باشگاه مشتریان رستوران ها

باشگاه مشتریان رستوران ها

باشگاه مشتریان رستوران ها چه کاربردی دارد و اهمیت استفاده از باشگاه مشتریان در رستوران‌ها چیست؟ امروزه علاوه بر عواملی مثل: کیفیت غذا، قیمت مناسب، مکان دلپذیر و … ابزارهای دیگری برای رقابت بین رستوران‌ها نیز به وجود آمده است. وجود باشگاه مشتریان برای رستوران‌ها می‌تواند نقش مهمی در کسب درآمد و سود بیشتر داشته باشد.

هرچند که مواردی مثل، زیبایی فضای داخلی و خارجی، رعایت بهداشت و تمیزی کلیه بخش‌ها، داشتن تنوع غذایی بالا، ارائه خدمات به‌صورت شایسته، کیفیت غذای خوب برای جلب رضایت مشتریان ضروری هستند. اما سامانه باشگاه مشتریان رستوران به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند، مشتریان راضی را به مشتریان وفادار تبدیل نماید. برای آشنایی بهتر با این سامانه می توانید مقاله پورتال مشتریان را مطالعه نمایید.

در این مقاله قصد داریم در خصوص باشگاه مشتریان رستوران‌ها توضیحات لازم را ارائه دهیم. به همین منظور عناوین زیر در خصوص باشگاه مشتریان برای رستوران‌ها موردبررسی قرار خواهد گرفت.

وفادارسازی مشتریان رستوران ها
باشگاه مشتریان رستوران ها. وفادارسازی مشتریان رستوران. افزایش وفاداری مشتریان رستوران. برنامه وفاداری برای رستوران ها.

اهمیت باشگاه مشتریان برای رستوران ها

با استفاده از این پورتال مدیران رستوران می توانند تجزیه‌وتحلیل درستی از رفتار مشتریان داشته باشد.  باشگاه مشتریان به تحلیل تعداد دفعات مراجعه مشتری برای خرید، فاصله زمانی بین این مراجعات، مقدار خرید، علاقه مشتریان، خدمات مشتریان و… می‌پردازد. براساس این تحلیل‌ها می‌توان تصمیمات صحیح‌تر و دقیق‌تری در جهت تشویق مشتری به مراجعه مجدد به رستوران و سفارش غذا گرفت. این موجب می‌شود که مدیران بتوانند، کسب‌وکار خود را بر اساس تمایلات و علایق مشتریان برنامه‌ریزی نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات این ابزار کاربردی می توانید مقاله ی خدمات باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

فواید باشگاه مشتریان برای رستوران

راه اندازی باشگاه مشتریان برای یک رستوران می تواند مزایای زیادی در بر داشته باشد، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • افزایش سود

تحقیقات نشان داده است، که  5 درصد تلاش بیشتر برای حفظ مشتریان می‌تواند سود را تا 75 درصد افزایش دهد. در حقیقت حفظ مشتریان فعلی بسیار راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه از جذب مشتریان جدید است و راه‌اندازی باشگاه مشتریان رستوران می‌تواند در این راه کمک کند.

  • مهمانان جدید

طبق مطالعات انجام‌شده، 82 درصد از اعضای باشگاه مشتریان رستوران حداقل 1 مشتری دیگر را با خود به رستوران آورده‌اند. بهتر است بگوییم اگر تعداد باشگاه مشتریان رستورانی 100 عضو باشد، 82 مهمان دیگر هم همراه آن‌ها به رستوران می‌آیند.

  • میانگین سود بالاتر

به طور میانگین، اعضای باشگاه مشتریان رستوران نسبت به افراد دیگر سفارش بیشتری می‌دهند و پول بیشتری خرج می‌کنند.  هزینه و زمان صرف شده برای راه‌اندازی نرم‌افزار باشگاه مشتریان رستوران با این پرداخت‌های بالاتر جبران خواهد شد.

  • کسب اطلاعات جامع و کامل از مشتریان

یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی باشگاه مشتریان رستوران، آگاهی از علایق و خصوصیات مشتریان است. با استفاده از این باشگاه می‌توان اطلاعات مفیدی از مشتریان به دست آورد که با راه‌های دیگر ممکن نیست.

افزایش فروش رستوران ها با باشگاه مشتریان
وفادارسازی مشتریان رستوران. افزایش وفاداری مشتریان رستوران. باشگاه مشتریان رستوران ها. برنامه وفاداری برای رستوران ها.

طراحی باشگاه مشتریان برای رستوران ها

 قبل از هر چیز باید توجه داشت، راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای هر رستوران بسته به شرایط خاص آن می‌تواند متفاوت باشد. هر کسب‌وکار باید با در نظر گرفتن استراتژی مدیران خود نسبت به طراحی باشگاه مشتریان اقدام نماید. اما برخی راهکارها  وجود دارد که تقریباً می‌توان آنها را برای همه رستوران‌ها به‌طور یکسان به‌کار برد. در ادامه به این راهکارهای مهم برای باشگاه مشتریان رستوران‌ها می‌پردازیم. همچنین می‌توانید برای خواندن مطالب بیشتر در این خصوص به طراحی باشگاه مشتریان مراجعه کنید.

ارائه کد معرف به مشتریان قدیمی

این سامانه می تواند برای هر مشتری قدیمی یک کد معرف ارائه نماید. مشتریان قدیمی می توانند با معرفی دوستان و آشنایان خود به رستوران و ارائه این کد، از باشگاه امتیاز بگیرند. به این ترتیب مشتریان جدیدی به باشگاه مشتریان وارد خواهند شد.

امتیاز دهی

با مراجعه مشتریان به رستوران و ثبت اولین سفارش، امتیازاتی را از باشگاه مشتریان دریافت می‌کند. پس‌ازآن مشتری، می‌تواند در سفارش‌های بعدی از این امتیازات استفاده نماید. همچنین، می‌تواند امتیازات خود را جمع‌آوری کرده و به‌طور یکجا از آن استفاده کند. به‌طورکلی، این عمل مشتریان را به برگشت به رستوران برای خرج کردن امتیازات و تخفیفات خود تشویق می‌کند و سبب وفادار سازی آن‌ها می‌گردد.

نکته بسیار مهم در امتیازدهی به مشتریان این است، که امتیاز در نظر گرفته شده برای هر خرید باید با سود حاصل از آن برای رستوران تناسب داشته باشد. اگر امتیاز در نظر گرفته شده بیشتر از میزانی باشد که رستوران می‌تواند تخفیف دهد باعث ضرر خواهد شد. پیشنهاد می شود برای درک بهتر این مطلب مقاله‌ی راه های امتیازدهی در باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

افزایش رضایتمندی

باشگاه مشتریان می‌تواند افزایش رضایت مشتری را از طرق مختلف ایجاد کند. یکی از این روش‌ها، تخفیف دهی بر اساس امتیازدهی است. دادن تخفیف به مشتری بر اساس تعداد مراجعه و میزان سفارش علاوه بر ایجاد حس خوب در آنها باعث ایجاد احساس تمایز در مشتری می‌گردد.  ایجاد حس متمایز بودن خشنودی و رضایت او را بیشتر خواهد کرد.

باشگاه مشتریان رستوران می‌تواند برای افزایش رضایت‌مندی مشتری، خدمات دیگری را نیز به او ارائه نماید. ازجمله این موارد می‌توان به ارسال رایگان، ارائه نوشیدنی رایگان و …. اشاره نمود. در این موارد باید شرایط خاص رستوران در نظر گرفته شود. برای مثال ممکن است ارسال رایگان به برخی نقاط شهر به‌صرفه نباشد.

ارسال تبلیغات و پیشنهادات اختصاصی در باشگاه مشتریان رستوران

تحقیقات نشان داده است، که ارسال تبلیغات و پیشنهادات اختصاصی میزان بازدیدکنندگان را تا 70 درصد افزایش می‌دهد. باشگاه مشتریان رستوران می‌تواند با ایجاد رویدادهای تبلیغاتی و ارائه پیشنهادات اختصاصی، هم مشتریان عضو باشگاه و هم مشتریان جدید را هدف قرار دهد.

ایجاد احساس نزدیکی و یگانگی در مشتری

 پیام تبریک به مناسبت‌های خاص مانند تولد، غذای ویژه یک روز خاص، رویدادها و … را می‌توان به‌صورت عکس یا پیام برای مشتری ارسال نمود. به‌این‌ترتیب همیشه می‌توان با مشتری ارتباط داشت و در خاطر او ماند.

برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان رستوران‌ها با بهترین نتیجه می‌توانید با کارشناسان ما در رکاما در ارتباط باشید. کارشناسان رکاما شما را برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان و وفادار سازی مشتریان رستوران‌ها راهنمایی خواهند کرد. همچنین مطالعه‌ی مقاله‌ی باشگاه مشتریان موفق توصیه می شود.

بازدیدها: 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *