باشگاه وفاداری | loyalty club

در چند سال اخیر کلمه‌ی باشگاه وفاداری به گوش بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها خورده است. اما ممکن است بسیاری از آن‌ها هنوز با مفهوم اصلی این سامانه آشنا نباشند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم توضیحات کامل را در خصوص باشگاه وفاداری (loyalty club) بیان کنیم و به مزایا و کاربردهای آن بپردازیم. پس اگر قصد راه‌اندازی سامانه وفادارسازی مشتری و یا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص دارید، چند دقیقه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عناوین زیر تحت موضوع باشگاه وفاداری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

تعریف باشگاه وفاداری
افزایش وفاداری کارمندان. لویالیتی کلاب چیست؟ لویالیتی مشتری. باشگاه وفادارسازی مشتریان رکاما. بهترین روش وفادارسازی.

تعریف باشگاه وفاداری | loyalty club

باشگاه وفاداری (loyalty club) به  پلتفرمی گفته می‌شود که به کمک آن می‌توان وفاداری مشتریان و یا اعضای یک مجموعه را افزایش داد. در باشگاه وفادارسازی خدمات و مزایایی برای اعضای باشگاه وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. بهره‌مندی افراد از این مزایا باعث می‌شود تا نسبت به کسب‌وکار و مجموعه حس بهتری داشته باشند و بدین ترتیب رضایت آن‌ها و درنهایت وفاداری آن‌ها افزایش خواهد یافت.

در کنار باشگاه وفاداری می‌توان کارت وفاداری نیز به مشتریان ارائه کرد. کارت وفاداری یک ابزار برای تکمیل این سامانه می‌باشد. البته همه‌ی کسب‌وکارها نیاز به‌کارت وفاداری نخواهند داشت وسامانه وفادارسازی رکاما به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که نیاز مبرمی به‌کارت وفاداری وجود نداشته باشد. در این خصوص مطالعه مقاله کارت وفاداری مشتریان می‌تواند مفید باشد.

نکات مهم در راه اندازی باشگاه وفاداری

هر کسب‌وکاری با توجه به هدفی که دارد باید اقدام به اجرای باشگاه وفاداری (loyalty club) در کسب‌وکار خود نماید.  چراکه سامانه وفادارسازی مشتریان که از آن با عنوان باشگاه مشتریان نیز یاد می‌شود، در انواع و سطوح مختلفی قابل پیاده‌سازی است. همچنین تقلید کامل از سایر باشگاه‌های وفاداری کار درستی نیست و تنها می‌توان از سایر باشگاه‌های وفاداری ایده گرفت و متناسب با کسب‌وکاری که وجود دارد پیاده‌سازی شود. در مقاله‌ی ایده های خلاقانه در باشگاه مشتریان می توانید از ایده های جذاب برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید.

بررسی میزان سود محصولات و یا خدمات هر کسب‌وکاری یکی از نکات مهم در راه‌اندازی باشگاه وفاداری می‌باشد. چراکه سازمان باید متناسب با سودی که کسب می‌کند اقدام به ارائه‌ی خدمات در باشگاه نماید. علاوه بر این برخی از کسب‌وکارها محصولات و یا خدماتی را ارائه می‌کنند که نیاز چشم‌گیری به وفادار سازی مشتری ندارند. معمولاً کسب‌وکارهایی اقدام به ایجاد باشگاه برای وفادار سازی مشتریان می‌کنند که محصولات و یا خدماتی دارند که دارای طول مصرف کوتاهی باشد. برای اطلاع از سایر نکات می‌توانید مقاله‌ی نکات نصب باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

کاربردهای باشگاه وفادارسازی مشتریان

همان‌طوری که از اسم باشگاه وفادار سازی مشتریان مشخص است، این ابزار کمک زیادی در جهت افزایش وفاداری مشتریان می‌کند. اما کاربرد و مزیت این پلتفرم تنها به این مورد ختم نمی‌شود. بلکه استفاده‌های بسیار زیادی می‌توان از باشگاه مشتریان  کرد که نتیجه‌ی همگی آن‌ها رشد کسب‌وکار و درنهایت افزایش سود می‌باشد. در ادامه به کاربردهای مهم باشگاه وفادارسازی (loyalty club) می‌پردازیم.

کاربردهای باشگاه وفادارسازی مشتریان
باشگاه وفادارسازی مشتریان رکاما. افزایش وفاداری کارمندان. لویالیتی کلاب چیست؟ لویالیتی مشتری. بهترین روش وفادارسازی.

وفادارسازی مشتری loyalty club

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد راه‌اندازی باشگاه وفاداری (loyalty club)، وفادارسازی مشتری می‌باشد. اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ هر کسب‌وکاری که این باشگاه را راه‌اندازی می‌کند، از مشتریان انتظار یکسری اقداماتی را دارد. بنابراین فروشگاه باید در ازای اقداماتی که مشتری در جهت اهداف فروشگاه انجام می‌دهد، خدماتی را به مشتری ارائه می‌کند. این خدمات و اقدامات به‌وسیله‌ی یکسری امتیازات به یکدیگر ارتباط داده می‌شوند. بنابراین مشتریان با خرید محصولات و یا خدمات و یا سایر اقداماتی که فروشگاه در نظر گرفته است، می‌توانند امتیاز دریافت کنند و سپس با امتیازی که کسب می‌کنند، از خدمات متنوعی بهره‌مند شوند.

این کار باعث می‌شود تا مشتریان برای خرید مجدد محصولات و یا خدمات به همان فروشگاه مراجعه کنند. مشتریان برای این کار دو دلیل خواهند داشت. یکی اینکه بتوانند امتیاز بیشتری دریافت کنند و از خدمات بهتری بهره‌مند شوند. دلیل دوم مشتریان برای مراجعه مجدد، استفاده از امتیازاتی می‌باشد که جمع‌آوری کرده‌اند. بنابراین افزایش مراجعه مجدد مشتریان به فروشگاه باعث افزایش نرخ وفاداری آن‌ها می‌شود.

وفادرسازی اعضای مجموعه

یکی دیگر از کاربردهای باشگاه وفاداری (loyalty club)، وفادار سازی اعضا و کارمندان مجموعه است. وفاداری کارمندان نیز در رشد کسب‌وکار تأثیر به سزایی دارد. چرا که در بسیاری از مواقع کارمندان وفادار از کسب‌وکار حمایت کرده و باعث رشد آن خواهند شد. بنابراین باید برای وفاداری کارمندان نیز اقداماتی را انجام داد که ایجاد باشگاه وفادار سازی یکی از مؤثرترین اقدامات در این زمینه می‌باشد.

ازآنجایی‌که لویالیتی کلاب  یا همان باشگاه مشتریان رکاما قابلیت چند باشگاه بودن را دارد می‌توان باشگاهی جدا از باشگاه مشتریان برای کارمندان طراحی و ایجاد کرد. بنابراین می‌توان خدمات و مزایای مرتبط باسلیقه و رضایت کارمندان در آن در نظر گرفت و بدین ترتیب رضایت کارمندان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درنتیجه کارمندان باانگیزه‌ی بیشتری وظایف خود را انجام خواهند داد.

کسب اطلاعات از مشتریان با باشگاه وفاداری

از دیگر کاربردهای سامانه وفادارسازی مشتریان می‌توان به دست‌یابی اطلاعات مشتریان برای انجام امور تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کرد. مشتریانی که در loyalty club رکاما ثبت‌نام می‌کنند، اطلاعات هویتی و اطلاعات تماس خود را ثبت می‌کنند. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توان پس از ثبت‌نام فرم‌هایی را طراحی کرد و در ازای پر کردن فرم‌ها به افراد امتیاز داد و از این طریق می‌توان اطلاعات بیشتری را کسب نمود. چراکه باشگاه وفاداری رکاما قابلیت ایجاد فرم با فیلدهای دلخواه را دارد.

با جمع‌آوری اطلاعات مشتریان می‌توان به بسیاری از نتایج مفید اعم از نیاز افراد، سلیقه‌ی آن‌ها، شناخت بازار هدف و از این قبیل اطلاعات که به افزایش فروش کمک می‌کند، دست پیدا کرد. بنابراین بدین‌صورت می‌توان با باشگاه وفاداری رکاما سهم بیشتری از بازار را از آن خود کرد.

در صورت نیاز به مشاوره جهت پیاده‌سازی باشگاه وفاداری می‌توانید با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید. تنها کافی ست با رکاما تماس گرفته و سؤالات خود را مطرح نمایید.

بازدیدها: 66

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا