کارت باشگاه مشتریان و یا همان کارت وفاداری به منظور جذب مشتری بیشتر و حفظ مشتریان قدیمی ارائه می شود. کارت باشگاه مشتری به صورت فیزیکی و مجازی وجود دارد. اما به طور کلی هر دو نوع کارت منجر به افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه افزایش وفاداری آن ها می شود. کارت باشگاه مشتریان به سیستم اصلی باشگاه مشتریان سازمان و یا فروشگاه متصل می شود. بنابراین می توان پنل مخصوصی برای مشتریان در باشگاه ایجاد کرد تا مشتریان بتوانند از امتیاز ها و جوایز موجود در کارت خود مطلع شوند. در این مقاله قصد داریم در خصوص اینکه کارت باشگاه مشتریان چیست توضیحات لازم را ارائه دهیم.
با مطالعه ی این مقاله تا انتها می توان به جواب سوال کارت باشگاه مشتریان چیست دست پیدا کرد. بدین منظور عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
- انواع کارت باشگاه
- انتخاب نوع کارت برای فروشگاه
- منظور از کارت باشگاه مشتریان چیست ؟
- مزایای کارت باشگاه مشتریان
- راه اندازی باشگاه مشتریان و کارت باشگاه
انواع کارت باشگاه مشتریان چیست ؟
در ابتدا برای دست یابی به پاسخ اصلی سوال کارت باشگاه مشتریان چیست به توضیح انواع آن می پردازیم. با گفتن کلمه ی کارت، تصویر کارت های مستطیلی شکل در ذهن افراد تصویر سازی می شود. اما در باشگاه مشتریان دو نوع کارت فیزیک و مجازی وجود دارد. اما همان طور که در مقدمه بیان شد، دو نوع کارت برای باشگاه مشتریان وجود دارد. یکی کارت های فیزیکی و دیگری مجازی.
هر یک از این دو نوع کارت دارای یکسری معایب و یکسری مزایا می باشد. معایب و مزایای کارت های فیزیکی و یا غیر فیزیکی به نوع فروشگاه و استراتژی های فروش بستگی دارد. یعنی در یک فروشگاه ممکن است کارت فیزیکی مزایای بیشتری نسبت به کارت مجازی داشته باشد و در یک فروشگاه دیگر کارت مجازی مزایای بیشتری نسبت به کارت فیزیکی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی انواع کارت وفاداری را مطالعه نمایید.
انتخاب نوع کارت برای فروشگاه
برای درک بهتر جواب کارت باشگاه مشتریان چیست به توضیح انواع کارت ها می پردازیم. هر فروشگاهی که قصد راه اندازی باشگاه مشتریان را دارد باید به نوع محصولات خود و نحوه ی خرید مشتریان توجه کند. چرا که اگر یک فروشگاهی تعداد مشتریانی که به صورت غیر حضوری از آن خرید می کنند بیشتر از مشتریان حضوری اش باشد، نمی تواند به مشتریان خود کارت اهدا کند. همچنی بسیاری از کارت ها به صورت مغناطیسی شارژ می شوند. بنابراین مشتریان برای دریافت امتیاز خود و یا حتی استفاده از امتیاز خود باید در فروشگاه حضور داشته باشند. در غیر این صورت کارت باشگاه مشتریان کاربردی نخواهد داشت.
اما در فروشگاه هایی مثل فروشگاه ای زنجیره ای می توان ار کارت باشگاه فیزیکی استفاده کرد. چرا که مشتریان فروشگاه های زنجیره ای معمولا به صورت حضوری برای خرید مراجعه می کنند. بنابراین مشتریان در هر بار مراجعه و خرید خود می توانند به کارت باشگاه مشتریان خود امتیاز اضافه کنند. همچنین با ارائه ی کارت خود می توانند از خدمات و تخفیف های در نظر گرفته شده برای مشتریان استفاده کنند.
منظور از کارت باشگاه مشتریان چیست ؟
به طور کلی به کارت و یا پنل مجازی که مشتریان بتوانند از طریق آن خدمات و جوایزی را دریافت کنند، کارت باشگاه مشتریان گفته می شود. بنابراین هر مشتری دارای یک کارت مخصوص به خود می باشد که امتیازات خرید او در همان کارت ذخیره خواهد شد. کارت باشگاه مشتریان به منظور افزایش رضایت مشتریان طراحی و ایجاد می شود. با افزایش رضایت مشتریان، میزان فروش فروشگاه نیز افزایش می یابد. چرا که وفاداری مشتریان نیز با کارت باشگاه افزایش یافته است. هرگاه یک فروشگاه دارای مشتریان وفادار باشد، هزینه های کمتری را برای تبلغیات و فروش خود می پردازد. در نتیجه سود خالص فروشگاه نیز افزایش می یابد.
در این قسمت تعریف اصلی و منظور از کارت باشگاه مشتریان چیست بیان شد. اما می توان با ایجاد خلاقیت و ایده های متنوع در ارائه ی خدمات، میزان رضایت مشتریان را همچنان افزایش داد. برای درک بهتر این موضوع به مقاله ی ایده های خلاقانه در باشگاه مشتریان مراجعه نمایید.
مزایای کارت باشگاه مشتریان
داشتن کارت باشگاه مشتریان مزیت های زیادی دارد. مزیت اصلی و هدف کلی ارائه ی کارت باشگاه به مشتریان، افزایش وفاداری آن ها می باشد. این هدف به کمک وجود باشگاه مشتریان صورت می گیرد و کارت باشگاه تنها یک ابزار بین باشگاه مشتریان و اعضای باشگاه که مشتریان هستند می باشد. اما داشتن کارت باشگاه مزیت های دیگری را نیز به همراه دارد.
یکی از مزیت های مهم داشتن کارت باشگاه، یادآوری همیشگی فروشگاه به مشتریان می باشد. افراد با قرار دادن کارت باشگاه در جیب، کیف پول و یا کیف کارتی خود همواره به یاد فروشگاه خواهند بود. حتی نگاه کردن به کارت منجر به ماندگاری بیشتر برند فروشگاه در ذهن مشتریان خواهد شد. علاوه بر این مشتریان هنگام استفاده از کارت خود حس خشنودی بیشتری خواهند داشت. چرا که با لمس کارت و استفاده از خدمات آن احساس خاص بودن خواهند کرد. برای اجرای طرح ها و خدمات دهی به مشتریان باید در زمان مناسبی باشگاه مشتریان را راه اندازی کرد. برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص می توانید مقاله ی زمان راه اندازی باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
راه اندازی باشگاه مشتریان و کارت باشگاه
امیدواریم تا اینجا به جواب سوال کارت باشگاه مشتریان چیست پاسخ مناسبی داده باشیم. اما اگر قصد راه اندازی باشگاه مشتریان را دارید می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما شما را به صورت رایگان برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان ایران راهنمایی خواهند کرد. همچنین ایجاد باشگاه مشتریان نیازمند رعایت یکسری اصول اولیه و نکات راه اندازی می باشد. در این رابطه نیز می توانید به مقاله ی نکات مهم راه اندازی باشگاه مشتریان مراجعه نمایید.
به طور کلی ایجاد باشگاه مشتریان در هر سازمان و یا فروشگاهی دارای مزایای زیادی می باشد. با اطلاع از راز های موفقیت باشگاه مشتریان می توان بهترین نوع باشگاه را با بیشتری کاربرد در سازمان و یا فروشگاه پیاده سازی کرد.
بازدیدها: 466