اهمیت سیستم باشگاه مشتریان. امکانات سیستم باشگاه رکاما. خرید سیستم باشگاه وفاداری. هدف سیستم باشگاه مشتری.
در دنیای کسب و کار الکترونیک امروز یکی از بهترین ابزارها برای حفظ و مدیریت مشتریان، راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان می باشد. امروزه به خوبی ثابت شده است که حفظ مشتریان فعلی بسیار کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است و به مراتب درآمد بیشتری برای کسب و کار به دنبال خواهد داشت. ایجاد یک سیستم باشگاه مشتریان خوب و کارآمد باعث وفاداری مشتری به کسب و کار و خرید مجدد می گردد.
سیستم باشگاه مشتریان که سیستم وفاداری، سیستم لویالیتی مشتریان، کارت vip یا نرم افزار وفاداری مشتری نیز نامیده می شود، در حقیقت یک سیستم نرم افزاری است. با راه اندازی یک سیستم نرم افزاری مناسب و به کار گیری روشهای نوآوران می توان به خوبی مشتریان را مدیریت و آنها را به برگشت و خرید مجدد تشویق نمود.
در این مقاله در خصوص سیستم باشگاه مشتریان عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در حقیقت با ایجاد یک سامانه باشگاه مشتریان یک رابطه دوجانبه بین کسب و کار و مشتری به وجود می آید. این رابطه یک ارتباط برد- برد می باشد که در آن هم مشتری از منافعی چون تخفیفات خاص، آگاهی از عرضه محصولات جدید، … بهره می برد و هم صاحبان کسب و کار از افزایش فروش و وفاداری مشتریان سود خواهند برد.
در حقیقت سیستم باشگاه مشتریان طرح های مختلفی برای وفادار نگه داشتن مشتری ارائه می نماید. از جمه این طرح ها می توان به طرحهای امتیازدهی و پاداش، برگرداندن درصدی از مبلغ خرید به حساب مشتریان، تخفیف های پلکانی و طرحهای تخفیفی اشاره نمود.
از دیگر منافع ایجاد یک سیستم باشگاه مشتریان خلاق و مناسب می توان به موارد زیر اشاره نمود:
مهم ترین نکته در راه اندازی یک باشگاه مشتریان، انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع نرم افزار باشگاه مشتریان می باشد. انواع مختلفی از این نوع ابزارها وجود دارند که هر یک برای تشویق مشتریان به خرید و وفاداری مشتریان از شیوه های خاص خود استفاده می کنند. انتخاب هر کدام از این نرم افزارها به سیاست های کاری هر مجموعه خاص از کسب و کار بستگی دارد. بهترین نوع سیستم باشگاه مشتریان، سیستمی هوشمند است که بتواند گزارش های جامع و دقیقی در مورد مشتری ارائه نماید. هدف گذاریهای مجدد کسب و کار طبق این گزارش ها انجام می شوند.
یک سیستم باشگاه مشتریان جامع دارای بخشهایی برای ثبت اطلاعات مشتری، ثبت اطلاعات کالا و خدمات کسب و کار، ثبت اطلاعات خریدها و فروش و ارائه فاکتور باشد و امکان ارائه گزارش های کامل و مقایسه ای را برای صاحبان کسب و کار و امکان ارائه طرحهای تخفیفی و امتیازی را برای مشتریان فراهم نماید. مطالعه ی مقاله ی بهترین باشگاه مشتریان نیز توصیه می شود.
همان گونه که قبلاً ذکر شد انواعی از سیستم های باشگاه مشتریان وجود دارند اما بسیاری از ویژگی ها در این سیستم ها مشترک می باشد. در زیر به برخی از ویژگی های سیستم های باشگاه مشتریان اشاره می کنیم:
هنگام انتخاب و راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان نیاز است به این نکته توجه شود که چه امکاناتی برای هر کسب و کار خاص نیاز است و قرار است این سیستم باشگاه مشتریان چه خدماتی ارائه نماید و چگونه رضایت بیشتر مشتریان را جلب خواهد نمود.
بعد از نصب و راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان کار مهمتری شروع می شود. نیاز است به طور مداوم اثربخشی و کارامدی سیستم بررسی و در صورت نیاز سیستم ارتقاء یافته و مشکلات آن برطرف گردند.
1. چاپ کارت مگنت با طراحی اختصاصی و کدگذاری شده
کارتی که برای مشتریان چاپ می شود باید حرفه ای و زیبا باشد تا مشتری مشتاق به نگهداری ان نزد خود باشد. مشتری باید کسب و کار را به یاد داشته باشد و به گرفتن کالا یا خدمات از شما رغبت داشته باشد.
2. دستگاه ریدر کارت مگنت
3. پنل پیامکی
برای خرید سیستم باشگاه مشتریان اغلب ابتدا نسخه ای رایگان و آزمایشی در اختیار خریدار قرار می گیرد. بعد از تست و تایید خریدار و ثبت درخواست، نسخه اصلی در اختیار او قرار می گیرد. هزینه خرید یک سیستم باشگاه مشتریان به نیاز خریدار و تغییراتی که باید بر روی سخت افزار و نرم افزار انجام شود نیز بستگی خواهد داشت.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم باشگاه مشتریان می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را برای راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان در فروشگاه و یا سازمان خود راهنمایی خواهند کرد تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
مطالعه ی مقاله های زیر برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود.
بازدیدها: 43