راه اندازی باشگاه مشتریان | نکات و آموزش راه اندازی

آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان

آموزش راه اتدازی باشگاه مشتریان. صفر تا صد پیاده سازی باشگاه. مراحل ساخت باشگاه رکاما. بهترین باشگاه مشتریان. مزایای باشگاه وفاداری.

اگر به دنبال راه اندازی باشگاه مشتریان هستید این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد. مدیران فروشگاه ها همواره به دنبال راه های افزایش فروش بیشتر هستند. یکی از تکنیک های موثر برای فروش بیشتر، افزایش وفاداری مشتریان است. برای افزایش وفاداری مشتریان می توان از نرم افزار باشگاه مشتریان رکاما کمک گرفت. چرا که این نرم افزار تمامی قابلیت های یک باشگاه کارآمد را جهت حفظ مشتریان دارد. بنابراین با راه اندازی باشگاه مشتریان می توان به سود بیشتر دست پیدا کرد. اما مراحل راه اندازی باشگاه چیست و چگونه باشگاه مشتریان ایجاد کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به دنبال پاسخ آن می گردند. در این مقاله آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان شرح داده شده است.

مدیران سازمان ها و فروشگاه ها با خواندن کامل این مقاله در می یابند که چگونه می توان یک باشگاه مشتریانی که اثر بخشی حداکثری داشته باشد را راه اندازی کنند. چرا که مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان به صورت گام به گام بیان شده است. بدین منظور عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

برای شرح هر یک از عناوین با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی باشگاه مشتریان با مشاوریت رکاما در تماس باشید.

آموزش کامل پیاده سازی باشگاه رکاما
راه اتدازی باشگاه مشتریان. صفر تا صد پیاده سازی باشگاه. مراحل ساخت باشگاه رکاما.

راه اندازی باشگاه مشتریان رکاما و مزایای آن

برای درک بهتر از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان، بهتر است ابتدا از مزایای باشگاه مشتریان آگاه شد. چرا که با آگاهی از مزایای ایجاد باشگاه مشتریان، مراحل راه اندازی باشگاه را با درک بهتری می توان اجرا کرد. مهم ترین هدف ایجاد باشگاه مشتریان، افزایش وفاداری مشتریان است. همچنین راه اندازی باشگاه مشتریان رکاما منجر به جذب مشتری بیشتر می شود. این دو هدف به دلیل وجود مزایای مختلفی که در باشگاه مشتریان وجود دارد، پدیدار می گردند. مزیت های داشتن باشگاه مشتریان رکاما به طور مختصر عبارت اند از:

  • ارتباط موثر با مشتریان
  • جمع آوری اطلاعات لازم از افراد
  • شناسایی سلیقه ی مشتریان
  • پیدا کردن بازار هدف
  • امکان ثبت امتیاز های گوناگون
  • امکان ایجاد هدایای مختلف
  • امکان ایجاد چندباشگاه در فروشگاه برای اعضای مختلف
  • قابلیت دسته بندی مشتریان
  • قدردانی و ارزش گذاری به مشتریان
  • تبلیغات موثر
  • اطلاع رسانی های مهم
  • امکان گزارش گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایای ایجاد باشگاه مشتریان می توانید مقاله ی مزایای باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت راهنمایی و کسب اطلاعات لازم در خصوص باشگاه مشتریان رکاما، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما شما را به صورت رایگان راهنمایی خواهند کرد.

آموزش گام به گام راه اندازی باشگاه مشتریان

اکنون که مزایای ایجاد باشگاه مشتریان بیان شد، به آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان به صورت گام به گام خواهیم پرداخت. با گذراندن مراحل زیر می توان بهترین باشگاه مشتریان را برای خود راه اندازی کرد. همچنین می توان برای راه اندازی بهترین باشگاه، به مقاله ی بهترین باشگاه مشتریان ایران مراجعه کرد.

مرحله اول راه اندازی باشگاه مشتریان: داشتن هدفی مشخص برای راه اندازی باشگاه

فروشگاهی که قصد دارد برای مشتریان خود باشگاه راه اندازی کند باید هدف اصلی خود را از راه اندازی باشگاه مشتریان تعیین نماید. همچنین مدیران سازمان ها باید اهداف خود را برای ایجاد باشگاه مشخص نمایند. چرا که در سازمان ها برای اعضای سازمان نیز می توان یک باشگاه مشتریان اختصاصی ایجاد کرد. اما منظور از هدف ایجاد باشگاه مشتریان چیست؟

باشگاه مشتریان در انواع مختلفی وجود دارد. به طور کلی دو نوع باشگاه مشتریان وجود دارد. اولین باشگاه، باشگاه مشتریان بسته می باشد. این نوع باشگاه با تمرکز بر مشتریان قدیمی فعالیت می کند. یعنی مزایا و خدماتی که در باشگاه وجود دارد، جهت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل ایجاد شده اند. نوع دیگر باشگاه، باشگاه مشتریان باز می باشد. در این نوع باشگاه ها هدف جذب مشتری جدید می باشد. بنابراین طراحی باشگاه به صورتی انجام می شود که افراد برای عضویت در باشگاه مشتریان انگیزه پیدا کنند.

فروشگاه ها و سازمان ها باید متناسب با محصولات و یا خدماتی که ارائه می کنند، نوع باشگاه خود را انتخاب کنند. بنابراین باید هدف خود را از ایجاد باشگاه تعیین کرده باشند. در این صورت می توانند به راحتی اولین مرحله از راه اندازی باشگاه مشتریان را سپری کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع باشگاه مشتریان کلیک کنید. و اما برای ادامه ی آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان به گام دوم خواهیم رفت.

مرحله دوم راه اندازی باشگاه مشتریان: انتخاب نام مناسب

گام دوم از آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان رکاما انتخاب نام مناسب می باشد. انتخاب نام مناسب برای باشگاه، برند و نام فروشگاه و یا سازمان را در ذهن مشتریان ماندگار می کند. چرا که فروشگاه برای معرفی باشگاه به مشتریان خود از نام آن استفاده می کند. همچنین در تبلیغات از نام باشگاه استفاده می شود. مشتریانی که عضو باشگاه شده اند برای معرفی آن به دوستان خود از نام باشگاه استفاده می کنند. بنابراین انتخاب نام مناسب برای باشگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین انتخاب دامنه ی مناسب برای راه اندازی باشگاه مشتریان تاثیر به سزایی در ماندگاری اسم باشگاه در اعضای آن خواهد داشت.

برای انتخاب عنوان باشگاه مشتریان می توان از عناوین مرتبط با برند و محصولات فروشگاه استفاده کرد. همچنین می توان متناسب با شخصیت افرادی که عضو باشگاه می شوند نامی را برای باشگاه برگزید. در هر صورت انتخاب یک نام مناسب باعث می شود تا باشگاه مشتریان در ذهن افراد ماندگارتر شود. در نتیجه کارایی باشگاه افزایش پیدا می کند.

نکات راه اندازی باشگاه مشتریان
آموزش راه اتدازی باشگاه مشتریان. صفر تا صد پیاده سازی باشگاه. مراحل ساخت باشگاه رکاما.

مرحله سوم: انتخاب چند باشگاهه بودن و یا داشتن یک باشگاه

برخی از سازمان ها دارای مشتریان گوناگونی هستند که می توان آن ها را در دسته بندی های مشخصی قرار داد. به طور مثال می توان مشتریان را بر اساس سن آن ها گروه بندی کرد. و یا می توان امکانات جداگانه ای را برای مشتریان سازمان و کارمندان سازمان در نظر گرفت. برای اینکار می توان از قابلیت چندباشگاهه بودن باشگاه رکاما استفاده کرد. بدین صورت که می توان افرادی که با سازمان در ارتباط هستند را دسته بندی کرد و برای هرکدام باشگاهی را در نظر گرفت.

بنابراین تصمیم گیری در این خصوص یکی دیگر از مراحل آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان رکاما می باشد. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید.

مرحله چهارم: شناخت مشتریان و اعضای باشگاه

برای آنکه بتوان اثر بخشی باشگاه را افزایش داد، باید مشتریان و اعضای باشگاه را شناخت. یعنی بتوان از سلیقه و علایق مشتریان آگاهی پیدا کرد. بنابراین چهارمین مرحله از آموزش راه اندازی یک باشگاه مشتریان کارآمد، شناخت مشتریان باشگاه می باشد. با آگاهی از شخصیت مشتریان می توان طراحی باشگاه را مطابق با شخصیت افراد انجام داد. به طور مثال برای انتخاب رنگ بندی قالب باشگاه، انتخاب نوع ادبیات، عناوین قسمت های مختلف باشگاه و امکاناتی که در باشگاه وجود دارد بهتر است متناسب با شخصیت اعضای باشگاه باشند. در این صورت اثر بخشی باشگاه مشتریان افزایش پیدا می کند.

با راه اندازی باشگاه مشتریان به راحتی می توان تمامی این فاکتور ها را متناسب با اعضا تغییر داد. بنابراین سازمان هایی که از رکاما چند باشگاهه تهیه می کنند، می توانند هرکدام از آن ها را متناسب با سلیقه ی اعضای آن طراحی کنند.

مرحله پنجم: تعیین گروه هدف

مرحله ی پنجم از آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان، بررسی و تعیین گروه هدف برای ایجاد باشگاه مشتریان می باشد. چرا که برای طراحی باشگاه لازم است تا گروه هدف تعیین شود. با تعیین گروه هدف می توان امکانات باشگاه را تعیین کرد. این مرحله با شناخت مشتریان انجام می شود که در بخشی قبلی توضیحات آن داده شد.

با تعیین گروه هدف می توان برنامه ریزی های لازم را جهت فروش بیشتر به مشتریان انجام داد. این کار هزینه های تبلغیات را نیز کاهش می دهد. چرا که تنها برای گروه هدف تبلیغات انجام می شود.

مرحله ششم: تعیین راه های امتیاز گیری توسط مشتریان

ششمین مرحله از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان، تعیین روش های امتیاز دهی به مشتریان می باشد. یک سازمان و یا فروشگاه باید راه های مختلفی را برای امتیاز دهی به مشتریان در نظر بگیرد. چرا که اگر تعداد روش های امتیاز گیری در باشگاه کم باشد، مشتریان انگیزه ی کمتری برای عضویت در باشگاه و استفاده از خدمات آن خواهند داشت. بنابراین باید بررسی های لازم جهت ایجاد راه های مختلف امتیازدهی به مشتریان صورت بگیرد.

 برای انتخاب راه های امتیازدهی به مشتریان بهتر است روش هایی را ایجاد کرد که برای سازمان و یا فروشگاه ارزشی ایجاد شود. مهم ترین روش برای امتیازدهی به مشتریان، خرید محصولات و یا خدمات باشگاه می باشد. اما در کنار این روش می توان از روش هایی مثل تکمیل فرم اطلاعات، معرفی دوستان به باشگاه، بازی کردن، شرکت در قرعه کشی، شرکت در نظر سنجی و راه های بسیار دیگری که برای سازمان ارزش ایجاد می کند، استفاده کرد. برای اطلاع از روش های بیشتر و ارزشی که هر روش ایجاد می کند می توانید مقاله ی راه های امتیازدهی در باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان
بهترین باشگاه مشتریان. آموزش راه اتدازی باشگاه مشتریان رایگان.

مرحله هفتم: تعیین میزان امتیاز و نام امتیاز

مرحله ی هفتم از آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان، تعیین میزان امتیاز برای هر روش امتیاز دهی می باشد. برای امتیازدهی در ازای خرید محصول باید حاشیه سود محصول و یا خدمات در نظر گرفته شود. برای سایر راه ها نیز باید میزان ارزشی که برای سازمان ایجاد می شود اندازه گیری شود و سپس متناسب با آن امتیازی را تخصیص داد. بنابراین این مرحله نیازمند بررسی های تخصصی می باشد که باید زمان کافی بر روی آن گذاشته شود.

در این مرحله از ایجاد باشگاه مشتریان می توان امتیاز های مختلفی را برای مشتریان ایجاد کرد. به طوری که هر نوع امتیاز دارای ارزش خاصی باشد و متناسب با همان نوع امتیاز مشتریان می توانند از خدمات باشگاه بهره مند شوند. برای این کار می توان اسامی مختلفی نیز بر روی امتیازات گذاشت. انتخاب اسم برای انواع امتیازات باید متناسب با نوع سازمان و یا نوع اعضای باشگاه تعیین شود.

مرحله هشتم: انتخاب جوایز و هدایا

آخرین مرحله از آموزش راه اندازی باشگاه مشتریان رکاما، انتخاب جوایز و هدایای مختلف برای اعضای باشگاه می باشد. هرچقدر تنوع خدمات باشگاه بیشتر باشد، رضایت مشتریان نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین باید تمام روش هایی که می توان به مشتریان خدمتی ارائه کرد باید مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین باید میزان کسر امتیاز در ازای استفاده ی مشتریان از خدمات باشگاه تعیین شود. در این خصوص می توان به مقاله ی انواع خدمات در باشگاه مشتریان مراجعه کرد.

برای دریافت مشاوره ی رایگان جهت راه اندازی باشگاه مشتریان رکاما می توانید با کارشناسان مجموعه ی رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما راهنمایی های لازم را جهت پیاده سازی بهترین باشگاه مشتریان انجام خواهند داد.

بازدیدها: 495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *