زمان مناسب برای راه اندازی باشگاه مشتریان

مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟

زمان راه اندازی باشگاه مشتریان. بهترین زمان ایجاد باشگاه. بهترین باشگاه مشتریان ایران. مراحل راه اندازی باشگاه وفاداری. نکات قبل از ایجاد باشگاه مشتریان.

خیلی از صاحبان کسب و کار ها به دنبال افزایش مشتریان خود در همان ابتدای کار هستند. تعیینن این هدف برای هر کسب و کاری باعث پیشرفت می شود. اما برای هر پیشرفتی نیاز است تا برنامه ریزی های لازم انجام شود. یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای جذب مشتری بیشتر و حفظ مشتریان قدیمی، داشتن باشگاه مشتریان می باشد. اما ایجاد باشگاه نیز نیازمند بررسی های لازم و برنامه ریزی های دقیق می باشد. چرا که اگر در ایجاد باشگاه مشتریان نیز عجله صورت بگیرد، ممکن است نتیجه ی مطلوبی از باشگاه گرفته نشود. بدین منظور در این مقاله می خواهیم زمان مناسب برای راه اندازی باشگاه مشتریان را پیدا کنیم.

عناوین زیر به منظور دست یابی به زمان مناسب برای ایجاد باشگاه مشتریان، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بهترین زمان برای راه اندازی باشگاه مشتریان
زمان پیاده سازی باشگاه مشتریان. بهترین زمان ایجاد باشگاه. نکات قبل از ایجاد باشگاه مشتریان.

نتیجه ی عجله در فرآیند ایجاد باشگاه مشتریان

یکی از اشتباهات رایج در کسب و کار ها، عجله برای شروع کارهاست. البته سریع انجام دادن هرکاری سودمند است ولی به شرط آنکه کار اصولی انجام شود. برای باشگاه مشتریان نیز نباید تعجیل کرد. چرا که عجله در ایجاد باشگاه مشتریان برای فروشگاه می تواند به ضرر فروشگاه تمام شود. اگر برای پیاده سازی باشگاه مشتریان هدف مشخصی تعیین نشده باشد، نمی توان نوع باشگاه را تعیین کرد. چرا که انواع باشگاه مشتریان به منظور اهداف خاصی طراحی می شوند.

علاوه بر تعیین هدف، باید یک طرح کلی از مزایا و خدمات باشگاه مشتریان در نظر گرفت.چرا که اگر باشگاه راه اندازی شود ولی خدمات مناسبی ارائه ندهد، نتیجه ی مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. علاوه بر این لازم است تا بررسی های لازم جهت بحث امتیاز دهی و میزان خرج امتیازات صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است در برخی مواقع فروشگاه در ازای خدمت دهی به مشتریان دچار ضرر شود. از طرف دیگر نیز ممکن امتیازات به گونه ای باشد که مشتریان برای عضویت در باشگاه ترغیب نشوند.

به طور کلی باید نکات باشگاه مشتریان به طور کامل انجام شوند. در غیر این صورت عضویت اعضا در باشگاه مشتریان نه تنها سودی برای سازمان نخواهد داشت، بلکه ممکن است رضایت مشتریان را کاهش دهد. بدین منظور نباید در انجام فرآیند های نصب باشگاه مشتریان عجله کرد.

تعیین هدف از پیاده سازی باشگاه مشتریان

همان طور که بیان شد تعیین هدف از اولین گام های ایجاد باشگاه مشتریان می باشد. هر سازمانی باید هدف خود را از ایجاد باشگاه مشتریان تعیین کند تا بتواند نوع باشگاه برای ایجاد انتخاب کند. به طور کلی دو نوع باشگاه مشتریان وجود دارد. یکی باشگاه مشتریان باز و یکی بسته. این دو نوع باشگاه در جذب مشتری جدید و یا حفظ مشتریان قدیمی متفاوت اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی انواع باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

بنابراین یک سازمان اگر هدف مشخصی از ایجاد باشگاه مشتریان نداشته باشد، ممکن است یک باشگاه مشتریانی که نتیجه ی موثری نداشته باشد، راه اندازی کند. در این صورت تنها هزینه ای را پرداخت کرده است که سودی برای سازمان نخواهد داشت.

نوشتن تقویم اجرایی

قبل راه اندازی کامل باشگاه مشتریان لازم است تا تقویم اجرایی باشگاه نوشته شده باشد. تقویم اجرایی باشگاه به برنامه ای گفته می شود که در آن کارهایی که قرار است انجام شود به همراه تاریخ دقیق انجام آن ها درج شود. به طور مثال اگر سازمان قصد دارد به مناسبت های مختلف خدمات و مزایای بیشتری به مشتریان دهد بهتر است از همان ابتدا این مزایا و خدمات تعیین شده باشند. چرا که ممکن است در زمان فرا رسیدن منسابت ها فرصت کافی برای بررسی تعیین جوایز وجود نداشته باشد.

در تقویم اجرایی برای ساخت باشگاه مشتریان می توان امکاناتی را که قرار است در زمان های آینده افزوده شود، نوشته شوند. در این صورت اقدامات مربوط به بهینه تر کردن باشگاه مشتریان در زمان مناسب انجام خواهند شد. مقاله ی نکات مهم راه اندازی باشگاه مشتریان نیز کمک زیادی در این خصوص خواهد کرد.

شناخت مشتریان

یکی دیگر از نکات لازمی که باید برای زمان طراحی و پیاده سازی باشگاه مشتریان در نظر گرفت، شناخت مشتریان قبل از راه اندازی باشگاه می باشد. چرا که برای طراحی باشگاه باید با شخصیت مشتریان آشنا بود. رنگ ها و فونت های مورد استفاده در باشگاه مشتریان باید با روحیات مشتریان متناسب باشد. و یا به طور مثال طراحی باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی باید طرح متفاوتی با باشگاه مشتریان برای کافه ها و رستوران ها داشته باشد. چرا که اجزای باشگاه هرچقدر متناسب با شخصیت افراد در نظر گرفته شود، تمایل مشتریان برای عضویت در باشگاه افزایش می یابد. بنابراین لازم است تا قبل از ساخت باشگاه مشتریان، به یک شناخت نسبی از مشتریان خود رسیده باشیم.

زمان مناسب برای ایجاد باشگاه مشتریان
بهترین زمان ایجاد باشگاه. نکات قبل از ایجاد باشگاه مشتریان.

اطلاع از سلیقه ی مشتریان

اطلاع از سلیقه ی مشتریان یکی دیگر از مواردی است که برای راه اندازی باشگاه باید در نظر گرفت. بنابراین زمان مناسب برای راه اندازی باشگاه زمانی است که از سلیقه ی مشتریان خود نیز آگاه باشیم. در هر سازمانی معمولا مشتریان به خصوصی وجود دارد. ممکن است در یک سازمان مشتریانی با یک بازه ی سنی مشخصی وجود داشته باشد. و یا در یک سازمان دیگر ممکن است مشتریانی با تحصیلات خاص وجود داشته باشند. و یا حتی ممکن است یک فروشگاه تنها مشتریان مرد و یا زن داشته باشد. در برخی از سازمان ها نیز ممکن است از هر قشری از جامعه وجود داشته باشند.

با این حال چه در سازمانی هایی که دارای مشتریان خاص هستند و چه سازمانی هایی که مشتریان مختلفی دارند، سلیقه ی افراد با یکدیگر متفاوت است. بنابراین لازم است تا در ابتدا از سلیقه ی مشتریان آگاه شد. چرا که جوایز و هدایا باید متناسب با سلیقه ی اعضای باشگاه مشتریان باشد. برای اطلاع از انواع هدایا و جوایزی که می توان در باشگاه مشتریان در نظر گرفت می توانید به مقاله ی انواع خدمات در باشگاه مشتریان مراجعه کنید.

پیدا کردن نرم افزار باشگاه مشتریان مناسب

می توان گفت که یک سازمان با گذراندن مراحل قبل به زمان ایجاد و ساخت باشگاه مشتریان نزدیک شده است. اما برای تکمیل این مراحل باید مهم ترین مرحله را نیز پشت سر بگذارند. پیدا کردن بهترین باشگاه مشتریان از مراحل مهمی است که هر سازمانی باید به ان توجه زیادی کند. چرا که اگه باشگاه مشتریان مناسبی انتخاب نشود، تمامی مراحل قبلی نیز کارایی خود را از دست خواهند داد و اثر بخشی کمتری را ایجاد می کنند. به همین دلیل تحقیق در خصوص امکانات باشگاه ها باید انجام شود و بهترین باشگاه مشتریان انتخاب شود. در این خصوص می توانید مقاله ی بهترین باشگاه مشتریان ایران را مطالعه فرمایید.

با گذراندن تمامی این مراحل می توان گفت که یک سازمان و یا فروشگاه به زمان مناسب برای راه اندازی باشگاه مشتریان رسیده است. بنابراین با رعایت نکات لازم و اجرای باشگاه مشتریان در زمان مناسب، می توان یک باشگاه مشتریان با بیشترین کارایی راه اندازی کرد. در نتیجه سازمان به هدف اولیه ی خود از ایجاد باشگاه نیز خواهد رسید.

برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان به صورت رایگان راهنمایی خواهند کرد.

بازدیدها: 287

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *