نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان

اگر قصد راه‌اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان را برای کسب‌وکار خود دارید، توصیه می‌شود این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. چراکه در این مقاله به ویژگی‌ها، معایب و مزایای نرم‌افزار باشگاه‌های مشتریان رایگان خواهیم پرداخت. در انتهای این مقاله می‌توان بهترین تصمیم را برای انتخاب باشگاه مشتریان گرفت.

بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش وفاداری مشتریان خود از نرم‌افزار باشگاه مشتریان استفاده می‌کنند. اما داشتن باشگاه مشتریان مستلزم رعایت یکسری نکات و اصول اولیه می‌باشد که باید به آن‌ها توجه کرد. در غیر این صورت نصب باشگاه مشتریان چه رایگان و چه غیر رایگان سودی نخواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم در خصوص باشگاه های مشتریان رایگان عناوین زیر را مورد بررسی قرار دهیم.

نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان چیست؟
Free customer club. باشگاه وفادارسازی مشتری رایگان. نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان.

نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان چیست؟

در ابتدا توضیحاتی را در خصوص باشگاه‌های مشتریان رایگان بیان می‌کنیم. چراکه باشگاه‌های رایگان نیز خود دارای چند نوع مختلف می‌باشند. به‌طورکلی باشگاه مشتریان و یا باشگاه وفاداری رایگان به ابزار رایگانی می‌گویند که امکانات لازم را برای وفاداری مشتری فراهم می‌کند. این باشگاه‌های رایگان می‌تواند از نوع نرم‌افزار، وب، افزونه و یا حتی یک کارت وفاداری ساده باشد.

هر سازمان و فروشگاه متناسب با نیاز و شرایط خود می‌تواند یکی از انواع نرم‌افزارهای باشگاه‌های مشتریان مجانی را انتخاب کنند. در ادامه روش به ویژگی‌های هریک از این باشگاه‌ها خواهیم پرداخت و معایب و مزایای هریک از آن‌ها بیان می‌شود و درنهایت بهترین باشگاه مشتریان را می‌توان انتخاب کرد.

نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان برای سایت های وردپرسی
باشگاه وفادارسازی مشتری رایگان. Free customer club. نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان.

نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان برای سایت های وردپرسی

یکی از روش‌های راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای سایت‌های وردپرسی، استفاده از افزونه‌ها می‌باشد. البته افزونه‌های وردپرس نیز شامل افزونه‌های رایگان و غیر رایگان می‌باشد. اینگونه سایت‌ها می‌توانند افزونه‌های رایگان را پیداکرده و بر روی‌هاست خود نصب نمایند. اما نصب افزونه‌های رایگان به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. چراکه افزونه‌های رایگان نویسنده و پشتیبان مشخصی ندارند و در صورت بروز اتفاقاتی مثل هک سایت، کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

همواره خبرهایی از هک وب‌سایت‌های مختلف به گوشمان می‌رسد که ناشی از عدم امنیت وب‌سایت بوده است. یکی از راه‌های نفوذ هکرها به وب‌سایت‌ها از طریق قالب‌ها و افزونه‌های نامعتبر بوده است. بنابراین توصیه می‌شود همواره افزونه‌های سایت خود را از سایت‌های معتبر تهیه نمایید.

معایب و مزایای سامانه باشگاه مشتریان رایگان برای وردپرس

مزیت افزونه‌ی رایگان باشگاه مشتریان، نصب آسان و سریع باشگاه می‌باشد. اما به‌طورکلی افزونه‌ها دارای محدودیت‌های عملیاتی و طراحی‌های دلخواه می‌باشند. چراکه طراحی و امکانات افزونه‌ها متناسب باسلیقه‌ی نویسنده‌ی آن بوده است. یکی دیگر از معایب افزونه‌های رایگان عدم پشتیبانی می‌باشد. اگر یک فروشگاهی باشگاه مشتریان را با کمک افزونه راه‌اندازی کند و پس از گذشت مدتی ایرادی در آن به وجود آید، نمی‌توان به‌راحتی آن را رفع کرد و یا حتی ممکن است فروشگاه مجبور به راه‌اندازی مجدد باشگاه مشتریان شود. در این صورت ممکن است اطلاعات مشتریان از دست برود که این اتفاق قطعاً موجب نارضایتی مشتریان خواهد شد.

بنابراین اگر یک فروشگاهی که سایت وردپرس دارد، قصد راه‌اندازی باشگاه مشتریان را به کمک افزونه دارد، توصیه می‌شود از افزونه‌های رایگان استفاده نکند. همچنین افزونه‌های باشگاه مشتریان غیر رایگان نیز با وجود پشتیبانی، دارای محدودیت‌های مختلفی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راه اندازی باشگاه مشتریان با وردپرس را مطالعه نمایید.

نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان برای سایت های برنامه نویسی شده

برخی از فروشگاه‌های دیگر از سایت‌های برنامه‌نویسی شده و اختصاصی برای فروش خود استفاده می‌کنند. این دسته از فروشگاه‌ها نمی‌توانند از افزونه‌ها استفاده کنند و برای پیاده‌سازی امکانات دلخواه خود باید کد آن را به سایت خود اضافه کنند. باشگاه مشتریان این دسته از سایت‌ها نیز به همین شکل می‌تواند راه‌اندازی شود. اما این روش یکی از روش‌های پیاده‌سازی باشگاه مشتریان برای این دسته از سایت‌ها می‌باشد.

برنامه‌نویسی برای سایت‌های اختصاصی نیازمند پرداخت هزینه‌های زیادی می‌باشد. بنابراین پیاده‌سازی باشگاه مشتریان در این سایت‌ها با استفاده از این روش هزینه‌ی زیادی را دارد. بنابراین این دسته فروشگاه‌ها نمی‌توانند بدین شکل باشگاه مشتریان رایگان را در سایت خود پیاده‌سازی کنند. این فروشگاه‌ها می‌توانند از نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان رایگان در کنار سایت خود استفاده کنند که در ادامه به این نرم‌افزارها نیز می‌پردازیم.

مزیت این روش از راه‌اندازی باشگاه مشتریان، داشتن باشگاه با فرم‌ها و طراحی‌های دلخواه می‌باشد. اما عیب این روش هزینه‌های بسیار زیاد آن می‌باشد که حتی ممکن است در آینده برای تغییرات دیگر مجدداً هزینه پرداخت شود. در نتیجه باشگاه مشتریان رایگان برای این نوع سایت‌ها وجود ندارد.

نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان برای سایت های برنامه نویسی شده
باشگاه وفادارسازی مشتری رایگان. باشگاه به صورت رایگان. نرم افزار باشگاه مشتریان رایگان.

استفاده رایگان از باشگاه مشتریان در قالب نرم افزار

یکی دیگر از روش‌های بهره‌مندی از باشگاه مشتریان و وفادارسازی افراد، استفاده از نرم‌افزار آن می‌باشد. نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان بر روی سیستم‌های فروشگاهی نصب‌شده و اطلاعات فروش محصولات را در خود ذخیره می‌کند و بر اساس آن‌ها به مشتریان امتیاز می‌دهد. این نوع باشگاه‌ها دارای نسخه‌های رایگان نیز می‌باشند. اما بسیاری از نسخه‌های رایگان نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان بدون پشتیبانی و خدمات می‌باشند. یعنی اگر فروشگاهی در هنگام کار با نرم‌افزار باشگاه مشتریان رایگان دچار مشکل شود، مرجعی برای رفع مشکل خود ندارد.

مزیت این نوع باشگاه‌ها استفاده از خدمات باشگاه مشتریان به‌صورت رایگان در قالب نرم‌افزار می‌باشد. اما مهم‌ترین عیبی که دارند، نداشتن پشتیبان می‌باشد. همچنین ممکن است باگ و ارورهای مختلفی در این نرم‌افزارها پیدا شود و سایت در قبال برای رفع آن‌ها عجله نکند. چراکه هزینه‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزارها باعث می‌شود تا هیچ نرم‌افزار رایگانی دارای بهترین و بی‌عیب‌ترین امکانات نباشد. حتی اگر سایت معتبری آن را به‌صورت رایگان ارائه کند و پشتیبانی سایت هم فعال باشد، ممکن است پاسخ‌ها و راهنماهای دقیق و صریحی اعلام نشود. در نتیجه استفاده از این نرم‌افزارها منجر به تلف شدن وقت برای پیگیری مشکلات آن می‌شود.

عدم دسترسی مشتریان و کاربران به نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان یکی دیگر از معایب این دسته از باشگاه‌های وفاداری می‌باشد. چرا اگر که باشگاه مشتریان در قالب نرم‌افزار باشد و به اینترنت متصل نباشد، تنها کارمندان فروشگاه می‌توانند سوابق مشتریان را بررسی کنند و برای آن‌ها امتیاز ثبت کنند.

باشگاه مشتریان تحت وب

تا اینجا انواع نرم افزارهای باشگاه مشتریان و معایب و مزایا و همچنین رایگان بودن و یا نبودن آن ها بیان شد. همان طور که بیان شد هر نرم افزار باشگاه مشتریان رایگانی دارای یکسری معایبی می باشد که استفاده از مزایای آن را خنثی می کند. یعنی ارزش استفاده ندارند و گاها برخی از آن ها ریسک بالایی برای استفاده دارند. چرا که ممکن است منجر به دسترسی سایر افراد به باشگاه شود و یا ممکن است تمامی اطلاعات باشگاه مشتریان که کلی هزینه و وقت صرف آن شده بود، از بین برود. بنابراین استفاده از باشگاه های رایگان برای وفاداری مشتریان به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

اما در این قسمت قصد داریم به معرفی یکی از بهترین نرم افزارهای باشگاه مشتریان بپردازیم. باشگاه مشتریان تحت وب یکی از بهترین و امن ترین باشگاه های مشتریان می باشد که شرکت های مختلفی آن را ارائه می دهند. یکی از شرکت های ارائه ی دهنده ی باشگاه مشتریان، شرکت رکاما می باشد. مجموعه رکاما با طراحی منحصر به فرد باشگاه مشتریان توانسته نظر سازمان های بزرگی را برای استفاده از آن جلب کند.

مزایا و معایب باشگاه مشتریان تحت وب

راه‌اندازی باشگاه مشتریان نیازمند یکسری نکات اولیه و الزامات می‌باشد. برای آگاهی از این موضوع می‌توانید مقاله‌ی نکات راه اندازی باشگاه مشتریان را نیز مطالعه نمایید. مجموعه ی رکاما با طراحی باشگاه مشتریان تحت وب توانسته امکان اجرای این نکات را فراهم کند. همچنین بهترین باشگاه مشتریان دارای یکسری ویژگی های به خصوصی می باشد که باشگاه مشتریان رکاما تمامی آن ها را دارا می باشد. برای اطلاع از خصوصیات یک باشگاه مشتریان برتر به مقاله، ویژگی های بهترین باشگاه مشتریان ایران مراجعه کنید.

مزایا و معایب باشگاه مشتریان تحت وب
بهترین باشگاه مشتریان. نرم افزار وفادارسازی مشتری.
بهترین نوع باشگاه مشتریان

با داشتن باشگاه مشتریان رکاما می‌توان امنیت و دقت در اجرای باشگاه را تجربه کرد. رضایت مشتریان با استفاده از این نوع باشگاه به حداکثر میزان خود خواهد رسید. چراکه تغییر در طراحی باشگاه امکان‌پذیر بوده و هر فروشگاهی متناسب با سلیقه‌ی مشتریان خود می‌تواند آن را طراحی کند. همچنین امکان اعمال تنظیمات موردنظر اعم از تعریف امتیازات مختلف، تعریف ضریب برای امتیازات، دسته‌بندی مشتریان، ایجاد راه‌های مختلف برای امتیازدهی و دادن جوایز و … باعث شده تا باشگاه مشتریان رکاما نسب به باشگاه‌های مشتریان رایگان و غیر رایگان برتری داشته باشد. حتی امکان ایجاد چند باشگاه مشتریان برای سازمان‌هایی که دارای مشتریان مختلف و پرسنل زیادی دارند، امکان پذیر می‌باشد.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باشگاه مشتریان رکاما می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید. کارشناسان رکاما با تجربه‌ی راه‌اندازی باشگاه مشتریان در سازمان‌ها و فروشگاه‌های مختلف شما را برای پیاده‌سازی بهترین نوع باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد. همچنین مطالعه مقاله پیاده سازی باشگاه مشتریان می تواند مفید باشد.

بازدیدها: 1003

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا