راه های داشتن مشتری وفادار

راه های داشتن مشتریان وفادار

راه های داشتن مشتریان وفادار. روش های جذب مشتری با باشگاه مشتریان. افزایش وفاداری مشتریان با باشگاه رکاما. بهترین باشگاه مشتریان. 6 تکنیک برای وفادار سازی مشتری.

هر فروشگاهی به دنبال داشتن مشتری وفادار می باشد. چرا که مشتری های وفادار هزینه های فروش محصولات و تبلیغات را کاهش می دهند. همچنین با داشتن مشتریان وفادار سود فروشگاه سیر نزولی به خود نمی گیرد. بنابراین هر سازمان و یا فروشگاهی به دنبال این است که مشتریان خود را تبدیل به مشتریان وفادار نمایند. یکی از راه های داشتن مشتری وفادار استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان است. چرا که باشگاه مشتریان با قابلیت های متعددی که دارد، خدمات و مزایای ویژه ای را به مشتریان ارائه می کند. بنابراین با این کار مشتریان احساس ارزشمند بودن می کنند و وفاداری خود را نسبت به سازمان افزایش می دهند.

در این مقاله قصد داریم به راه های داشتن مشتری وفادار بپردازیم. برای درک بهتر این موضوع فهرست مقاله را نیز آماده کرده ایم که به شرح زیر می باشد.

راه افزایش وفادرای مشتریان
راه های داشتن مشتریان وفادار. بهترین باشگاه مشتریان. 6 تکنیک برای وفادار سازی مشتری. روش های جذب مشتری با باشگاه مشتریان. افزایش وفاداری مشتریان با باشگاه رکاما.

رابطه ی بین باشگاه مشتریان و داشتن مشتری وفادار

باشگاه مشتریان یک ابزار کاربردی می باشد که با هدف جذب مشتری بیشتر و یا افزایش وفاداری مشتریان ایجاد می شود. بسته به نوع سازمان ها و استراتژی های فروش، یک سازمان ممکن است با تمرکز بر جذب مشتری بیشتر باشگاه را ایجاد کند و یک سازمان دیگر ممکن است با تمرکز بر افزایش وفاداری مشتریان باشگاه را راه اندازی کند. سازمان ها نوع دوم خدمات و مزایایی را در باشگاه خود ایجاد می کنند که تنها مشتریان قدیمی بتوانند از آن ها استفاده کنند. بنابراین مشتریان قدیمی با بهره مندی از مزایای باشگاه، احساس رضایت می کنند و بدین صورت وفاداری آن ها نیز افزایش می یابد.

در ادامه به راه های داشتن مشتری وفادار می پردازیم. تمامی این راه ها با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان رکاما قابل اجرا می باشند. بنابراین با استفاده از باشگاه مشتریان رکاما می توان به تمامی راه های داشتن مشتری وفادار دست پیدا کرد. در این خصوص می توانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان رکاما بهره مند شوید. کارشناسان رکاما شما را برای داشتن مشتریان وفادار یاری خواهند کرد.

1) مهم ترین راه داشتن مشتری وفادار : توجه به کیفیت محصولات و خدمات

اولین قدم برای داشتن مشتریان وفادار، توجه به کیفیت محصولات و خدمات سازمان می باشد. هرچقدر کیفیت و خدمات ارائه شده به مشتریان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، رضایت مشتریان نیز افزایش یافته و برای تهیه ی مجدد محصولات و یا استفاده از خدمات مراجعه می کند. بنابراین یک سازمان تا جایی که امکان دارد باید کیفیت محصولات و یا خدمات خود را بهبود دهد.

2) انتخاب صحیح کارمندان

کارمندان یک سازمان راه ارتباطی مشتریان با سازمان ها هستند. بنابراین رفتار کارمندان و برخوردار آن ها با مشتریان ارتباط مستقیمی با رضایت آن ها دارد. اگر کارمندان یک سازمان برخورد مناسبی با مشتریان نداشته باشند، رضایت مشتریان کاهش یافته و در نتیجه وفاداری آن ها از بین خواهد رفت. ولی اگر مشتریان از برخورد و رفتار کارمندان راضی باشند، تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. بنابراین یکی دیگر از راه های داشتن مشتری وفادار ، داشتن کارمندان خوب است.

3) حرفه ای بودن در کار خود

از دیگر راه های پیدا کردن مشتری وفادار ، متخصص بودن و حرفه ای بودن در شغل خود است. اگر یک سازمان بزرگ باشد و دارای کارمندان مختلفی باشد، کارمندان باید بر مسئولیتی که دارند مسلط باشند. اگه یک سازمان نیز کوچک است بهتر است فردی که پاسخگوی مشتریان است، مسلط بر حرفه و تخصص سازمان باشد. در این صورت هر مشتری که با سازمان تماس بگیرد و هر سوالی داشته باشد، بدون هیچ ابهامی جواب خود را دریافت می کند. ولی اگر مشتری با یک سازمان تماس بگیرد ولی فرد پاسخ دهنده نتواند جواب مناسبی به مشتری بدهد، ممکن است مشتری خرید خود را از جای دیگری انجام دهد. بنابراین عدم تسلط بر حرفه و تخصص باعث می شود تا مشتری به سراغ رقیبان برود و وفاداری او از بین خواهد رفت.

4) استفاده از کلمات مناسب

هنگامی که یک مشتری با سازمان ارتباط برقرار می کند و قصد دارد نیاز خود را برطرف کند، باید با کلمات مناسب انگیزه ی او را برای خرید افزایش داد. بنابراین فردی که پاسخگوی مشتری است باید بتواند از کلمات مناسبی برای فروش به مشتری استفاده کند. توجه داشته باشید که اغراق و تبلیغات غلط شاید باعث شود در آن لحظه مشتری خدمات و یا محصولی را بخرد ولی در نهایت ممکن است وفاداری مشتری را از بین ببرد. چرا که مشتری پس از استفاده از خدمات و یا محصولات ممکن است به اطلاعات غلطی که سازمان به او داده پی ببرد. در این صورت اعتماد مشتری از بین می رود و نمی توان مشتری وفادار داشت. بنابراین یکی دیگر از روش های داشت مشتری وفادار استفاده از کلمات مناسب می باشد.

در خصوص استفاده از کلمات بهتر است تا شخصیت مشتریان در نظر گرفته شود. چرا که در هر سازمانی مشتریان مختلفی با شخصیت های گوناگون وجود دارد. هر شخصی نیز انتظار شنیدن کلمات و برخورد مناسب با خود را دارد. بنابراین در هنگام ارتباط با مشتریان لازم است تا از کلمات مناسبی که متناسب با شخصیتت افراد می باشد استفاده شود.

وفادار سازی مشتری با باشگاه مشتریان
افزایش وفاداری مشتریان با باشگاه رکاما. راه های داشتن مشتریان وفادار. بهترین باشگاه مشتریان. 6 تکنیک برای وفادار سازی مشتری. روش های جذب مشتری با باشگاه مشتریان.

5) دریافت نظرات و پیشنهادات مشتریان

از دیگر راه های داشتن مشتری وفادار می توان به دریافت نظرات و پیشنهادات آن ها اشاره کرد. هر از چندگاهی لازم است تا نظرات مشتریان در خصوص سازمان دریافت شود. با باشگاه مشتریان رکاما می توان فرم های نظر سنجی دلخواه را ایجاد کرده و نظرات مشتریان را از این طریق جویا شد. فرم های نظرسنجی را در زمینه های مختلفی می توان ایجاد کرد. بهتر است در بازه های زمانی مناسب در زمینه های مختلف از مشتریان نظر خواهی شود.

نظر سنجی از مشتریان باعث می شود تا مشتری احساس ارزشمند بودن بکند. چرا که این کار به نوعی ارزش و احترام به مشتری است که برای ادامه ی راه سازمان به نظرات مشتریان توجه می شود. این کار علاوه بر احساس رضایت مشتریان باعث می شود تا نقاط قوت و ضعف سازمان شناسایی شود. بنابراین با کمترین هزینه می توان مشکلات سازمان را پیدا کرده و در نهایت در جهت رفع آن ها تلاش کرد.

6) ارتباط موثر با مشتریان

با باشگاه مشتریان می توان اطلاعات تماس و راه های ارتباطی با مشتریان را دریافت کرد. بنابراین می توان در هر زمان با مشتریان ارتباط برقرار کرد. ارتباط موثر با مشتریان یکی دیگر از راه های داشتن مشتری وفادار می باشد. برای این کار می توان در مناسبت های مختلف به مشتریان پیام ارسال کرد. با داشتن اطلاعاتی مثل تاریخ تولد مشتریان می توان تنظیمات ارسال پیام تبریک تولد را تنظیم نمود تا پیام تبریک به صورت خودکار در روز تولدشان ارسال شود. و یا مناسبت های دیگری که با باشگاه مشتریان رکاما می توان به صورت خودکار برای مشتریان پیام ارسال کرد. این کار تاثیر زیادی در افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه افزایش رضایتمندی مشتریان خواهدد داشت.

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی باشگاه مشتریان رکاما می توانید با مشاورین رکاما در تماس باشید. مشاوران رکاما شما را برای داشتن بهترین باشگاه مشریان جهت افزایش وفاداری مشتری راهنمایی خواهند کرد.

بازدیدها: 34

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *