کسب و کار اطلاعات کاملی درباره ی برنامه های وفاداری داشته باشند. داشتن اطلاعات در خصوص زیرساخت باشگاه مشتریان نیز یکی از همین موارد می باشد. در واقع صاحبان آن کسب و کار باید پس از داشتن ذهنیت کامل از برنامه های وفاداری، روند مناسبی را برای اجرایی کردن آن برنامه ها داشته باشند. آنها باید بتوانند زیرساخت های مناسبی، مثل سیستم اطلاع رسانی و بخش های جالب و کاربردی، را انتخاب و طراحی کنند. مطالعه ی مقاله ی وفاداری به برند نیز توصیه می شود.

هر کسب و کاری می تواند متناسب با کار خود وسایل لازم برای داشتن باشگاه مشتریان را تامین کند. مدیران شرکتی که قصد ایجاد باشگاه مشتریان را دارند باید از امکانات مورد نیاز برای باشگاه مشتریان آگاه شوند. حتی در این زمینه می توانند از کارشناسان و متخصصان با تجربه، به منظور فراهم آوردن  زیرساخت باشگاه مشتریان کمک بگیرند.

در ادامه این مقاله قصد داریم قدم های لازم برای فراهم آوردن امکانات مورد نیاز برای ایجاد باشگاه مشتریان را مرور کنیم. در صورت نیاز برای راهنمایی و مشاوره جهت زیرساخت های باشگاه مشتریان و یا سایر امور مربوط به آن می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.

1. مشاوره و آموزش در جهت زیرساخت لازم برای باشگاه مشتریان

تجربه نشان داده است که پروژه و اجرای یک برنامه وفاداری، هنگامی کارآمد خواهد بود که مدیران آن پروژه به درستی از باشگاه مشتریان و اهداف آن آگاه باشند. فقط در این صورت است که می توانند زیرساخت باشگاه مشتریان خود را به نحوی مطلوب طراحی کنند. زیرساخت هایی که از طریق آنها، پیاده سازی برنامه های وفاداری مشتریان امکان پذیر باشد.

اما بررسی ها نشان داده است که بسیاری از باشگاه های مشتریان حتی با داشتن اهداف و برنامه های مشخص و زیرساخت های جامع و مدرن نتوانسته اند به موفقیت های بالایی دست پیدا کنند.

یکی امکانات مورد نیاز برای باشگاه مشتریان، مشاور متخصص و آگاه است. کسی که هم در زمینه راه اندازی باشگاه و هم در حوزه فراهم آوردن زیرساخت های باشگاه در کنار صاحبان یک کسب و کار باشد. از طرفی تا چند ماه پس از افتتاح باشگاه، خدمات آن را پرزنت کند.

زیر ساخت اجرا و پیاده سازی باشگاه وفادارسازی
Customer Club Infrastructure. امکانات لازم برای داشتن باشگاه. زیرساخت های باشگاه مشتریان.

2. انتخاب زیر ساخت و سناریوی مناسب برای راه اندازی باشگاه مشتریان

شرکت های بسیاری هستند که تمایل به راه اندازی باشگاه مشتریان را دارند. باشگاه مشتریان یک برنامه تک بعدی نیست. باید برای کارآمد بودن برنامه وفاداری زیرساخت باشگاه مشتریان به درستی تعریف شده باشد. عدم وجود زیرساخت های مطلوب، امکان پیشرفت باشگاه مشتریان وجود نخواهد داشت. اگر این اتفاق بیفتد، مدیران قادر نخواهند بود انتظارات مشتریان را برآورده کنند. به علاوه از جذابیت باشگاه مشتریان نیز روز به روز کاسته می شود.

سناریوی باشگاه، عاملی است که مشتریان روزانه در آن در حال ارتباط هستند. نیازهای مشتریان را آنالیز، بررسی و معرفی می کند.

 زیرساخت باشگاه مشتریان باید در بردارنده ی برنامه ای جامع و کاربردی باشد. به طوریکه اهداف باشگاه از همان ابتدا در آن مشخص شده باشد. در زیرساخت های باشگاه باید به مواردی مانند مدت بازه اجرایی برنامه ی یک شرکت، عوامل محرک برنامه وفاداری در جلب مشتریان و درصد تخفیفی که می توان به مشتری ارائه کرد، اشاره کرد.

3. زیرساخت و طراحی مناسب باشگاه مشتریان

نکته مهم بعد از انتخاب زیرساخت باشگاه مشتریان، طراحی و اجرایی کردن صحیح و اصولی باشگاه مشتریان است. جایی که هم مدیران و هم مشتریان با آن سروکار دارند. این باشگاه باید به نحوی ساخته و پرداخته شده باشد که درصدد رفع نیازهای مشتریان باشد و همواره جذابیت خود را برای مشتریان حفظ کند. مسلما طراحی هر باشگاه مشتریان متناسب با کسب و کار آن شرکت تجاری یا خدماتی صورت می گیرد. داشتن برنامه بازاریابی مناسب به منظور بهبود فروش در کسب و کار از امکانات مورد نیاز برای باشگاه مشتریان است. جهت اطلاع از باشگاه مشتریان هوشمند کلیک کنید.

طراحی سناریویی جامع که از زمان افتتاح باشگاه و عضویت مشتریان تا دسته بندی و رفع نیاز آن ها همراه با اعضای باشگاه باشد، اهمیت بسیاری دارد. از طرفی یکی از وسایل لازم برای داشتن باشگاه مشتریان، قدرت رقابت با سایر رقباست. توجه به طراحی اصولی باشگاه مشتریان می تواند یک شرکت یا برند را در عرصه رقابت با سایر کسب و کارها موفق کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی طراحی باشگاه مشتریان را نیز مطالعه نمایید.

4. انتخاب نرم افزار مناسب برای باشگاه مشتریان

استفاده از نرم افزارهای جامع و کاربردی از امکانات مورد نیاز برای راه اندازی باشگاه مشتریان است. یکی از دلایلی که سبب موفقیت بیشتر باشگاه وفاداری برندهای بزرگ شده است، ارزش بالایی است که برای نرم افزارهای باشگاه قائل هستند. در واقع شرکت های بزرگ هزینه زیادی را به این بخش اختصاص می دهند. نرم افزارهای باشگاه مشتریان باید تمام اهداف و برنامه های زیرساختی باشگاه مشتریان را در برگیرند.

نرم افزارهای هر کسب و کار به صورت اختصاصی برای آن تجارت طراحی می شوند. به منظور طراحی نرم افزاری مطلوب و کاربردی لازم است از مهندسان برنامه نویس و افراد خبره در این زمینه بهره گرفت. در این رابطه می توانید مقاله ی بهترین باشگاه مشتریان ایران را نیز مطالعه نمایید.

امکانات لازم برای داشتن باشگاه مشتریان
پنکات زیر ساخت باشگاه مشتری. زیرساخت باشگاه مشتریان.

5. تامین امکانات سخت افزاری مناسب برای زیرساخت باشگاه مشتریان

از جمله وسایل لازم برای داشتن باشگاه مشتریان، تامین سخت افزارهای مناسب است. بسته به نوع نرم افزاری که برای یک کسب و کار انتخاب می شود، سخت افزار مناسب آن نیز متفاوت خواهد بود. در راه اندازی باشگاه مشتریان از یک سو به سخت افزارهای مورد نیاز مشتری و از یک سو به سخت افزارهای سمت پذیرنده نیاز هست. در هنگام طراحی زیرساخت های باشگاه مشتریان باید به هر دو سوی نیازهای سخت افزاری توجه کرد.

سخت افزار مورد نیاز مشتری همان کارت عضویت یا وفاداری (Loyalty Card) است. این کارت ها از جنس کارت های بانکی هستند. در نتیجه از طریق یک بارکد یا نوار مغناطیسی برای هر فردی، شخصی سازی می شود. هر کارت به نام یکی از مشتریان در باشگاه وفاداری ثبت می شود و اطلاعات آن فرد را در بردارد.

منظور از سخت افزار پذیرنده، سخت افزاری است که ارتباط بین کارت مشتریان و نرم افزار باشگاه وفاداری را برقرار می کند. بسته به نوع کارت وفاداری این سخت افزار می تواند یک دستگاه پوز یا یک دستگاه بارکد خوان باشد. البته دستگاه پوز فقط در بستر مخابراتی قابل استفاده است. به همین دلیل محدودیت هایی دارد که منجر به کاهش استفاده از آن در باشگاه مشتریان شده است. این دستگاه ها جای خود را به سخت افزارهایی دادند که روی بستر اینترنت کار می کنند و به راحتی، همیشه و همه جا در دسترس هستند.

6. تامین نیروی انسانی کارآمد

از جمله امکانات مورد نیاز برای باشگاه مشتریان و زیر ساخت آن، نیروی انسانی خبره و آگاه است. هرچه برنامه وفاداری یک باشگاه توسط نیروهای انسانی آن شرکت دقیق تر و بهتر اجرا شود، فروش و موفقیت باشگاه وفاداری افزایش پیدا می کند.

اما نباید این نکته را فراموش کرد که هر چه زیرساخت های باشگاه مشتریان به صورت حرفه ای و اصولی تر اجرا شده باشد، کمترین نیاز را به نیروی انسانی خواهد داشت. هم چنین وقت کمتری را از مشتری و آن نیروی انسانی می گیرد. نرم افزار باشگاه مشتریان باید به نحوی طراحی شده باشد که اپراتور بتواند به راحتی و با سرعت با آن کار کند. در این صورت حتی در زمان شلوغی و افزایش مراجعه مشتریان می تواند عملیات عضویت و ثبت تراکنش ها را به سرعت انجام دهد؛ به خصوص اگر شرکت ارائه دهنده، یک شرکت خدماتی باشد.

7. به کارگیری امکانات رسانه ای باشگاه مشتریان در زیرساخت

به منظور آگاهی مشتریان از برنامه های باشگاه مشتریان و مزیت هایی که برای آن ها در نظر گرفته است، اطلاع رسانی به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا استفاده از رسانه های مختلف از جمله وسایل مورد نیاز برای باشگاه مشتریان است. در زیر به بررسی انواع رسانه های یک باشگاه خواهیم پرداخت.

رسانه های کاغذی

طراحی یک ژورنال، بروشور یا نشریه ی چند صفحه ای به منظور معرفی اهداف و مزایای باشگاه مشتریان از جمله رسانه های کاغذی است. این رسانه ها به صورت هفتگی، ماهانه یا سالیانه و حتی در هنگام عرضه یک محصول جدید در اختیار مشتریان قرار می گیرد. حتی می تواند سایر افراد را به عضویت در باشگاه تشویق کند.

رسانه های آنلاین

اگر زیرساخت های باشگاه به گونه ای طراحی شده باشند که امکان ایجاد شبکه های اجتماعی فراهم شده باشد، امکان استفاده از رسانه های آنلاین نیز وجود دارد. در شبکه های اجتماعی امکان معرفی محصولات و خدمات مختلف، ارائه تخفیف های ویژه و سایر امکانات باشگاه وفاداری وجود دارد. عصر امروز، عصر ارتباطات و انتشار اطلاعات در شبکه های مجازی است. در این زمینه فضای مجازی وسیله مناسبی برای ترغیب مشتریان وفادار و عادی و جلب اعتماد آن هاست.

رسانه های محیطی

طراحی پوسترها و بنرهای تبلیغاتی مناسب و جالب باشگاه مشتریان و نصب آن ها در محیط داخلی فروشگاه ها و دفاتر ارائه دهنده ی خدمات یکی دیگر از راه های اثرگذاری بر مشتریان است. حتی استفاده از این بنرها در سطح شهر می تواند اطلاع رسانی به مشتریان را بهبود بخشد.

در صورت نیاز برای مشاوره جهت ایجاد زیرساخت های باشگاه مشتریان و سایر امور مربوط به باشگاه مشتریان و نرم افزارهای مدیریتی می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را برای اجرای باشگاه مشتریان با بهترین زیرساخت یاری خواهند کرد.

بازدیدها: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *