نکات مهم در راه اندازی و ایجاد باشگاه مشتریان | Customer Club Setup Tips

Customer Club Setup Tips . نکات راه اندازی باشگاه مشتریان. بهترین باشگاه مشتریان. باشگاه هواداران. طراحی باشگاه رکاما. باشگاه وفاداران.

امروزه کسب و کار های زیادی به دنبال باشگاه مشتریان هستند. چرا که صاحبان کسب و کار دریافته اند که وفادار سازی مشتریان، تاثیر چشم گیری در کاهش هزینه ها برای فروش بیشتر می شود. علاوه بر این داشتن باشگاه مشتریان مزایای دیگری در خصوص جذب مشتری بیشتر دارد. هدف هر سازمان و فروشگاهی نیز افزایش مشتریان و افزایش میزان فروش می باشد که این امر با استفاده از باشگاه مشتریان رکاما محقق می شود. اما ایجاد باشگاه مشتریان نیازمند رعایت یکسری اصول و نکاتی می باشد که مدیران کسب و کار ها باید به آن ها توجه داشته باشند. Customer Club Setup Tips

بر این اساس در این مقاله در خصوص نکات مهم راه اندازی باشگاه مشتریان نکات لازم بیان شده است. بنابراین صاحبان کسب و کار ها می توانند با رعایت این نکات، باشگاه مشتریان خود را به بهینه ترین حالت ممکن پیاده سازی کنند. در این خصوص عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

Customer Club Setup Tips باشگاه مشتریان رکاما
Customer Club Setup Tips . نکات باشگاه مشتریان.

ارائه ی محصولات و خدمات متناسب با سلیقه ی مشتریان | Customer Club Setup Tips

اعضای باشگاه مشتریان از طریق راه های مختلفی می توانند اقدام به کسب امتیاز نمایند. سپس برای استفاده از امتیاز های خود می توانند از خدمات و محصولات باشگاه مشتریان بهره مند شوند. اما محصولات و خدماتی که در باشگاه رکاما برای مشتریان در نظر گرفته شده است، باید متناسب با سلیقه و شخصیت اعضای باشگاه مشتریان در نظر گرفته شود. چرا که اعضای باشگاه مشتریان انتظار دارند در ازای امتیازی که دریافت می کنند، خدمات و محصولاتی که به آن ها علاقه دارند را دریافت کنند.

بنابراین باید علایق و سلیقه های مشتریان بررسی شود. اگر مشتریان محصولات و خدماتی که به آن ها علاقه دارند را مشاهده کنند، تمایل بیشتری برای اخذ امتیاز خواهند داشت. یکی از راه های افزایش امتیاز خرید محصولات است. بنابراین هرجقدر خدمات و محصولات باشگاه مشتریان به سلیقه ی افراد نزدیک تر باشد، تمایل افراد نیز برای خرید محصولات افزایش می یابد. در نتیجه سود فروشگاه افزایش می یابد. Customer Club Setup Tips

بررسی علایق اعضای باشگاه مشتریان

همان طور که بیان شد یکی از نکات داشتن باشگاه مشتریان، توجه به علایق مشتریان و یا اعضای باشگاه می باشد. اما راه پیدا کردن سلیقه ی مشتریان چیست؟

آگاهی از سلیقه ی مشتریان و اعضای باشگاه مشتریان به وسیله ی خود باشگاه نیز امکان پذیر می باشد. بنابراین یکی از مزیت های داشتن باشگاه مشتریان آگاهی از علایق مشتریان است. با قرار دادن محصولات گوناگون و بررسی کالاهای خریداری شده توسط مشتریان می توان به سلیقه ی مشتریان پی برد. بنابراین بررسی میزان فروش کالاها و نوع محصولات فروخته شده یکی از راه های دست یابی به علایق مشتریان است. Customer Club Setup Tips

یکی دیگر از راه های آگاهی از سلیقه ی مشتریان با باشگاه مشتریان رکاما، ایجاد فرم های دریافت اطلاعات می باشد. در باشگاه مشتریان رکاما امکان طراحی و ایجاد فرم های دلخواه وجود دارد. بنابراین هر فروشگاهی متناسب با اطلاعات مورد نیاز خود می تواند فرم هایی را برای دریافت اطلاعات از مشتریان طراحی کند. اطلاعاتی که بتوان به کمک آن ها به شخصیت افراد پی برد.

تنوع خدمات و محصولات باشگاه مشتریان | Customer Club Setup Tips

از دیگر نکات مهم در باشگاه مشتریان، در نظر گرفتن خدمات و مزایای متنوع برای اعضای باشگاه می باشد. یعنی افراد بتوانند در ازای خرج امتیاز خود، از مزایای مختلفی برخوردار شوند. بنابراین نباید ارائه ی خدمات باشگاه را صرفا بر اساس یک نوع خدمت ایجاد کرد. بلکه باید مزایای متنوعی را در باشگاه مشتریان برای اعضای باشگاه در نظر گرفت. ارائه ی تخفیف برای خری محصولات تنها یکی از خدمات باشگاه مشتریان می باشد. در کنار این مزیت می توان خدمات دیگری مثل شرکت در قرعه کشی، گرفتن جوایز، ارائه ی تخفیف برای تاکسی های اینترنتی، بازدید از مراکز دیدنی و تفریحی و … را در نظر گرفت. Customer Club Setup Tips

همان طور که در قسمت های قبل بیان شد، توجه به علایق مشتریان بسیار مهم است. بنابراین برای ایجاد تنوع در خدمات باشگاه باید به علایق مشتریان توجه کرد. در این صورت مشتریان با رغبت بیشتری اقدام به عضویت در باشگاه می کنند. پس از ان نیز برای اخذ امتیاز بیشتر تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

بهترین باشگاه مشتریان Customer Club Setup Tips
Customer Club Setup Tips

ایجاد راه های مختلف برای کسب امتیاز

یکی دیگر از نکات ساخت و ایجاد باشگاه مشتریان، ایجاد راه های مختلف برای کسب امتیاز اعضای باشگاه مشتریان می باشد. بنابراین بهتر است علاوه بر امتیاز دهی در ازای خرید مشتریان، راه های دیگری نیز در نظر گرفته شود. به طور مثال می توان برای تکمیل های تکمیلی امتیازاتی را در نظر گرفت. و یا می توان در ازای ورود اعضا در بازه های زمانی تعیین شدهف امتیازاتی برای مشتریان در نظر گرفته شود. در این صورت رضایت اعضای باشگاه مشتریان افزایش می یابد. Customer Club Setup Tips

در نظر گرفتن امتیازات نیز باید با بررسی های لازم انجام شود. چراکه افزایش رضایت مشتریان در ازای امتیاز دهی به هدف افزایش فروش صورت می گیرد. بنابراین میزان امتیاز دهی باید به صورتی باشد که مشتریان از رضایت لازم برخوردار شوند و از طرفی فروشگاه دچار ضرر نشود. بنابراین باید میزان امتیاز دهی از طریق راه های مختلف، بر اساس ارزشی که دارد صورت بگیرد. به طور مثال یک فروشگاه نیاز دارد تا تاریخ تولد افراد را بداند. در این صورت می توان با ایجاد فرمی که تاریخ تولد افراد در آن ثبت می شود، امتیازی را برای افرادی که فرم را تکمیل می کنند در نظر گرفت. بدین صورت در ازای اعطای امتیاز، اطلاعات مفیدی از مشتریان بدست آمده است. در نتیجه سازمان به هدف خود می رسد و مشتریان نیز بخاطر دریافت امتیاز خشنود خواهند شد.

برای مشاهده ی مقاله های مرتبط کلیک کنید.

دسته بندی موثر اعضای باشگاه مشتریان

از دیگر نکات مهم در باشگاه مشتریان، دسته بندی های موثر و اصولی می باشد. هر فروشگاهی باید متناسب با شاخص های مهم فروشگاهی خود، اعضای باشگاه را دسته بندی کند. شاخص های مهمی مثل وسعت فروشگاه، میزان سود محصولات، نوع محصولات، نوع مشتریان و … . دسته بندی های باشگاه مشتریان می تواند بر اساس امتیاز مشتریان ایجاد شود. بدین صورت هر مشتری متناسب با امتیازی که دریافت کرده است، از مزایای گروهی که در آن قرار گرفته است بهره مند می شود.

دسته بندی های دیگری مثل نوع مشتریان نیز می تواند ایجاد شود. در هر حال فروشگاه ها باید با بررسی های لازم، دسته بندی های موثری را در باشگاه مشتریان خود ایجاد کند. یکی از مزایای باشگاه مشتریان رکاما، امکان ایجاد  دسته بندی های مختلف می باشد. بنابراین صاحبان کسب و کار ها می توانند متناسب با نیاز خودف دسته بندی های موثری را ایجاد کنند. Customer Club Setup Tips

طراحی مناسب باشگاه مشتریان

طراحی مناسب باشگاه مشتریان از دیگر نکات راه اندازی باشگاه مشتریان می باشد. طراحی باشگاه مشتریان شامل چندین پارامتر مختلف می شود. یکی از این پارامتر ها تصاویر مورد استفاده در باشگاه مشتریان می باشد. تصاویر باشگاه باید مطابق با شخصیت اعضای باشگاه در نظر گرفته شود. همچنین توجه به ترکیب رنگ ها و نوع رنگ بندی از دیگر پارامتر های مهم در طراحی باشگاه مشتریان می باشد. Customer Club Setup Tips

از دیگر نکاتی که باید در طراحی باشگاه مشتریان به آن دقت کرد، محیط کاربری ساده و اسان می باشد. به گونه ای که هر شخصی که عضو باشگاه می شود، بتواند به راحتی از خدمات باشگاه استفاده نماید. بنابراین نباید در طراحی باشگاه از طرح های پیچیده استفاده کرد. چرا که در غیر این صورت افراد تمایل خود را برای استفاده از باشگاه مشتریان از دست خواهند داد.

Customer Club Setup Tips باشگاه مشتریان چیست
Customer Club Setup Tips. نکات مهم در باشگاه مشتریان.
ادبیات باشگاه مشتریان

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی باشگاه مشتریان، توجه به ادبیات متن باشگاه می باشد. چرا که اعضای باشگاه انتظار دارند متناسب با شخصیت و جایگاه اجتماعی که دارند با آن ها برخورد شود. بنابراین لازم است تا شخصیت افرادی که قرار است در باشگاه مشتریان عضو شوند بررسی شود و متناسب با آن، متن های باشگاه مشتریان تعیین شود.

به طور مثال اگر اعضای باشگاه افراد سن پایین می باشند، نباید لحن رسمی مورد استفاده قرار گیرد. یا اگر اعضای باشگاه مشتریان افراد تحصیل کرده می باشند، بهتر است از اصطلاحات عامیانه در باشگاه مشتریان استفاده نشود. Customer Club Setup Tips

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله های زیر را نیز مطالعه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی باشگاه مشتریان با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.

بازدیدها: 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *