باشگاه مشتریان رستوران ها. وفادارسازی مشتریان رستوران. برنامه وفاداری برای رستوران ها. افزایش وفاداری مشتریان رستوران.
باشگاه مشتریان رستوران چه کاربردی دارد و اهمیت استفاده از باشگاه مشتریان در رستوران چسیت؟ امروزه علاوه بر عواملی مانند کیفیت غذا، قیمت، مکان و … ابزار دیگری برای رقابت بین رستوران ها به وجود آمده است. وجود باشگاه مشتریان برای رستوران ها می تواند نقش مهمی در کسب درآمد و سود بیشتر داشته باشد.
وجود عواملی مانند داشتن نمای خارجی و داخلی زیبا، بهداشتی و تمیز بودن فضاهای داخلی رشتوران مانند سالن غذاخوری، سرویس بهداشتی و آشپزخانه، داشتن تنوع غذایی بالا، ارائه خدمات به طور صحیح و در زمان مناسب، کیفیت خوب غذا و دکوراسیون زیبا و شیک برای جذب مشتری و جلب رضایت او ضروری هستند اما برنامه باشگاه مشتریان رستوران به صاحبان کسب و کار کمک می کند مشتریان راضی را به مشتریان وفادار تبدیل نماید.
در این مقاله قصد داریم در خصوص باشگاه مشتریان رستوران ها توضیحات لازم را ارائه دهیم. به همین منظور عناوین زیر در خصوص باشگاه مشتریان برای رستوران ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
باشگاه مشتریان که گاه آن را باشگاه وفاداری یا باشگاه مشتریان وفادار نیز می خوانند، در حقیقت یک نرم افزار مدیریت مشتری است. این نرم افزار بر روی رفتار مشتری تمرکز دارد تا بتواند تجزیه و تحلیل درستی از رفتار مشتریان داشته باشد. نرم افزار به تحلیل تعداد دفعات مراجعه مشتری برای خرید خدمات یا کالا، فاصله زمانی بین این مراجعات، مقدار خرید، علاقه مشتریان، عدات مشتریان و غیره می پردازد. بر اساس این تحلیل ها می توان تصمیمات صحیح تر و دقیق تری در جهت تشویق مشتری به مراجعه مجدد به رستوران و سفارش غذا گرفت و مدل کسب و کار رستوران را براساس علایق و نیازهای مشتری تعدیل نمود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات این ابزار کاربردی می توانید مقاله ی خدمات باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
راه اندازی باشگاه مشتریان برای یک رستوران می تواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
تحقیقات نشان داده است که افزایش 5 درصدی در حفظ مشتریان می تواند سود را تا 75 درصد افزایش دهد. در حقیقت حفظ مشتریان فعلی بسیار راحت تر و مقرون به صرفه تر از جذب مشتریان جدید است و راه اندازی باشگاه مشتریان رستوران می تواند در این راه کمک کند.
طبق مطالعات انجام شده، 82 درصد از اعضای باشگاه مشتریان رستوران حداقل 1 نفر دیگر را با خود به رستوران آورده اند. بهتر بگوییم اگر رستورانی 100 عضو باشگاه مشتریان داشته باشد، 82 مهمان دیگر هم همراه آنها به رستوران می آیند.
به طور میانگین، اعضای باشگاه مشتریان رستوران نسبت به افراد دیگر سفارش بیشتری می دهند و پول بیشتری خرج می کنند. هزینه و زمان صرف شده برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران با این پرداخت های بالاتر جبران خواهد شد.
یکی از مهمترین اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان رستوران، آگاهی از علایق و خصوصیات مشتریان است. با استفاده از این باشگاه می توان اطلاعاتی از مشتریان به دست آورد که با راه های دیگر ممکن نیست.
قبل از هر چیز باید توجه داشت راه اندازی باشگاه مشتریان برای هر رستوران بسته به شرایط خاص آن می تواند متفاوت باشد. هر کسب و کار باید با در نظر گرفتن استراتژی مدیران خود نسبت به طراحی باشگاه مشتریان اقدام نماید. اما برخی راهکارها وجود دارد که تقریبا می توان آنها را برای همه رستوران ها به طور یکسان به کار برد. در ادامه به این راهکارهای مهم برای باشگاه مشتریان رستوران ها می پردازیم. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله ی طراحی باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
باشگاه مشتریان رستوران می تواند به هر مشتری قدیمی کد معرف ارائه نماید. مشتریان قدیمی می توانند با معرفی دوستان و آشنایان خود به رستوران و ارائه این کد، از باشگاه امتیاز بگیرند. به این ترتیب مشتریان جدیدی به باشگاه مشتریان وارد خواهند شد.
با مراجعه مشتری به رستوران و دادن اولین سفارش، وی امتیازاتی از باشگاه مشتریان دریافت می کند. او می تواند در سفارش های بعدی از این امتیازات استفاده نماید. مشتری می تواند در مراجعه بعدی از این امتیازات و تخفیفات بهره گیرد یا امتیازات خود را جمع آوری کرده و به طور یکجا از آن استفاده کند ولی به هر حال او تمایل خواهد داشت برای خرج کردن این امتیازات به رستوران برگردد و این باعث می شود مشتری راضی به مشتری وفادار تبدیل گردد.
نکته بسیار مهم در امتیاز دهی به مشتریان این است که امتیاز در نظرگرفته شده برای هر خرید باید با سود حاصل از آن برای رستوران تناسب داشته باشد. اگر امتیاز در نظرگرفته شده بیشتر از میزانی باشد که رستوران می تواند تخفیف دهد باعث ضرر خواهد شد. در این رابطه می توانید مقاله ی راه های امتیازدهی در باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
باشگاه مشتریان می تواند افزایش رضایت مشتری را از طرق مختلف ایجاد کند. یکی از این روشها، تخفیف دهی بر اساس امتیازدهی است. دادن تخفیف به مشتری بر اساس تعداد مراجعه و میزان سفارش علاوه بر ایجاد حس خوب در انها باعث ایجاد احساس تمایز در مشتری می گردد. ایجاد حس متمایز بودن خشنودی و رضایت او را بیشتر خواهد کرد.
باشگاه مشتریان رستوران می تواند برای افزایش رضایت مندی مشتری، خدمات دیگری را نیز به او ارائه نماید. از جمله این موارد می توان به ارسال رایگان، ارائه نوشیدنی رایگان و …. اشاره نمود. در این موارد باید شرایط خاص رستوران در نظر گرفته شود. برای مثال ممکن است ارسال رایگان به برخی نقاط شهر به صرفه نباشد.
تحقیقات نشان داده است ارسال تبلیغات و پیشنهادات اختصاصی میزان بازدیدکنندگان را 70 درصد افزایش می دهد. باشگاه مشتریان رستوران می تواند با ایجاد رویدادهای تبلیغاتی و دادن پیشنهادات اختصاصی هم مشتریان عضو باشگاه و هم مشتریان جدید را هدف قرار دهد.
پیام تبریک به مناسبت های خاص مانند تولد، غذای ویژه یک روز خاص، رویدادها و … را می توان به صورت عکس یا پیام برای مشتری ارسال نمود. به این ترتیب همیشه می توان با مشتری ارتباط داشت و در خاطر او ماند.
برای راه اندازی باشگاه مشتریان رستوران ها با بهترین نتیجه می توانید به کارشناسان رکاما در ارتباط باشید. کارشناسان رکاما شما را برای راه اندازی باشگاه مشتریان و وفادارسازی مشتریان رستوران ها راهنمایی خواهند کرد. همچنین مطالعه ی مقاله ی باشگاه مشتریان موفق توصیه می شود.
بازدیدها: 533