باشگاه مشتریان اماکن ورزشی

باشگاه مشتریان اماکن ورزشی

 راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان اماکن ورزشی می‌تواند به آنها در ایجاد اشتیاق در مشتری و حفظ او کمک شایانی نماید. چراکه نگه داشتن مشتریان باشگاه های ورزشی کاری بس دشوار است، و اکثریت مشتریان آن ها پس از مدت کوتاهی آن را رها  می کنند. به همین سبب مدیران باشگاه همواره به دنبال ابزاری هستند که مشتریان خود را وفادسازاند و آن ها را وادار به تمدید عضویت کنند. برای آشنایی با این ابزار برجسته به مقاله سیستم باشگاه مشتریان سر بزنید.

در این مقاله قصد داریم در خصوص باشگاه مشتریان اماکن ورزشی توضیحات لازم را ارائه دهیم. بنابراین با صرف چند دقیقه می‌توان از نکات لازم در مورد باشگاه مشتریان برای باشگاه‌های ورزشی مطلع شد و تصمیم درستی را برای اجرای باشگاه مشتریان باشگاه‌های ورزشی گرفت. به همین منظور عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نکات مهم قبل از اجرای باشگاه مشتریان اماکن ورزشی
باشگاه مشتریان سالن ورزشی. باشگاه مشتریان باشگاه بدنسازی. لویالیتی در اماکن ورزشی. وفادارسازی ورزشکاران.

نکات مهم قبل از اجرای باشگاه مشتریان اماکن ورزشی

برخی نکات وجود دارد که به‌طور اساسی و قبل از راه‌اندازی باشگاه مشتریان باید به آنها توجه نمود. رعایت این نکات برای جذب ورزشکاران و جلب رضایت آنها در وهله اول ضروری هستند. پس از اجرای این نکات به طور کامل، مدیران می توانند دست به راه اندازی باشگاه مشریان بزنند.

نخست اینکه باشگاه حتماً باید دارای مجوزها و استانداردهای لازم از طرف سازمان‌های مربوطه باشد.

دوم اینکه به نسبت وسعت باشگاه و تعداد ورزشکارانی که به آن رفت‌وآمد دارند. باید از چند مربی باتجربه استفاده نمود که دارای مدرک تربیت‌بدنی باشند. مربیان باید دارای مدارک درجه 1 تا 3 مربیگری باشند.

 نکته سوم و بسیار حائز اهمیت بهداشتی بودن رختکن‌ها و سالن است. عدم رعایت بهداشت باعث ایجاد مشکلات پوستی در ورزشکاران می‌شود. نکته بعدی وجود تعداد کافی تجهیزات، مثل: کمد، رختکن و موارد دیگر می‌باشد.

وضعیت کلی مناسب برای اماکن ورزشی

استفاده از دستگاه‌های کافی و پیشرفته علاوه بر دستگاه‌های بدنسازی،  برای ارزیابی وضعیت بدن ورزشکاران این امکان را فراهم می‌کند.  تا شناخت درستی از شرایط بدنی هر ورزشکار به‌دست آید و بر این اساس برای هرکس یک برنامه ورزشی مناسب ارائه گردد.

راه‌اندازی بخش‌های سونا، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ، اتاق VIP، بوفه مجهز و … در باشگاه ورزشی هم به خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مشتریان کمک خواهد کرد و هم درآمد باشگاه را افزایش خواهد داد.

 در صورت امکان جداسازی ورزشکاران بر اساس شرایط سنی محیط مناسب‌تری را برای ورزش در باشگاه ایجاد خواهد شد. همچنین استفاده از مشاورین تغذیه و ارائه برنامه غذایی در کنار برنامه‌های ورزشی باعث، نتایج بهتر برای ورشکاران و در نیتجه افزایش رضایت آن ها می‌گردد.

نکات مهم در باشگاه مشتریان اماکن ورزشی
باشگاه مشتریان باشگاه بدنسازی. باشگاه مشتریان سالن ورزشی. لویالیتی در اماکن ورزشی. وفادارسازی ورزشکاران.

نکات مهم در باشگاه مشتریان اماکن ورزشی

اکنون که نکاتی که یک باشگاه ورزشی برای جذب مشتریان جدید و افزایش رضایت مشتریان قدیمی خود باید رعایت کند پرداختیم. به نکات مهم برای راه اندازی باشگاه مشتریان می‌پردازیم. با رعایت این نکات می‌توان بهترین نتیجه را از باشگاه مشتریان اماکن ورزشی دریافت کرد. همچنین در صورت نیاز برای مشاوره جهت راه‌اندازی باشگاه مشتریان سالن‌های ورزشی می‌توانید با کارشناسان ما در رکاما تماس حاصل فرمایید. علاوه بر آن، می‌توانید برای کسب اطلاعات کلی در خصوص نصب باشگاه مشتریان، مقاله ی نکات نصب باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

معرفی کامل باشگاه ورزشی و مزیت های آن به مراجعان

یکی از فواید مهم باشگاه مشتریان اماکن ورزشی، ارائه یک معرفی کامل از باشگاه شما و امکانات آن و همچنین درج تصاویر از بخش‌های مختلف باشگاه است. با معرفی کامل باشگاه، مربیان، متخصصان و خدمات آن می‌توان مزیت باشگاه را نسبت به سایر باشگاه‌ها به مراجعه‌کنندگان نشان داد. همچنین در سامانه مشتریان می‌توان عکسی از مجوز باشگاه را قرار داد و در مورد سابقه باشگاه توضیحات جامعی به مراجعین ارائه نمود. مورد دیگر این است که، می‌توان سوابق کاری و مدارک مربیان را نیز ضمیمه کرد تا ورزشکاران از اینکه تمریناتشان کاملاً علمی و اصولی است، حاصل کنند.

عکس هایی از فضاهای مختلف و تجهیزات پیشرفته باشگاه را می‌توان، در نرم‌افزار باشگاه مشتریان قرار داد. علاوه بر این، در این سامانه امکان بارگذاری قیمت خدمات مختلف باشگاه، موقعیت جغرافیایی و دسترسی آن به حمل‌ونقل عمومی، وجود دارد. پس مشتریان می‌توانند به‌راحتی در مورد باشگاه شما اطلاعات لازم را کسب کنند و دچار سردرگمی نشوند.

در این سیستم بهتر است برخی نکات که ورزشکاران به‌طورکلی باید رعایت نمایند را به آنها متذکر شد. برای مثال به‌ضرورت مداوم و پایدار بودن تمرینات ورزشی برای اثربخشی آنها اشاره نمود. مقدار مواد پروتئینی که فرد باید در روز مصرف کند (برای مثال 20 الی 40 گرم پروتئین در روز) و حداقل مقدار آب مصرفی را ذکر نمود و به ورزشکار گفته شود که برای مثال، هر فرد باید روزانه 2000 کالری مصرف نماید و شب‌ها باید بیشتر از پروتئین، سبزیجات و میوه فیبر دار و مواد کم‌کالری مانند سفیده تخم‌مرغ استفاده کنند.

امتیاز دهی به ورزشکاران

در پورتال باشگاه مشتریان می‌توان برای ورزشکاران امتیازات یا جوایزی در نظر گرفت  و آنها را به مراجعه بیشتر مشتاق‌تر نمود. مثلاً هر بار که ورزشکار در باشگاه حاضر می‌شود به او 2 امتیاز داده می‌شود. یا به ازای ثبت رکورد جدید در باشگاه به او 5 امتیاز داده می‌شود و یا به عنوان نمونه اگر ورزشکار سه ماه متوالی در تمام جلسات تمرینی خود حاضر شود در ماه بعد 50 درصد از هزینه عضویت او کاهش می‌یابد. یا جوایزی مانند مکمل‌های ورزشی به او داده شود. در کل در باشگاه مشتریان باید به‌گونه‌ای رفتار شود که مشتری هرچه بیشتر هزینه کند بیشتر امتیاز و جایزه دریافت نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی راه های امتیازدهی در باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

گروه بندی ورزشکاران در باشگاه مشتریان

این گروه‌بندی را می‌توان در دسته‌های بزرگسالان و جوانان، زنان، زیبایی‌اندام و …. و همچنین به‌صورت گروه طلایی، نقره‌ای، VIP  و ….. انجام داد. سپس به هر گروه جوایز و امتیازات اختصاصی و ویژه تعلق می‌گیرد. برای مثال گروه جوانان با هر بار مراجعه به باشگاه 3 امتیاز دریافت می‌کنند و پس از جمع‌آوری مقدار مشخصی امتیاز می‌توانند به جوایز اختصاصی دست پیدا کنند. این جوایز می‌تواند خرید از بوفه یا دریافت برنامه تغذیه‌ای رایگان و …… باشد.  در ادامه مطالعه ی مقاله ی گروه بندی مشتریان در باشگاه مشتریان نیز توصیه می شود.

گروه بندی ورزشکاران در باشگاه مشتریان
وفادارسازی ورزشکاران. باشگاه مشتریان باشگاه بدنسازی. باشگاه مشتریان سالن ورزشی. لویالیتی در اماکن ورزشی.

کارت وفاداری اعضای باشگاه ورزشی

در سامانه وفادار سازی مشتریان می‌توان برای مشتریان کارت‌های وفاداری اختصاصی تهیه نمود. ورزشکار با دیدن آن اهدافش خود مانند: تناسب‌اندام، زیبایی یا دستیابی به موفقیت‌های ورزشی را به یاد می‌آورد. این کارت‌ها می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شوند که قابل شارژ کردن باشند و مشتری نیازی به آوردن کیف پول به همراه خود نداشته باشد. با عبور دادن کارت از دستگاه کارت‌خوان می‌توان تمام اطلاعات ورزشکار ازجمله تاریخ آخرین مراجعه او را مشاهده نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید مقاله‌ی کارت وفاداری را مطالعه نمایید و اطلاعات لازم را در خصوص کارت باشگاه مشتریان برای سالن های ورزشی کسب نمایید.

تبلیغ توسط خود ورزشکاران

 برای اینکه ورزشکاران باشگاه را به دیگر دوستان و آشنایان معرفی نمایند. می‌توان از سازوکار امتیازدهی بر اساس پورسانت استفاده نمود. مشتریان قدیمی بر اساس معرفی افراد جدید و مبلغی که آن‌ها در باشگاه خرج می‌کنند به‌صورت درصدی امتیاز یا اعتبار دریافت کنند. برای نمونه اگر فرد  معرفی‌شده  100 هزار تومان خرج کند، به معرف او 10 درصد این میزان یعنی 10 هزار تومان امتیاز داده می‌شود و این کسب امتیاز به معرف از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌گردد.

هدایای خاص در باشگاه مشتریان برای ورزشکاران

در باشگاه مشتریان می‌توان به مناسبت‌های خاص مانند روز تولد، عید نوروز، اعیاد مذهبی و … به مراجعه‌کنندگان هدیه‌های ویژه داد. این هدیه‌ها می‌توانند امتیاز، اعتبار، تخفیف، برنامه غذایی رایگان، سونا یا ماساژ رایگان یا حتی وسایل ورزشی مانند طناب یا یک جفت کفش باشد. همچنین می‌توان تخفیف‌های متفاوتی را برای اعضای باشگاه مشتریان در نظر گرفت. بدین‌صورت افراد برای تمدید ثبت‌نام انگیزه‌ی بیشتری خواهند داشت.

در صورت تمایل برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای اماکن و سالن‌های ورزشی و یا باشگاه‌های بدنسازی می‌توانید، با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. مشاوران رکاما شما را برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای سالن ورزشی با بهترین نتیجه راهنمایی خواهند کرد. چگونه با کمترین ضرر یک باشگاه مشتریان راه اندازی کنیم؟ برای دریافت پاسخ این پرسش مقاله اشتباهات رایج در باشگاه مشتریان را مطالعه کنید.

بازدیدها: 161

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *