ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق

باشگاه مشتریان موفق

باشگاه مشتریان موفق. عوامل موثر بر موفقیت باشگاه مشتریان. نکات مهم در اجرای باشگاه مشتریان موفق. بهبود باشگاه مشتریان.

راه اندازی یک باشگاه مشتریان موفق و خلاق باعث حفظ مشتریان و بازگرداندن آنها برای خرید کالا و خدمات از شرکت می شود. بسیاری از باشگاه های مشتریان مبتنی بر یک برنامه پاداش محور هستند. ولی نکته مهم اینجاست که تنها با دادن پاداش نمی توان مشتری را برای زمان طولانی نگه داشت. ادامه دادن به کار در دنیای پرتنوع و رقابتی امروزی بسیار سخت است.

یک کسب و کار خاص برای پیروزی بر رقبا باید تمایز ویژه ای با دیگران داشته باشد. این وجه تمایز نباید به راحتی قابل کپی کردن توسط دیگران باشد. با برنامه ریزی بلند مدت برای باشگاه مشتریان می توان همواره از دیگران متمایز بود.

در این مقاله قصد داریم در خصوص باشگاه مشتریان موفق عناوین زیر را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین پس از مطالعه ی آن در کمتر از چند دقیقه می توان از نکات باشگاه مشتریان موفق آگاه شد.

نکات داشتن باشگاه مشتریان موفق
باشگاه مشتریان موفق. عوامل موثر بر موفقیت باشگاه مشتریان. بهبود باشگاه مشتریان. نکات مهم در اجرای باشگاه مشتریان موفق.

نکات مهم در ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق

در ابتدا به سه نکته ی مهم در خصوص باشگاه مشتریان موفق می پردازیم. . توجه به این سه نکته باعث می شود تا بهترین نتیجه از باشگاه مشتریان حاصل شود. بنابراین هریک از این نکات را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

1- ایجاد میل در مشتری اصلی ترین نکته در باشگاه مشتریان موفق

باشگاه مشتریان باید همواره به دنبال ایجاد حس مشارکت در مشتری باشد. ایجاد حس مشارکت سبب می شود تمایل به خرید مجدد افزایش یابد. یک باشگاه مشتریان موفق طوری عمل می کند که هر بخش از برنامه هایش، از کسب یک پاداش تا خرج کردن آن، تجربه ای هیجان انگیز برای مشتری ایجاد نماید. باید به گونه ای عمل کرد که مشتریان در هنگام خرید همواره  به طرح ها و برنامه های باشگاه توجه داشته باشند.

2- تبلیغات دهان به دهان

ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق باعث می شود مشتریان همواره درباره شرکت و محصولاتش با دیگران گفتگو کنند. تبلیغات دهان به دهان تنها با ایجاد حس متفاوت بودن حاصل می گردد. یک باشگاه مشتریان خوب و خلاق باید بتواند با اجرای برنامه های خلاقانه در مشتریان این احساس را ایجاد نماید که با برندهای دیگر تفاوت دارد. تفکر متفاوت باعث می گردد مشتریان درباره یک کسب و کار صحبت کنند.

3- برندسازی بهتر

باشگاه مشتریان تنها یک وسیله تزئینی و لوکس در وب سایت شرکت نیست. به کارگیری المان های برند در این زمینه می تواند چهره کسب و کار را در دید مشتری موجه تر سازد. برای نمونه یک شرکت تولید اسباب بازی باید باشگاهی با ظاهر کودکانه داشته باشد و یک شرکت فروش لوازم آرایشی باید باشگاهی با ظاهر آراسته و بسیار شیک بسازد. مطالعه ی مقاله ی باشگاه مشتریان VIP نیز توصیه می شود.

راه های باشگاه مشتریان موفق چیست
عوامل موثر بر موفقیت باشگاه مشتریان. بهبود باشگاه مشتریان. باشگاه مشتریان موفق. نکات مهم در اجرای باشگاه مشتریان موفق.

تکنیک های یک باشگاه مشتریان موفق

برای اجرای یک باشگاه مشتریان موفق، باید به یکسری تکنیک های کاربردی دقت کرد. در ادامه به 6 تکنیک مهم برای یک داشتن یک باشگاه مشتریان موفق می پردازیم.

1- نام باشگاه اولین تکنیک یک باشگاه مشتریان موفق

نام باشگاه مشتریان اولین چیزی است که مشتری با آن روبه رو می شود. هرچند بسیاری از باشگاه های مشتریان موفق از عنوان باشگاه مشتریان استفاده کرده اند ولی انتخاب یک نام خلاقانه و مناسب می تواند در به خاطر سپردن آن توسط مشتری در اولین برخورد کمک زیادی کند. نام باشگاه مشتریان باید طوری انتخاب شود که چیزهایی را که برند سعی در نمایش آنها دارد، به خوبی نشان دهد. در انتخاب نام می توان به مواردی مانند ارزش های شرکت، محصولات و خدمات آن توجه نمود.

برای مثال  شهر فرش برای سطوح باشگاه مشتریان خود از نام های کاملا شخصی شده بر اساس برند استفاده می نماید. این خلاقیت به مرور زمان باعث جا افتادن مفاهیمی در ذهن مشتری می گردد که تمایز این شرکت را از بقیه به دنبال خواهد داشت.

2- نامگذاری امتیازات

هدف از ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق این است که مشتریان درباره شرکت صحبت کنند، نظر انها جلب شود و شرکت در خاطر آنها بماند. باید بتوان یک رابطه مشخص بین برند، نام باشگاه مشتریان، نام سطوح آن و خدمات و امتیازات آن برقرار نمود. این ارتباط به خوبی توسط مشتری درک خواهد شد. مشتری باید باور کند برنامه باشگاه مشتریان جزئی از برند شرکت است.

باید تمرکز زیادی بر روی میزان ارزش یک امتیاز و عمق هر مرحله باشگاه صورت گیرد. به کار بردن خلاقیت در به نمایش گذاردن امتیازات به پویایی باشگاه کمک خواهد نمود. می توان از المان های تصویری برای امتیازات استفاده کنید. این امر کمک می کند تا مشتریان چیزی غیر از اعداد را در ذهن خود به خاطر بسپرند و تصویر چیزی را که به دست می اورند در ذهن داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی راه های امتیازدهی در باشگاه مشتریان را مطاللعه نمایید.

3- استفاده از تخیل درطراحی باشگاه مشتریان موفق

باید با استفاده از ابزارهای صحیح سعی نمود برنامه ای متناسب با برند طراحی کرد.  ایجاد جذابیت و هیجان باعث تاثیرگذاری بر مخاطب می گردد. با استفاده از ترفندهای مختلف می توان هدف برند یا ارزش هایی که شرکت قصد دارد برای مشتریان بسازد را در برنامه نمایان نموده و یک  باشگاه مشتریان موفق ایجاد کرد.

4- راه های خلاقانه برای ارائه هدایا در باشگاه مشتریان موفق

برترین باشگاه های مشتریان موفق ان دسته از باشگاه ها هستند که علاوه بر تقدیر و ارج نهادن به مشتری در هنگام خرید، به آنها هدیه هایی غافلگیر کننده می دهند. ارسال هدیه  به مناسبت تولد می تواند علاوه بر خاطره انگیزی در مشتری باعث ایجاد احساس خاص بودن گردد. این امر تاثیر عمیقی بر مشتری خواهد داشت. اجرای این گونه برنامه ها ارتباط احساسی شرکت و مشتریان را بیشتر می کند.

غیر از ارسال هدایای تولد، می توان هدیه های ناگهانی برای مشتریان فرستاد. برای نمونه هر از گاهی می توان پیام های دلگرم کننده ای به اعضای باشگاه بفرستید و مثلا به آنها بگویید ” شما فوق العاده هستید” یا “ما به داشتن مشتریانی چون شما افتخار می کنیم”. به همراه ارسال این پیام چند امتیاز کوچک نیز برای آنها قائل شوید. این کار باعث می شود وفاداری مشتریان افزایش چشمگیری یابد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید مقاله ی راه های خرج امتیاز در باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

5- تعریف هدایا و خدمات خلاقانه در باشگاه مشتریان موفق

ارائه تخفیف، استانداردترین هدیه در باشگاه مشتریان است اما برای داشتن یک باشگاه مشتریان موفق باید ایجاد تمایز نمود. برای مثال می تواند این امکان را فراهم کرد که اعضاء امتیازات خود را برای به دست آوردن چیزهایی خرج کنند که به راحتی نمی توانند انها را بخرند. مثلاً می توات خرید آخرین طراحی های اجناس را فقط به اعضای باشگاه مشتریان دارای امتیازات خاص اختصاص داد. یا برای نمونه می توان به انها خدماتی مثل پارکینگ اختصاصی و کارواش خاص ارائه نمود.

پاداش های مبتنی بر تجربه و خارج از عرف هم حس تمایز عمیقی در مشتری ایجاد می کنند. برای مثال بلیط کنسرت یا بلیط سینما یا حتی دعوت از افراد خاص در همایش های سازمان. این گونه هدایا باعث می شوند مشتریان درباره شما با دیگران صحبت کنند و این شروعی برای تبلیغات ناخواسته و بدون هزینه برای شماست.

6- ساده و کارامد بودن

باشگاه هایی که خدمات زیاد و گیج کننده به مشتریان ارائه می دهند، مشتری را از خود دور می کنند. ارائه خدمات ساده و در عین حال کارامد و مناسب با درخواست و سلیقه مشتری برای هر از گروه از مشتریان باعث ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی برای داشتن یک باشگاه مشتریان موفق می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما با تجربه ی پیاده سازی باشگاه در سازمان های مختلف شما را برای داشتن یک باشگاه مشتریان موفق راهنمایی خواهند کرد.

مطالعه ی مقاله های زیر نیز توصیه می شود.

بازدیدها: 83

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *