مزایای باشگاه مشتریان چیست؟ انواع مزیت های باشگاه مشتریان. بررسی مزایای باشگاه وفاداری. جذب مشتری بیشتر با باشگاه مشتریان.
با توسعه کسب و کارهای اینترنتی نیاز هر چه بیشتر به استفاده از روشهای آنلاین حفظ مشتری و برگشت او حس می شود. در این میان بهره گیری از باشگاه مشتریان، به طور روزافزون کارکرد بیشتری می یابد. چرا که مزایای باشگاه مشتریان کمک چشم گیری به رشد کسب و کارها می کند. در واقع باشگاه مشتریان و مزایای آن، محیطی را فراهم می کند تا از مشتری بابت خرید او قدردانی شود و بدین ترتیب با ایجاد یک رابطه دوسویه مشتری به کسب و کار وفادار بماند.
در این مقاله قصد داریم شما را هر چه بیشتر با مزایا و منافع باشگاه مشتریان و نقش آن در وفادار ماندن مشتری به یک شرکت یا برند خاص آشنا کنیم. آشنایی با مزایای باشگاه مشتریان به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین استراتژی و سناریوی باشگاه مشتریان را برای کسب و کار خود طراحی کنید.
در این مقاله عناوین زیر در خصوص مزایای باشگاه مشتریان مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پس برای آگاهی کامل از مزایای باشگاه مشتریان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مزایای باشگاه مشتریان حفظ ارتباط با مشتری است. وقتی برای کسب و کارتان تبلیغات انجام می دهید، این تبلیغات نوعی ارتباط یک طرفه با مشتری یا به اصطلاح ارتباطی مونولوگ است. شما با این کار تنها پیام خود را به گوش مشتری می رسانید.
با ایجاد باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری شما وارد ارتباطی دو سویه با مشتریان می شوید و تلاش می کنید مشتری درک کند که شما برای نظرات وی ارزش قائل هستید و هر چه وفاداری وی به شرکت بیشتر باشد از مزایای بیشتری برخوردار خواهد شد. اما این تنها مزیت و فایده ی باشگاه مشتریان نیست و در ادامه به سایر مزایای باشگاه مشتریان می پردازیم.
از دیگر مزایای باشگاه مشتریان، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد می باشد. چرا که با افزایش میزان وفاداری مشتریان، نیاز شما به صرف هزینه در بخشهای تبلیغات و بازاریابی کاهش می یابد. تحقیقات نشان می دهد به دست آوردن مشتریان جدید برای کسب و کار 25 درصد گران تر از حفظ مشتریان فعلی است. وقتی مشتری به کسب و کاری اعتماد پیدا کند و در درازمدت به ان وفادار باقی بماند ناخودآگاه حاضر است پول بیشتری بپردازد ولی از خدمات و کالاهای شما استفاده نماید. با نگاهی به تحقیقات متوجه می شویم اگر تنها 5 درصد وفاداری مشتریان به شرکت افزایش یابد، میزان درامد شما بین 20 تا 90 درصد بالا خواهد رفت. پس نباید از این مزیت باشگاه مشتریان غافل شد.
امرزوه بسیاری از افراد دوست دارند در هنگام خرید یا بهره گیری از خدمات یک کسب وکار، تجربه ای مختص به خود و متناسب با علایق، نیازها، و توان مالی شان داشته باشند. از این رو ایجاد چنین احساسی در مشتری به یکی از اولویت های مهم بسیاری از کسب و کارهای جهانی و شناخته شده تبدیل گردیده است که این امر مزیت مهمی برای باشگاه مشتریان محسوب می شود.
شما مشتریان را به پر کردن قسمتهای مختلف پنل کاربری در باشگاه مشتریان تشویق می کنید و به این ترتیب از آنها اطلاعات مفید و مهمی به دست می آورید. شما می توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک تجربه شخصی سازی شده، افزایش ارتباط با مشتریان، ایجاد کمپین های بازاریابی مختلف استفاده نمایید. یا حتی می توانید از انها در اجرا و عملی کردن بازاریابی ارجاعی خود بهره بگیرید. بنابراین بدست آوردن چنین اطلاعات مفیدی یکی دیگر از مزایای باشگاه مشتریان می باشد.
ایجاد رضایت مندی در مشتری یکی از مزایای بسیار مهم باشگاه مشتریان است. با ایجاد باشگاهی که خدمات آن برای مشتری قابل درک و مفید باشد بین مشتری و کسب و کار ما نوعی یگانگی و ارتباط احساسی به جود خواهد آمد که این امر علاقه مشتری را به کسب و کار ما افزایش می دهد. در این شرایط حتی در صورت بروز مشکل هم مشتریان از خود بردباری بسیار بیشتری نشان خواهند داد و به کسب و کار ما وفادار خواهند ماند.
این حس قدردانی و یگانگی که یکی دیگر از مزایا و فواید باشگاه مشتریان است را می توان از طریق باشگاه مشتریان و با استفاده از روشهای مختلف مانند دادن هدایا به مناسبت های مختلف نظیر تولد و غیره ایجاد نمود و یا تقویت کرد. بنابراین تقویت حس قدردانی از مشتری یکی دیگر از مزایای باشگاه مشتریان می باشد.
با توجه به اطلاعاتی که از طریق باشگاه مشتریان به دست می آورید می توانید پیشنهادات متناسب با ویژگی های هر مشتری به وی ارائه دهید و از این طریق هم اعتماد او را بیشتر جلب کنید و هم شانس فروش را بالا ببرید.
مزیت دیگر باشگاه مشتریان، این است که راهی مستقیم برای ارتباط با مشتری در اختیار شما قرار می دهد. این مسیر ارتباطی در شرایط مختلف مانند آگاه سازی مشتری از موجود شدن یک کالا، رونمایی از یک محصول جدید، فروش فوق العاده در مناسبت های خاص و …. بسیار کارامد و مفید است. در این شرایط به جای آنکه یک ایمیل کلی برای همه افراد بفرستید که اغلب افراد این گونه ایمیل ها را نادیده می گیرند، می توانید یک ایمیل شخصی سازی سازی به افرادی بفرستید که با توجه به اطلاعات به دست آمده می دانید تاثیر بیشتری خواهند گرفت، و از این طریق احتمال فروش را افزایش دهید. بنابراین افزایش فروش با برقراری ارتباط بهتر یکی دیگر از مزایای باشگاه مشتریان می باشد.
یکی از ابزارهای بسیار مهم و کارامد در باشگاه مشتریان این است که شما می توانید اطلاعات و شاخص های مهمی مانند میزان و تعداد خریدها و تعداد مراجعات مشتری به سایت را از این طریق تجریه و تحلیل نمایید و از این طریق میزان وفاداری و تاثیر مشتریان ر ا در کسب و کار خود بررسی کنید. بنابراین سنجش میزان وفاداری مشتری از دیگر مزایای باشگاه مشتریان محسوب می شود. در این خصوص می توانید مقاله ی راه های داشتن مشتریان وفادار را نیز مطالعه نمایید.
از دیگر مزایای باشگاه مشتریان می توان به جذب مشتریان جدید اشاره کرد. استفاده از برنامه های تشویقی مناسب و هوشمندانه در باشگاه مشتریان می تواند باعث جذب مشتریان جدید گردد. یک ویژگی در اغلب افراد این است که دوست دارند از فرصت ها بهره ببرند حتی اگر این بهره خیلی کم باشد. شما می توانید از این ویژگی استفاده نمایید و برای مثال برای دسترسی کامل به باشگاه خود تخفیفی را در نظر بگیرید. به همین راحتی می توانید تعدادی مشتری جدید به دست اورید.
این را نیز می توان گفت که احتمال ورود افراد به باشگاه هایی که منافعی مانند تخفیف برای خرید محصول، کارت هدیه و …. برای آن ها داشته باشند بیشتر است. و دلیل ورود آنها هم تنها به دست آوردن آن منفعت می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت پیاده سازی باشگاه مشتریان به بهترین شکل ممکن، با مشاورین رکاما تماس حاصل فرمایید.
بازدیدها: 319