سیستم باشگاه مشتریان

سیستم باشگاه مشتریان

در دنیای کسب‌وکار الکترونیک امروز یکی از بهترین ابزارها برای حفظ و مدیریت مشتریان، راه‌اندازی سیستم باشگاه مشتریان می‌باشد. امروزه به خوبی ثابت‌شده است که حفظ مشتریان فعلی بسیار کم هزینه‌تر از جذب مشتریان جدید است و به‌مراتب درآمد بیشتری برای کسب‌وکار به دنبال خواهد داشت. ایجاد یک سیستم باشگاه مشتریان خوب و کارآمد باعث وفاداری مشتری به کسب‌وکار و خرید مجدد می‌گردد.

باشگاه مشتریان که سامانه وفاداری، پلتفرم لویالیتی مشتریان، کارت vip یا نرم افزار وفاداری مشتری نیز نامیده می شود، در حقیقت یک سیستم نرم افزاری است. با راه اندازی یک سیستم نرم افزاری مناسب و به کار گیری روشهای نوآوران می توان به خوبی مشتریان را مدیریت و آنها را به برگشت و خرید مجدد تشویق نمود.

در این مقاله در خصوص سامانه باشگاه مشتریان عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هدف اصلی راه اندازی سامانه باشگاه مشتریان
اهمیت سیستم باشگاه مشتریان. امکانات سیستم باشگاه رکاما. هدف سیستم باشگاه مشتری. خرید سیستم باشگاه وفاداری.

هدف اصلی راه اندازی سامانه باشگاه مشتریان

در حقیقت با ایجاد یک سامانه باشگاه مشتریان یک رابطه دوجانبه بین کسب‌وکار و مشتری به وجود می‌آید. این رابطه یک ارتباط برد- برد می‌باشد که در آن هم مشتری از منافعی چون تخفیفات خاص، آگاهی از عرضه محصولات جدید، … بهره می‌برد و هم صاحبان کسب‌وکار از افزایش فروش و وفاداری مشتریان سود خواهند برد.

در حقیقت پلتفرم باشگاه مشتریان طرح‌های مختلفی برای وفادار نگه‌داشتن مشتری ارائه می‌نماید. از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح‌های امتیازدهی و پاداش، برگرداندن درصدی از مبلغ خرید به‌حساب مشتریان، تخفیف‌های پلکانی و طرح‌های تخفیفی اشاره نمود.

از دیگر منافع ایجاد یک باشگاه مشتریان خلاق و مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدیریت خریداران
  • افزایش رضایتمندی مشتری
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات برای جذب مشتریان جدید
  • عدم نیاز به رقابت همیشگی بر روی قیمت
  • ارزیابی فروش محصولات
  • افزایش تعامل با مشتریان
  • راه‌اندازی بازاریابی شبکه‌ای

بهترین سیستم باشگاه مشتریان

مهم‌ترین نکته در راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع نرم‌افزار باشگاه مشتریان می‌باشد. انواع مختلفی از این نوع ابزارها وجود دارند که هر یک برای تشویق مشتریان به خرید و وفاداری مشتریان از شیوه‌های خاص خود استفاده می‌کنند. انتخاب هرکدام از این نرم‌افزارها به سیاست‌های کاری هر مجموعه خاص از کسب‌وکار بستگی دارد. بهترین نوع پلتفرم باشگاه مشتریان، سیستمی هوشمند است که بتواند گزارش‌های جامع و دقیقی در مورد مشتری ارائه نماید. هدف گذاری‌های مجدد کسب‌وکار طبق این گزارش‌ها انجام می‌شوند.

یک سامانه باشگاه مشتریان جامع دارای بخش‌هایی برای ثبت اطلاعات مشتری، ثبت اطلاعات کالا و خدمات کسب‌وکار، ثبت اطلاعات خریدها و فروش و ارائه فاکتور باشد و امکان ارائه گزارش‌های کامل و مقایسه‌ای را برای صاحبان کسب‌وکار و امکان ارائه طرح‌های تخفیفی و امتیازی را برای مشتریان فراهم نماید. مطالعه‌ی مقاله‌ی بهترین باشگاه مشتریان نیز توصیه می شود.

بهترین سیستم باشگاه مشتریان
تفاوت های باشگاه و سی آر ام. بهترین نرم افزار برای سازمان. مهم ترین تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با وفادارسازی.

امکانات بهترین سامانه باشگاه مشتریان

همان‌گونه که قبلاً ذکر شد، انواع مختلفی از باشگاه مشتریان وجود دارند اما بسیاری از ویژگی‌ها در این پلتفرم‌ها مشترک می‌باشد. در زیر به برخی از ویژگی‌های باشگاه مشتریان اشاره می‌کنیم:

  • تعریف کالا و خدمات ارائه‌شده توسط کسب‌وکار
  • امکان ارسال پیامک به مشتریان
  • دادن اعتبار به مشتری از طرق مختلف
  • سطح‌بندی مشتریان
  • راه‌اندازی اپلیکیشن برای سهولت کار
  • قابلیت ارائه گزارش در مورد مشتریان، وضعیت انبار و وضعیت فروش
  • امکان پشتیبان گیری فوری
  • قابلیت نظرسنجی و ثبت نظرات مشتریان

بهترین روش راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان

هنگام انتخاب و راه‌اندازی پلتفرم باشگاه مشتریان نیاز است به این نکته توجه شود که چه امکاناتی برای هر کسب‌وکار خاص نیاز است و قرار است این سامانه مشتریان چه خدماتی ارائه نماید و چگونه رضایت بیشتر مشتریان را جلب خواهد نمود.

توجه داشته باشید که، بعد از نصب و راه اندازی پلتفرم باشگاه مشتریان کار مهمتری شروع می شود. نیاز است به طور مداوم اثربخشی و کارامدی سیستم بررسی و در صورت نیاز سیستم ارتقاء یافته و مشکلات آن برطرف گردند.

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موردنیاز سیستم های باشگاه مشتریان

1. چاپ  کارت مگنت با طراحی اختصاصی و کدگذاری شده

کارتی که برای مشتریان چاپ می‌شود باید حرفه‌ای و زیبا باشد تا مشتری مشتاق به نگهداریان نزد خود باشد. مشتری باید کسب‌وکار را به یاد داشته باشد و به گرفتن کالا یا خدمات از شما رغبت داشته باشد.

2.  دستگاه ریدر کارت مگنت 

3. پنل پیامکی

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موردنیاز سیستم های باشگاه مشتریان
باشگاه وفادارسازی مشتری رایگان. Free customer club. بهترین باشگاه مشتریان. راه اندازی باشگاه به صورت رایگان. نرم افزار وفادارسازی مشتری.

خرید سیستم باشگاه مشتریان و هزینه های آن

برای خرید سامانه مشتریان اغلب ابتدا نسخه‌ای رایگان و آزمایشی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. بعد از تست و تأیید خریدار و ثبت درخواست، نسخه اصلی در اختیار او قرار می‌گیرد. هزینه خرید یک سامانه باشگاه مشتریان به نیاز خریدار و تغییراتی که باید بر روی سخت‌افزار و نرم‌افزار انجام شود نیز بستگی خواهد داشت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم باشگاه مشتریان می‌توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را برای راه‌اندازی پلتفرم باشگاه مشتریان در فروشگاه و یا سازمان خود راهنمایی خواهند کرد تا بهترین نتیجه را به‌دست آورید.

مطالعه‌ی مقاله‌های زیر برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌شود.

بازدیدها: 79

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *