نصب باشگاه مشتریان نیاز به دانستن نکات زمینهای بسیار است. چراکه امروزه باشگاه مشتریان، یکی از ابزارهای کاربردی در جذب مشتریان وفادار است. راهاندازی باشگاه مشتریان سبب ارتباط مستمر مشتریان با ارائهکننده کالا یا خدمات میشود. مدیران در هر کسب و کاری میتوانند با ایجاد باشگاه وفاداری به مشتریان خود خدمات خاصی را ارائه دهند.
این امر مشتری مداری و ایجاد حس رضایت، اعتماد و وفاداری را در مشتریان عملی میکند. در این صورت است که هر یک از مشتریان میتوانند کالا یا خدمتی که دریافت کردهاند را به دیگران توصیه کنند. احتمالاً بهزودی همه کسب وکارها اهمیت راهاندازی باشگاه مشتریان را درک خواهند کرد. اما برای پیاده سازی باشگاه وفاداری باید به نکات نصب باشگاه مشتریان توجه کرد.
ما در این مقاله قصد داریم به بیان اصول مهم در نصب باشگاه مشتریان تحت عناوین زیر بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بهطور کامل از نکات نصب باشگاه مشتریان آگاه شوید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره جهت پیادهسازی باشگاه مشتریان برای کسبوکار خود، میتوانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید تا بهترین نتیجه را از باشگاه خود دریافت کنید. همچنین مطالعه مقاله اشتباهات رایج در باشگاه مشتریان شما را در این مسیر یاری می کند.
- گاهي از معايب و محاسن نصب باشگاه مشتريان
- تعين هدف سازمان از نصب باشگاه مشتريان
- آگاهي از نيازهاي مشتريان و ايجاد حس نزديكي در آن ها
- جلب وفاداري، اعتماد و رضايت مشتريان
- هوشمندسازي و به روز كردن باشگاه مشتريان
- انعطاف پذيري باشگاه مشتريان
- صبور بودن در ثمر دادن نتايج باشگاه مشتريان
- داشتن برنامه دقيق و منظم براي باشگاه مشتريان
- شفاف سازي با مشتريان
آگاهي از معايب و محاسن نصب باشگاه مشتريان
یکی از مهمترین نکات نصب باشگاه مشتریان، آگاهی از معایب و محاسن آن میباشد. ازجمله محاسن راهاندازی باشگاه مشتریان میتوان به جلب اعتماد و رضایت مشتری اشاره کرد. باشگاه مشتریان سبب ایجاد محل مناسبی برای ارتباط با مشتریان میشود. محلی که در آن میتوان خدمات و کالاها را بهتر و بیشتر به مشتریان معرفی و عرضه کرد. پس مزیت بزرگ دیگر راهاندازی باشگاه مشتریان وسعت ارائه خدمات و کالاهاست.
اما از معایب پیاده سازی باشگاه مشتریان هزینه بر بودن آن است. هزینههای باشگاه مشتریان را سرمایه گذاری بدانید. لازم است بهمنظور کارایی هر چه بیشتر راهاندازی باشگاه وفاداری از اطلاعات مشتریان و نتایج آن نهایت استفاده را نمود. بنابراین یکی از نکات نصب باشگاه مشتریان، توجه به هزینههای نصب میباشد.
تعيین هدف سازمان از نصب باشگاه مشتريان
از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان تعیین هدف سازمان میباشد. هر یک از سازمانهای کسب و کار اهداف خاص خود را برای فروش محصولات و ارائه خدمات و کسب سود از آنها دارند. بر همین اساس هر یک از سازمانها برنامههای خاص خود را در زمينه ایجاد باشگاه مشتریان دارند. برخی از سازمانها به دنبال جذب مشتریان جدید هستند.
برای این کار امتیازات و مزایای بیشتری را در هنگام عضویت افراد در اختیار آنها قرار میدهد. اما برخی از مدیران به دنبال حفظ مشتریان سابق خود هستند. پس میتوانند امتیازات و اختیارات بیشتری را بر اساس سابقه عضویت افراد در باشگاه وفاداری برای آنها در نظر بگیرند. البته برخی از سازمانها هر دو هدف جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان سابق را مبنای پیادهسازی باشگاه مشتریان قرار دادهاند. بنابراین تعیین هدف، نکتهی مهمی در راهاندازی باشگاه مشتریان محسوب میشود. کسب اطلاعات بیشتر در مقاله اهداف باشگاه مشتریان امکان پذیر است.
آگاهي از نيازهاي مشتريان و ايجاد حس نزديكي در آن ها
به منظور جلب رضایت مشتریان و مشتری مداری باید از نیازهای مشتریان آگاه باشید.برای راحتی این امر میتوان مشتریان را دستهبندی کرد. دستهبندی مشتریان از طریق اطلاعات به دست آمده از فرمهای پر شده در هنگام عضویت امکان پذیر است. هدف عمده در ایجاد باشگاه مشتریان ایجاد رابطه دو طرفه بین مشتریان و کسب و کار شماست. بنابراین آگاهی از نیاز مشتریان از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان میباشد. با در نظر گرفتن برنامههای جالب و مفید برای مشتریان خود به آنها اطمینان دهید که برای آنها اهمیت بسیاری قائل هستید. در نظر گرفتن بنهای تخفیف به مناسبت اعیاد مختلف و تولد مشتریان از جملهی این برنامههاست. در این خصوص میتوانید مقالهی مدیریت رفتار مشتری را مطالعه نمایید.
جلب وفاداري، اعتماد و رضايت مشتريان
اعتمادسازی در باشگاه از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان میباشد. تنها با دادن بنهای تخفیفهای متعدد نمیتوانید سبب وفاداری مشتریان شوید. درست است که ارائه تخفیفهای مناسب سبب جلب نظر مشتری میشود. ولی شما به مشتریانی نیاز دارید که وفاداری خود را از طریق تبلیغات دهانبهدهان به دیگران منتقل کنند. باید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. با ایجاد گروههای مشتریان و رفع نیازهای آنها از طریق برنامههای مناسب و مستمر، حس وفاداری را در مشتریان خود تقویت کنید. در این صورت است که با آغوش باز از مشتریان خود استقبال کرده و موجب افزایش فروش و سودآوری سازمان شدهاید.
هوشمندسازي و به روز كردن باشگاه مشتريان یکی دیگر از نکات نصب باشگاه مشتریان
برای برپایی باشگاه مشتریان خود باید با علم روز حرکت کنید. در جوامع امروزی امکان دسترسی همه اقشار جامعه به اینترنت، رایانه، لپ تاب و گوشی هوشمند فراهمهای شده است. در نتیجه پیاده سازی باشگاه مشتریان امروزه ملزم به طراحی وبسایت و ایجاد نرمافزارهای مناسب است. نرمافزار باشگاه مشتریان باید بتواند در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات مرتبط را از مشتریان دریافت کند. اما در عین سادگی، باید حرفهای طراحی شده باشد. وبسایت یا نرمافزار باشگاه وفاداری باید قابلیت تشخیص مشتریان و خصوصیات آنها را داشته باشد و امکانات مناسب را در اختیار هر دسته از مشتریان قرار دهد. در نتیجه توجه به این نکته از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان میباشد.
انعطاف پذيري باشگاه مشتريان از نکات مهم نصب باشگاه مشتریان
یکی از نکات مهم نصب باشگاه مشتریان کارآمد این است که باید بتواند نیازهای مختلف مشتریان بالقوه خود را از طریق کالاها و خدمات خود تأمین کند. باشگاه مشتریان همزمان با گسترش و توسعه نیازهای مشتریان، میبایست پیشرفت کند. باشگاه وفاداری باید آنقدر منعطف باشد که قادر به اجرای مدلهای مختلف برای جلب رضایت مشتریان خود باشد. در این راه نیز بتواند با ایجاد راهکارهای خلاقانه از رقبای خود پیشی بگیرد. بنابراین انعطاف پذیری در باشگاه مشتریان از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان میباشد. چراکه انعطافپذیری سیستم باشگاه مشتریان همواره سبب حفظ وفاداری مشتریان میشود.
صبور بودن در ثمر دادن نتايج باشگاه مشتريان
نتایج باشگاه مشتریان در کوتاه مدت محقق نمیشود و باید صبور باشید. طرحی و برنامهریزی وبسایت و عضویت و آشنایی اعضا و مشتریان زمانبر است. علاوه بر این مشتری بهمرور با فعالیتها و امکانات سایت و خدمات و کالاهای شما آشنا میشود. کم کم از شما خرید میکند. زمانیکه نسبت به محصولات شما اعتماد و رضایت پیدا کرد؛ سفیر برند شما خواهد شد. بنابراین صبور بودن در نتایج از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان میباشد.
پس اگر به دنبال راهحل سریعی برای کسب درآمد هستید، به راهاندازی باشگاه فکر نکنید. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که پیاده سازی باشگاه مشتریان کم هزینهترین راه برای افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان و افزایش فروش و سود از طریق این مشتریان میباشد.
داشتن برنامه دقيق و منظم براي باشگاه مشتريان
داشتن برنامهی ای دقیق یکی از نکات مهم نصب باشگاه مشتریان میباشد. چراکه باشگاه مشتریان با برنامهریزی دقیق و مستمر میتواند به اهداف خود دست یابد. باشگاه مشتریان در فواصل زمانی مشخص، باید برنامههای اصولی و کاربردی داشته باشد. برای هر دسته از مشتریان متناسب با فعالیت و نیازهای آنها برنامههای دقیقی داشته باشید. همچنین در مورد رقبا و فعالیت آنها تحقیق کنید تا بتوانید برنامههای متنوعتری را ارائه دهید.
شفاف سازي با مشتريان
از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان، شفافسازی با مشتریان است. طراحی وبسایت باشگاه مشتریان باید به نحوی باشد که به مشتریان این امکان را دهد که در هر ساعت از شبانهروز از خریدها و سایر فعالیتهای خود اطلاع کسب کنند. ایجاد برنامهای کاربردی که قابلنصب بر روی رایانه و گوشیهای هوشمند باشد تا بهطور اختصاصی امکان دستیابی مشتریان به فضای باشگاه فراهم آید.
از دیگر نکات نصب باشگاه مشتریان، شفافسازی با مشتریان است. طراحی وبسایت باشگاه مشتریان باید به نحوی باشد که به مشتریان این امکان را دهد که در هر ساعت از شبانهروز از خریدها و سایر فعالیتهای خود اطلاع کسب کنند. ایجاد برنامهای کاربردی که قابلنصب بر روی رایانه و گوشیهای هوشمند باشد تا بهطور اختصاصی امکان دستیابی مشتریان به فضای باشگاه فراهم آید.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
بازدیدها: 90