چه کسب کارهایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند؟

پرسش اینکه چه کسب‌وکارهایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند و چه کسب‌وکارهایی نیاز ندارند، یک پرسش کلی می‌باشد. اما در این مقاله وارد جزئیات خواهیم شد و افرادی که به دنبال پاسخ این سؤال هستند را راهنمایی خواهیم. معمولاً افرادی به دنبال پاسخ سؤال چه کسب‌وکارهایی به باشگاه مشتریان نیاز دارند؟ هستند که خود صاحب یک بیزینس و کسب‌وکاری می‌باشند. 

چراکه صاحبان کسب‌وکارها به دنبال کاهش هزینه‌های خود و البته افزایش سود سازمان خود هستند. بنابراین، قصد دارند هزینه‌های اضافی را حذف کنند. اگر قرار است این باشگاه برای کسب‌وکار آن‌ها سودی نداشته باشد، باید آن را از برنامه‌ی کسب‌وکار خود حذف کنند.

در این مقاله عناوین زیر در خصوص اینکه چه کسب و کارهایی به این باشگاه نیاز دارند می پردازیم.

باشگاه مشتریان برای مشتریان است یا کسب و کارها؟
دلایل ضرورت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها چیست؟ باشگاه مشتریان برای چه کسب و کاری مناسب است؟

باشگاه مشتریان برای مشتریان است یا کسب و کارها؟

بسیاری از افراد قبل از راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای کسب‌وکار خود، تصور می‌کنند که این سامانه،  صرفاً با ارائه‌ی خدمت به مشتریان باعث افزایش سود کسب‌وکارشان می‌شود. بنابراین فکر می‌کنند که سامانه مشتریان تنها برای مشتریان است و صرفاً با افزایش رضایت مشتری ها می‌توانند فروش خود را افزایش دهند.

اما درواقع این باور نسبتاً اشتباهی است که افراد نسبت به سامانه مشتریان دارند. افراد هنگامی متوجه اشتباه خود خواهند شد که یا با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت نمایند. یا آن را اجرا کنند و از مزایای دیگر آن آگاه شوند. هدف از تدوین این مقاله نیز آگاه ساختن افراد از دیگر مزایای سامانه مشتریان و تأثیرات آن بر روی کسب‌وکار خود می‌باشد. در صورت نیاز برای مشاوره جهت پیاده‌سازی سامانه وفادارسازی مشتری می‌توانید با کارشناسان رکاما تماس گرفته و با آن‌ها مشورت نمایید.

همان‌طور که بیان شد خدمات باشگاه وفاداری فراتر از افزایش رضایت مشـتریان از طریق جایزه دادن به آن‌ها می‌باشد. قابلیت‌های دیگری مثل مدیریت مشتری، مدیریت فروش، ایجاد نظرسنجی و بررسی آسان آن‌ها، جمع‌آوری اطلاعات مشتری ها و اطلاع از سلیقه و علایق آن‌ها و بسیاری از قابلیت‌های دیگر که همگی با باشگاه مشتریان رکاما قابل دست‌یابی می‌باشند. در این رابطه می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی امکانات اصلی باشگاه مشتریان اطلاعات بیشتری را کسب نمایید. اما اکنون به ادامه توضیح درباره اینکه چه کسب و کارهایی به این باشگاه نیاز دارند خواهیم پرداخت.

جذب مشتری بیشتر برای کدام کسب و کارها

جذب مشتری یکی از اهداف اصلی باشگاه مشتریان می‌باشد. ازآنجایی‌که سامانه مشتریان دارای انواع مختلفی می‌باشد، می‌توان باشگاهی با هدف جذب مشتری ایجاد کرد. با اجرای ایده های خلاقانه در این باشگاه افراد زیادی جذب فروشگاه خواهند شد. با رعایت نکات راه اندازی این سامانه می توان به آن ها محصولات و یا خدمات مختلفی رو فروخت.

بنابراین کسب و کارهایی که پس از مدتی نمی توانند مشتری بیشتری را جذب کنند و میزان ورودی مشتری های آن ها ثابت شده است. می توانند از باشگاه مشتریان رکاما استفاده کنند. با راه اندازی سامانه مشتریان و تعیین امتیازاتی برای مشتری هایی که با تازگی عضو فروشگاه و باشـگاه می شوند، می توان مشتری بیشتری جذب کرد. جذب مشتری بیشتر با سامانه مشتریان معمولا بیشتر برای فروشگاه هایی تاثیر بیشتری دارد. که محصول و یا خدمتی دارند که طول عمر محصول و یا خدماتشان بالاست. همچنین مطالعه ایده‌های خلاقه در باشگاه مشتریان برای کمک به جذب مشتری بیشتر به شما پیشنهاد می‌شود.

وفادارسازی مشتریان با باشگاه مشتریان برای چه کسب و کاری نیاز است

کسب‌وکارهایی که کالای پرمصرفی دارند بهتر است از استراتژی‌های وفادار سازی مشتریان استفاده کنند. چراکه هزینه‌های فروش محصولات و یا خدمات به مشتریان قدیمی تنها بیست درصد هزینه‌های فروش محصولات به مشتریان جدید می‌باشد. بنابراین اگر یک فروشگاهی دارای مشتریان وفاداری باشد. هزینه‌های فروش کمتری را دارد و درنتیجه به سود بیشتری دست پیدا می‌کند.

یکی از استراتژی‌های مهم وفادار سازی مشتریان، استفاده سیستم مشتریان می‌باشد. این یاشگاه با ارائه‌ی خدمات و جوایز مختلف به اعضای خود، میزان وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر کسب‌وکاری نیاز به مشتری های وفادار دارد باید. با اجرای سامانه مشتریان، سعی در جلب رضایت مشتریان داشته باشد. وجود جایزه‌های مختلف در باشگاه مشتریان یکی از اقدامات مؤثری است که در وفادارسازی مشتری نقش به سزایی دارد. بنابراین یکی دیگر از کسب‌وکارهایی که به باشگاه وفاداری نیاز دارند، کسب‌وکارهایی می‌باشد که نیاز به مشتری وفادار دارند. برای کسب اطلاع بیشتر انواع جایزه در باشگاه مشتریان را بخوانید.

وفادارسازی مشتریان با باشگاه مشتریان برای چه کسب و کاری نیاز است
خرید باشگاه مشتریان برای کسب و کار. افزایش فروش بیشتر با باشگاه مشتریان

افزایش فروش بیشتر به مشتریان

یکی دیگر از دلایل استفاده ازسامانه انگیزش، تعامل و فادارسازی در کسب‌وکارها، افزایش میزان فروش برای هر مشتری می‌باشد. چراکه مشتری در ازای خریدی که انجام می‌دهد، امتیازی را دریافت می‌کند و با آن امتیاز می‌تواند از خدمات باشگاه وفاداری استفاده کند. بنابراین مشتری در هنگام خرید برای کسب امتیاز بیشتر ترغیب به خرید بیشتر خواهد شد. در این صورت فروش افزایش می‌یابد و  سود بیشتری حاصل می‌شود. بنابراین کسب‌وکارهایی که محصولاتی دارند که می‌توانند در کنار نیاز مشتریان به آن‌ها پیشنهاد دهند، می‌توانند ازسامانه مشتریان استفاده کنند.

رضایت کارمندان با استفاده از سامانه مشتریان

یکی از دلایل رضایت مشتریان از کسب‌وکار، رضایت کارمندان از کسب‌وکار می‌باشد. چراکه کارمندان هر فروشگاه و یا سازمانی به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در خدمات‌دهی به مشتریان دخیل هستند. نحوه‌ی ارتباط کارمندان با مشتریان در رضایت مشتریان تأثیر به سزایی دارد. بنابراین رضایت کارمندان با رضایت مشتریان ارتباط مستقیمی دارد.

یکی دیگر از کسب‌وکارهایی که به سامانه مشتریان نیاز دارند، کسب‌وکارهایی می‌باشند که به دنبال افزایش رضایت کارمندان خود هستند. ازآنجایی‌که رکاما باشگاه مشتریان را به‌گونه‌ای طراحی کرده که بتوان قابلیت چند باشگاهه بودن را در کسب‌وکار ایجاد کرد، بنابراین می‌توان برای کارمندان نیز باشگاهی مجزا ایجاد کرد. سامانه مشتریان مجزا امکان طراحی مخصوص به خود و همچنین خدمات و نحوه‌ی امتیازدهی متفاوتی را نسبت به سامانه اس که برای مشتریان ایجادشده، دارد. با مطالعه نکات راه‌اندازی باشگاه مشتریان می‌توانید، به بهترین شکل ممکن سامانه وفادار سازی خود را راه‌اندازی کنید.

در صورت نیاز برای مشاوره جهت ایجاد باشگاه مشتریان در کسب و کارها و مشورت برای اینکه آیا کسب و کار شما به سامانه مشتریان نیاز دارد یا نه می توانید با کارشناسان رکاما تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. تجربه ی چندین ساله ی کارشناسان رکاما شما را برای داشتن بهترین باشگاه مشتریان یاری خواهد کرد.

بازدیدها: 71

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا