دلایل ضرورت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها. باشگاه مشتریان مناسب چه کسب و کاری است؟
پرسش اینکه چه کسب و کارهایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند و چه کسب و کارهایی نیاز ندارند، یک پرسش کلی می باشد. اما در این مقاله وارد جزئیات خواهیم شد و افرادی که به دنبال پاسخ این سوال هستند را راهنمایی خواهیم. معمولا افرادی به دنبال پاسخ سوال چه کسب و کارهایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند، هستند که خود صاحب یک بیزینس و کسب و کاری می باشند. چرا که صاحبان کسب و کارها به دنبال کاهش هزینه های خود و البته افزایش سود سازمان خود هستند. بنابراین قصد دارند هزینه های اضافی را حذف کنند و اگر قرار است باشگاه مشتریان برای کسب و کار آن ها سودی نداشته باشد، باید آن را از برنامه ی کسب و کار خود حذف کنند.
در این مقاله عناوین زیر در خصوص اینکه چه کسب و کارهایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند می پردازیم.
بسیاری از افراد قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کار خود، تصور می کنند که باشگاه مشتریان صرفا با ارائه ی خدمت به مشتریان باعث افزایش سود کسب و کارشان می شود. بنابراین تصور می کنند که باشگاه مشتریان تنها برای مشتریان است و صرفا با افزایش رضایت مشتریان می توانند فروش خود را افزایش دهند.
اما در واقع این باور نسبتا اشتباهی است که افراد نسبت به باشگاه مشتریان دارند. افراد هنگامی متوجه اشتباه خود خواهند شد که یا با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت نمایند و یا آن را اجرا کنند و از مزایای دیگر آن آگاه شوند. هدف از تدوین این مقاله نیز آگاه ساختن افراد از دیگر مزایای باشگاه مشتریان و تاثیرات آن بر روی کسب و کار خود می باشد. در صورت نیاز برای مشاوره جهت پیاده سازی باشگاه مشتریان می توانید با کارشنسان رکاما تماس گرفته و با آن ها مشورت نمایید.
همان طور که بیان شد خدمات باشگاه مشتریان فراتر از افزایش رضایت مشتریان از طریق جایزه دادن به آن ها می باشد. قابلیت های دیگری مثل مدیریت مشتریان، مدیریت فروش، ایجاد نظرسنجی و بررسی آسان آن ها، جمع آوری اطلاعات مشتریان و اطلاع از سلیقه و علایق آن ها و بسیاری از قابلیت های دیگر که همگی با باشگاه مشتریان رکاما قابل دست یابی می باشند. در این رابطه می توانید با مطالعه ی مقاله ی انواع خدمات در باشگاه مشتریان و امکانات اصلی باشگاه مشتریان اطلاعات بیشتری را کسب نمایید. اما اکنون به توضیحات اینکه چه کسب و کارهایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند خواهیم پرداخت.
جذب مشتری یکی از اهداف اصلی باشگاه مشتریان می باشد. از آنجایی که باشگاه مشتریان دارای انواع مختلفی می باشد، می توان باشگاه مشتریان با هدف جذب مشتری ایجاد کرد. با اجرای ایده های خلاقانه در باشگاه مشتریان افراد زیادی جذب فروشگاه خواهند شد با رعایت نکات راه اندازی باشگاه مشتریان می توان به آن ها محصولات و یا خدمات مختلفی رو فروخت.
بنابراین کسب و کارهایی که پس از مدتی نمی توانند مشتری بیشتری را جذب کنند و میزان ورودی مشتریان آن ها ثابت شده است، می توانند از باشگاه مشتریان رکاما استفاده کنند. با راه اندازی باشگاه مشتریان و تعیین امتیازاتی برای مشتریانی که با تازگی عضو فروشگاه و باشگاه می شوند، می توان مشتری بیشتری جذب کرد. جذب مشتری بیشتر با باشگاه مشتریان معمولا بیشتر برای فروشگاه هایی تاثیر بیشتری دارد که محصول و یا خدمتی دارند که طول عمر محصول و یا خدماتشان بالاست.
کسب و کارهایی که کالای پرمصرفی دارند بهتر است از استراتژی های وفادارسازی مشتریان استفاده کنند. چرا که هزینه های فروش محصولات و یا خدمات به مشتریان قدیمی تنها بیست درصد هزینه های فروش ممحصولات به مشتریان جدید می باشد. بنابراین اگر یک فروشگاهی دارای مشتریان وفاداری باشد، هزینه های فروش کمتری را دارد و در نتیجه به سود بیشتری دست پیدا می کند.
یکی از استراتژی های مهم وفادارسازی مشتریان، استفاده از باشگاه مشتریان می باشد. باشگاه مشتریان با ارائه ی خدمات و جوایز مختلف به اعضای خود، میزان وفاداری مشتریان را افزایش می دهد. بنابراین اگر کسب و کاری نیاز به مشتریان وفادار دارد باید با اجرای باشگاه مشتریان، سعی در جلب رضایت مشتریان داشته باشد. وجود انواع جایزه در باشگاه مشتریان یکی از اقدامات موثری است که در وفادارسازی مشتریان نقش به سزایی دارد. بنابراین یکی دیگر از کسب و کارهایی که به باشگاه مشتریان نیاز دارند، کسب و کارهایی می باشد که نیاز به مشتری وفادار دارند.
یکی دیگر از دلایل استفاده از باشگاه مشتریان در کسب و کارها، افزایش میزان فروش برای هر مشتری می باشد. چرا که مشتری در ازای خریدی که انجام می دهد، امتیازی را دریافت می کند و با ان امتیاز می تواند از خدمات باشگاه مشتریان استفاده کند. بنابراین مشتری در هنگام خرید برای کسب امتیاز بیشتر ترغیب به خرید بیشتر خواهد شد. در این صورت فروش افزایش می یابد و سود بیشتری حاصل می شود. بنابراین کسب و کارهایی که محصولاتی دارند که می توانند در کنار نیاز مشتریان به آن ها پیشنهاد دهند، می توانند از باشگاه مشتریان استفاده کنند.
یکی از دلایل رضایت مشتریان از کسب و کار، رضایت کارمندان از کسب و کار می باشد. چرا که کارمندان هر فروشگاه و یا سازمانی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در خدمات دهی به مشتریان دخیل هستند. نحوه ی ارتباط کارمندان با مشتریان در رضایت مشتریان تاثیر به سزایی دارد. بنابراین رضایت کارمندان با رضایت مشتریان ارتباط مستقیمی دارد.
یکی دیگر از کسب و کارهایی که به باشگاه مشتریان نیاز دارند، کسب و کارهایی می باشند که به دنبال افزایش رضایت کارمندان خود هستند. از آنجایی که رکاما باشگاه مشتریان را به گونه ای طراحی کرده که بتوان قابلیت چندباشگاهه بودن را در کسب و کار ایجاد کرد، بنابراین می توان برای کارمندان نیز یک باشگاه مجزا ایجاد کرد. باشگاه مشتریان مجزا امکان طراحی مخصوص به خود و همچنین خدمات و نحوه ی امتیازدهی متفاوتی را نسبت به باشگاهی که برای مشتریان ایجاد شده، دارد.
در صورت نیاز برای مشاوره جهت ایجاد باشگاه مشتریان در کسب و کارها و مشورت برای اینکه آیا کسب و کار شما به باشگاه مشتریان نیاز دارد یا نه می توانید با کارشناسان رکاما تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. تجربه ی چندین ساله ی کارشناسان رکاما شما را برای داشتن بهترین باشگاه مشتریان یاری خواهد کرد.
بازدیدها: 42