تفاوت باشگاه مشتریان و CRM چیست؟

افرادی که به دنبال یافتن تفاوت های بین باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM هستند، با مطالعه ی این مقاله در کمتر چند دقیقه می توانند از تفاوت های مهم و اصلی این دو نرم افزار آگاه شوند. به طور کلی تفاوت باشگاه مشتریان و CRM در نوع خدمات و کاربردهای آن ها می باشد. اما هر دو نرم افزار در جذب مشتری بیشتر و افزایش سود سازمان موثر می باشند. بنابراین هردوی این نرم افزارها باعث پیشرفت سازمان و کسب و کارها می شوند. اما ممکن است یک فروشگاه با باشگاه مشتریان بهتر بتواند مشتری جذب کند و یک سازمان با CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری.

فهرست مقاله تفاوت باشگاه مشتریان و CRM

فرق بین نرم افزار باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM
بهترین نرم افزار برای سازمان. مهم ترین تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با وفادارسازی. فرق بین باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM. تفاوت های باشگاه و سی آر ام. مقایسه ی CRM با باشگاه وفاداری.

باشگاه مشتریان چیست؟

در ابتدا برای درک بهتر از تفاوت های میان باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM به تعریف کلی هریک از آن ها می پردازیم. همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، هم باشگاه مشتریان و هم نرم افزار CRM هر دو برای افزایش سود سازمان موثر می باشد. اما باشگاه مشتریان با جذب مشتری بیشتر و افزایش رضایت مشتریان باعث افزایش سود سازمان می شود. چرا که باشگاه مشتریان با تکیه بر ارائه ی خدمات و جوایز به مشتریان راه اندازی می شود.

باشگاه مشتریان نیز انواع مختلفی دارد که هر کسب و کاری باید متناسب با کار خود اقدام به پیاده سازی باشگاه مشتریان نماید. همچنین باید به نکات مهم راه اندازی باشگاه مشتریان توجه کرد. باشگاه مشتریان یا بر افزایش مشتریان تمرکز دارد و یا بر افزایش رضایت مشتریان. در بعضی از کسب و کارها نیز با تمرکز بر هردو هدف باشگاه راه اندازی می شود. در حالی که راه اندازی CRM به این موارد مرتبط نمی باشد و برای انتخاب انواع CRM موارد دیگری مورد بررسی قرار می گیرد.

نرم افزار باشگاه مشتریان و سی آر ام چه تفاوت هایی دارند؟
مهم ترین تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با وفادارسازی. مقایسه ی CRM با باشگاه وفاداری. فرق بین باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM. بهترین نرم افزار برای سازمان. تفاوت های باشگاه و سی آر ام.

نرم افزار CRM چیست؟

اکنون که توضیحات و کاربرد کلی نرم افزار باشگاه مشتریان بیان شد، به تعریف کلی نرم افزار CRM می پردازیم. پس از بیان این مطلب با درک بهتری به تفاوت باشگاه مشتریان و CRM پرداخته می شود. نرم افزار CRM که مخفف عبارت “مدیریت ارتباط با مشتری” می باشد، یک نرم افزار جامع و کاربردی برای مدیریت ارتباطات و روابط میان سازمان و سایر افراد می باشد. البته CRM رکاما با توسعه ی نرم افزار خود توانسته است سایر نیازهای مدیران و کسب و کارها را با این نرم فزار رفع نماید.

نرم افزار CRM رکاما دارای امکانات و قابلیت های جامعی می باشد که کسب و کارها با کمک قابلیت های آن می توانند رشد روزافزون کسب و کار خود را مشاهده نمایند. نرم افزار سی آر ام رکاما علاوه بر مدیریت مشتریان شامل مدیریت انبار و موجودی، مدیریت کارمدان، مدیریت بازاریابان، مدیریت امور مالی، مدیریت وظایف، مدیریت خدمات پشتیبانی و به طور کلی هر اتفاقی که در سازمان بیفتد، با CRM رکاما قابل ثبت و بررسی می باشد. اکنون که تعاریف کلی نرم افزار باشگاه مشتریان و CRM بیان شد، به تفاوت های این دو نرم افزار می پردازیم.

تفاوت های باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM و باشگاه مشتریان تفاوت های زیادی دارند. اما در ادامه به مهم ترین تفاوت های بین باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM می پردازیم. این تفاوت هایی که بیان می شوند، کسب و کارها را برای انتخاب بهترین نرم افزار یاری می کنند. اکنون بدون فوت وقت به این تفاوت های مهم می پردازیم.

افزایش سود سازمان با باشگاه مشتریان و CRM
تفاوت های باشگاه و سی آر ام. مهم ترین تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با وفادارسازی. فرق بین باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM. مقایسه ی CRM با باشگاه وفاداری. بهترین نرم افزار برای سازمان.

تفاوت باشگاه مشتریان و CRM در چگونگی افزایش سود کسب و کار

شباهت اصلی باشگاه مشتریان و CRM در افزایش سود سازمان ها و کسب و کارها می باشد. اما تفاوت اصلی CRM و باشگاه مشتریان در نوع افزایش سود و راه آن می باشد. باشگاه مشتریان با جذب مشتری بیشتر از طریق ارائه ی خدمات به افزایش سود سازمان کمک می کند. چرا که هرچه میزان مشتری بیشتر شود قطعا سود سازمان نیز افزایش پیدا می کند. همچنین باشگاه مشتریان باعث افزایش رضایت مشتریان قدیمی می شود که این مزیت نیز باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش سود کسب و کار می باشد.

تفاوت CRM در نوع افزایش سود سازمان، در مدیریت جامع می باشد. یعنی نرم افزار CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با امکانات مدیریتی که در اختیار مدیران قرار می دهد، باعث اتخاذ تصمیمات صحیح و موثر در جهت رشد سازمان می شود. همچنین باعث می شود تا مدیر از تمامی اتفاقاتی که در سازمان خود رخ می دهد، مطلع باشد و بر آن نظارت کند. بدین صورت سازمان همواره در مسیر رشد قرار می گیرد و باعث افزایش سود سازمان می شود.

تفاوت بین باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM در نحوه ارتباط با مشتری

یکی دیگر از تفاوت های مهم بین باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM، تفاوت در نحوه ی ارتباط با مشتری می باشد. معمولا در باشگاه مشتریان یک رابطه ی صمیمانه بین مشتری و سازمان صورت می گیرد. چرا که تعامل زیادی در باشگاه مشتریان بین مشتری و سازمان بوجود می آید. این تعامل نتیجه ی دادن امتیاز به مشتری و خرج امتیازات و دریافت جایزه می باشد. یعنی مشتری با گذارندن این پروسه تعامل بیشتری را با سازمان تجربه می کند. اما نوع این ارتباط به طور غیر مستقیم می باشد. نوع ارتباط مهم ترین تفاوت بین CRM و باشگاه مشتریان در نحوه ی ارتباط می باشد.

نرم افزار CRM با ثبت کامل اطلاعات مشتریان به بهینه سازی روابط بین کارمندان سازمان و مشتریان کمک زیادی می کند. تفاوت نرم افزار CRM با باشگاه مشتریان در نوع ارتباط، برقراری ارتباط مستقیم با مشتری می باشد. یعنی کارمندان و یا سایر کارکنان کسب و کار با برقراری تماس تلفنی، پیامکف ایمیل و یا فکس با کمک CRM با مشتری ارتباط برقرار می کنند. همچنین نوع تعامل کارمندان با مشتری با نرم افزار CRM متفاوت است.

تفاوت باشگاه مشتریان و CRM در افزایش رضایت مشتریان

یکی از مهم ترین دلایل افزایش سود کسب و کارها، رضایت مشتریان می باشد. یعنی هرچه میزان رضایت مشتریان یک کسب و کار بیشتر باشد، سود آن نیز افزایش می یابد. اما نرم افزار CRM و باشگاه مشتریان در افزایش رضایت مشتریان راه های متفاوتی را طی می کنند.

یکی از راه های افزایش رضایت مشتریان، اطلاع از سلیقه ی مشتریان می باشد. بنابراین می توان با ایجاد فرم های نظرسنجی مختلف در باشگاه مشتریان از سلیقه ی مشتریان آگاه شد. با آگاهی از سلیقه ی مشتریان می توان تغییراتی را در کسب و کار ایجاد کرد که منجر به افزایش رضایت مشتری می شود.

اما افزایش رضایت مشترین با نرم افزار CRM با رسیدگی به شکایات مشتریان انجام می شود. چرا که شکایات مشتریان در نرم افزار CRM همراه با جزئیات دقیق قبال ثبت می باشد و پس از آن شکایت به بخش مربوطه ارجاع می شود تا به آن به بهترین شکل ممکن رسیدگی شود. بنابراین یکی دیگر از تفاوت های باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM در نحوه ی افزایش رضایت مشتریان می باشد.

تفاوت میان مدیریت ارتباط با مشتری و باشگاه وفاداری چیست؟
تفاوت های باشگاه و سی آر ام. بهترین نرم افزار برای سازمان. مهم ترین تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با وفادارسازی.
پیاده سازی باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM در کسب و کار

اکنون که تفاوت های بین باشگاه مشتریان و CRM بیان شد، می توان برای انتخاب این دو نرم افزار تصمیم گیری نمود. اگر یک کسب و کاری قصد دارد تنها فروش خود را از طریق خدمات دهی به مشتریان افزایش دهد، می تواند به پیاده سازی باشگاه مشتریان بسنده کند. اما اگر کسب و کاری قصد دارد کار خود را نظم بخشد و مدیریت آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، می توان باشگاه مشتریان را انتخاب کند.

مجموعه ی رکاما با گسترش نرم افزار CRM و طراحی باشگاه مشتریان توانسته این دو نرم افزار را به یکدیگر متصل نماید و کسب و کارها می توانند از هردوی این نرم افزار ها بهره مند شوند. اطلاعات باشگاه مشتریان رکاما در نرم افزار CRM رکاما ثبت می شود. بنابراین می توان با داشتن باشگاه مشتریان رکاما و نرم افزار CRM رکاما، سود کسب و کار خود را به حداکثر میزان خود برسانند.

برای دریافت مشاوره جهت پیاده سازی باشگاه مشتریان و یا نرم افزار CRM با بیشترین امکانات لازم می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.

بازدیدها: 61

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا