مزایای باشگاه مشتریان

مزایای باشگاه مشتریان موضوعی است که این روزها ذهن مدیران مختلف را به خود مشغول کرده است. زیرا، با توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز هر چه بیشتر به استفاده از روش‌های آنلاین حفظ و برگشت مشتری احساس می‌شود. در این میان  باشگاه مشتریان، به‌طور روزافزون کارکرد بیشتری می‌یابد. چراکه مزایای باشگاه مشتریان کمک چشم‌گیری به رشد کسب‌وکارها می‌کند. درواقع باشگاه مشتریان و مزایای آن، محیطی را فراهم می‌کند تا از مشتری بابت خرید او قدردانی شود و بدین ترتیب با ایجاد یک رابطه دوسویه مشتری به کسب‌وکار وفادار بماند.

در این مقاله قصد داریم شما را هر چه بیشتر با مزایا و منافع باشگاه مشتریان و نقش آن در وفادار ماندن مشتری به یک شرکت  یا برند خاص آشنا کنیم. آشنایی با مزایای باشگاه مشتریان به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین استراتژی و سناریوی باشگاه مشتریان را برای کسب‌وکار خود طراحی کنید. چنانچه هنوز به طور کلی با این سامانه آشنا نشده اید، به باشگاه مشتریان هوشمند سر بزنید.

در این مقاله عناوین زیر در خصوص مزایای باشگاه مشتریان موردبررسی قرار خواهند گرفت. پس برای آگاهی کامل از مزایای باشگاه مشتریان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مهم ترین مزیت باشگاه مشتریان: حفظ ارتباط با مشتری
بررسی مزایای باشگاه وفاداری. مزایای باشگاه مشتریان چیست؟ انواع مزیت های باشگاه مشتریان. فروش بیشتر با باشگاه مشتریان.

مهم ترین مزیت باشگاه مشتریان: حفظ ارتباط با مشتری

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مزایای باشگاه مشتریان حفظ ارتباط با مشتری است. وقتی برای کسب‌وکارتان تبلیغات انجام می‌دهید، این تبلیغات نوعی ارتباط یک طرفه با مشتری یا به‌اصطلاح ارتباطی مونولوگ است. شما با این کار تنها پیام خود را به گوش مشتری می‌رسانید.

با ایجاد باشگاه مشتریان و برنامه‌های وفاداری شما وارد ارتباطی دو سویه با مشتریان می‌شوید و تلاش می‌کنید مشتری درک کند که شما برای نظرات وی ارزش قائل هستید و هر چه وفاداری وی به شرکت بیشتر باشد از مزایای بیشتری برخوردار خواهد شد.  اما این تنها مزیت و فایده‌ی باشگاه مشتریان نیست و در ادامه به سایر مزایای باشگاه مشتریان می‌پردازیم.

دومین مورد از مزایای باشگاه مشتریان کاهش هزینه ها و افزایش درآمد

از دیگر مزایای باشگاه مشتریان، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد می‌باشد. چراکه با افزایش میزان وفاداری مشتریان، نیاز شما به صرف هزینه در بخش‌های تبلیغات و بازاریابی کاهش پیدا می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد به‌دست آوردن مشتریان جدید برای کسب‌وکار 25 درصد گران‌تر از حفظ مشتریان فعلی است. وقتی مشتری به کسب‌وکاری اعتماد پیدا کند و در درازمدت به آن وفادار باقی بماند ناخودآگاه حاضر است پول بیشتری بپردازد ولی از خدمات و کالاهای شما استفاده نماید. با نگاهی به تحقیقات متوجه می‌شویم اگر تنها 5 درصد وفاداری مشتریان به شرکت افزایش یابد، میزان درامد شما بین 20 تا 90 درصد بالا خواهد رفت. پس نباید از این مزیت باشگاه مشتریان غافل شد.

به دست آوردن اطلاعات مفید سومین مورد از مزایای باشگاه مشتریان

امروزه بسیاری از افراد دوست دارند در هنگام خرید یا بهره‌گیری از خدمات یک کسب‌وکار، تجربه‌ای مختص به خود و متناسب با علایق، نیازها، و  توان مالی‌شان داشته باشند. ازاین‌رو ایجاد چنین احساسی در مشتری به یکی از اولویت‌های مهم بسیاری از کسب‌وکارهای جهانی و شناخته‌شده تبدیل گردیده است. این امر نیز مزیت مهمی برای باشگاه مشتریان محسوب می‌شود.

شما مشتریان را به پر کردن فیلدهای بخش‌های مختلف پنل کاربری در باشگاه مشتریان  تشویق می‌کنید و به‌این‌ترتیب از آنها اطلاعات مفید و مهمی به‌دست می‌آورید. شما می‌توانید از این  اطلاعات برای ایجاد یک تجربه شخصی‌سازی‌شده، افزایش ارتباط با مشتریان، ایجاد  کمپین‌های بازاریابی مختلف استفاده نمایید. یا حتی می‌توانید از آن‌ها در اجرا و عملی کردن بازاریابی ارجاعی خود بهره بگیرید. بنابراین به‌دست آوردن چنین اطلاعات مفیدی یکی دیگر از مزایای باشگاه مشتریان می‌باشد.

رضایت مشتریان

ایجاد رضایت‌مندی در مشتری یکی از مزایای بسیار مهم باشگاه مشتریان است. با ایجاد باشگاهی که خدمات آن برای مشتری قابل‌درک و مفید باشد بین مشتری و کسب‌وکار ما نوعی یگانگی و ارتباط احساسی به جود خواهد آمد که این امر علاقه مشتری را به کسب‌وکار ما افزایش می‌دهد. در این شرایط حتی  در صورت بروز مشکل هم مشتریان از خود بردباری بسیار بیشتری نشان خواهند داد و به کسب‌وکار ما وفادار خواهند ماند.

این حس قدردانی و یگانگی که یکی دیگر از فواید باشگاه مشتریان است را می‌توان از طریق باشگاه مشتریان و با استفاده از روش‌های مختلف مانند دادن هدایا به مناسبت‌های مختلف نظیر تولد و غیره ایجاد نمود و یا تقویت کرد. بنابراین تقویت حس قدردانی از مشتری یکی دیگر از مزایای باشگاه مشتریان می‌باشد.

افزایش فروش

با توجه به اطلاعاتی که از طریق باشگاه  مشتریان به‌دست می‌آورید می‌توانید پیشنهادات متناسب با ویژگی‌های هر مشتری به وی ارائه دهید و از این طریق هم اعتماد او را بیشتر جلب کنید و هم شانس فروش را بالا ببرید.

افزایش فروش
مزایای باشگاه مشتریان چیست؟ فروش بیشتر با باشگاه مشتریان. انواع مزیت های باشگاه مشتریان. بررسی مزایای باشگاه وفاداری.

 ارتباطات بهتر

مزیت دیگر باشگاه مشتریان، این است که راهی مستقیم برای ارتباط با مشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. این مسیر ارتباطی در شرایط مختلف مانند آگاه‌سازی مشتری از موجود شدن یک کالا، رونمایی از یک محصول جدید، فروش فوق‌العاده در مناسبت‌های خاص و …. بسیار کارآمد و مفید است. در این شرایط به‌جای آنکه یک ایمیل کلی برای همه افراد بفرستید که اغلب افراد این‌گونه ایمیل‌ها را نادیده می‌گیرند، می‌توانید یک ایمیل شخصی سازی  به افرادی بفرستید که  با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده می‌دانید تأثیر بیشتری خواهند گرفت، و از این طریق احتمال فروش را افزایش دهید. بنابراین افزایش فروش با برقراری ارتباط بهتر یکی دیگر از مزایای باشگاه مشتریان می‌باشد.

سنجش میزان وفاداری مشتری

یکی از ابزارهای بسیار مهم و کارآمد در باشگاه مشتریان این است که شما می‌توانید اطلاعات و شاخص‌های مهمی مانند میزان و تعداد خریدها و تعداد مراجعات مشتری به سایت را از این طریق تجربه و تحلیل نمایید و از این طریق میزان وفاداری و  تأثیر مشتریان ر ا در کسب‌وکار خود بررسی کنید. بنابراین سنجش میزان وفاداری مشتری از دیگر مزایت های باشگاه مشتریان محسوب می‌شود. در این خصوص می‌توانید مقاله‌ی راه های داشتن مشتریان وفادار را نیز مطالعه نمایید.

جذب مشتریان جدید

از دیگر مزایای باشگاه مشتریان می‌توان به جذب مشتریان جدید اشاره کرد. استفاده از برنامه‌های تشویقی مناسب و هوشمندانه در باشگاه مشتریان می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید گردد. یک ویژگی در اغلب افراد این است که دوست دارند از فرصت‌ها بهره ببرند حتی اگر این بهره خیلی کم باشد. شما می‌توانید از این ویژگی استفاده نمایید و برای مثال برای دسترسی کامل به باشگاه خود تخفیفی را در نظر بگیرید. به همین راحتی می‌توانید تعدادی مشتری جدید به‌دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله خدمات باشگاه مشتریان را نیز بخوانید.

این را نیز می‌توان گفت که احتمال ورود افراد به باشگاه‌هایی که منافعی مانند تخفیف برای خرید محصول، کارت هدیه و …. برای آن‌ها داشته باشند بیشتر است. و دلیل ورود آنها هم تنها به‌دست آوردن آن منفعت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت پیاده‌سازی باشگاه مشتریان به بهترین شکل ممکن، با مشاورین رکاما تماس حاصل فرمایید.

بازدیدها: 375

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا