امروزه هر کسب و کاری باید بتواند با ابزار های مختلف اقدام به پیدا کردن مشتری نماید. چراکه بازاریابی در دنیای رقابت امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. دلیل این اهمیت می تواند وجود رقبای زیاد و افزایش تعداد آن ها باشد. بنابراین هر کسب و کاری برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار اقدام به بازاریابی می کند. یکی از ابزار های پرکاربرد برای بازاریابی، باشگاه مشتریان رکاما است. باشگاه مشتریان با امکاناتی که دارد، مشتریان را به سمت فروشگاه جذب می کند. بنابراین بازاریابی با باشگاه مشتریان رکاما یکی از روش های مناسب برای جذب مشتری بیشتر می باشد. Marketing with customer clubs
اما امکانات باشگاه مشتریان رکاما برای بازاریابی چیست و چگونه عمل می کند؟ برای پاسخ به این سوال، توضیحات لازم در این مقاله داده شده است. بنابراین صاحبان کسب و کار با مطالعه ی مطالب این مقاله می توانند به چگونگی بازاریابی با باشگاه مشتریان پی برند. در این راستا عناوین زیر در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
افرادی که در باشگاه مشتریان ثبت نام می کنند، اطلاعات متعددی را از خود وارد باشگاه می کنند. یکی از این اطلاعات، اطلاعات تماس افراد می باشد. بنابراین پس از گذشت مدتی اطلاعات تماس افراد زیادی در نرم افزار باشگاه رکاما جمع آوری می شود. بنابراین یک لیست کاملی از اطلاعات مشتریان در دسترس خواهد بود. علاوه بر این می توان فرم هایی را در باشگاه مشتریان ایجاد کرد که افراد اطلاعات دیگری که مربوط به سلیقه و تمایلات آن ها می شود را در آن وارد کنند. Marketing with customer clubs
با داشتن اطلاعات تماس افراد می توان متناسب با علایق آن ها برای محصولات مختلف فروشگاه بازاریابی کرد. بنابراین بازاریابی با باشگاه مشتریان رکاما با داشتن چنین اطلاعاتی کار آسانی خواهد شد. علاوه بر فرم ها برای دریافت علایق مشتریان، می توان خرید های مشتریان و خدمات و یا محصولاتی که از باشگاه مشتریان دریافت کرده اند را مورد بررسی قرار داد. در این صورت نیز می توان به تمایلات مشتریان پی برد.
برای مشاهده ی مقاله های مرتبط کلیک کنید.
یکی دیگر از روش های بازاریابی با باشگاه مشتریان بازاریابی توسط خود اعضای باشگاه می باشد. اما چگونه این اتفاق رخ می دهد؟ یکی از امتیازاتی که می توان در باشگاه مشتریان برای افراد در نظر گرفت، امتیاز معرفی سایر افراد به باشگاه می باشد. در این صورت افراد برای کسب امتیاز بیشتر دوستان و آشنایان خود را برای عضویت در باشگاه مشتریان ترغیب می کنند. بنابراین افراد هنگامی که عضو باشگاه مشتریان شوند با فروشگاه و محصولات آشنا می شوند. افراد جدید نیز برای کسب امتیاز تمایل دارند تا محصولات و یا خدمات فروشگاه را خریداری نمایند.
افراد عضو شده در باشگاه مشتریان نیز تمایل دارند برای کسب امتیاز، همانگونه که خود به باشگاه معرفی شدند، دیگران را نیز معرفی کنند. بدین صورت تنها با تخصیص امتیاز به این دسته از افراد می توان بازاریابی با باشگاه مشتریان را انجام داد. راهی کم هزینه و موثر که به کمک باشگاه مشتریان رکاما قابل دست یابی است.
اگر افراد عضو باشگاه از مزایا و خدمات باشگاه و یا فروشگاه راضی باشند، قطعا سایر افراد را نیز برای عضویت در باشگاه فروشگاه ترغیب می کنند. چه بسا افرادی که بخاطر کیفیت خدمات باشگاه، دیگران را برای عضویت ترغیب می کنند نه به هدف کسب امتیاز. Marketing with customer clubs
یکی دیگر از روش های بازاریابی با باشگاه مشتریان رکاما، در نظر گرفتن خدمات و امتیازات مختلفی برای مشتریان جدید است. یعنی افراد هنگامی که عضو باشگاه شوند، بتوانند از خدماتی بهره مند شوند. به طور مثال می توان امتیازی را برای ثبت نام افراد در نظر گرفت. و یا می توان کد تخفیفی را برای مشتریانی که برای اولین بار خرید می کنند . عضو باشگاه مشتریان شده اند در نظر گرفت. یا می توان خدماتی را مثل ارسال رایگان برای مشتری جدید در نظر گرفت. و یا خدمات مختلف دیگری که افراد را برای عضویت در باشگاه و خرید ترغیب کند. Marketing with customer clubs
مشتریان برای خرید محصول و یا خدماتی که نیاز دارند قطعا فروشگاهی را انتخاب خواهند کرد که به آن ها خدمات دهند. بنابراین افراد با اطلاع از این موضوع که می توانند با اولین خرید خود مزیت هایی را دریافت کنند، اقدام به خرید خواهند کرد. بنابراین با اطلاع رسانی به افراد از این موضوع، بازاریابی با باشگاه مشتریان رکاما انجام خواهد شد.
روشی دیگر برای بازاریابی با باشگاه مشتریان رکاما ارسال پیامک های مناسبتی به مشتریان است. همان طور که در بخش های قبلی بیان شد باشگاه مشتریان رکاما تمامی اطلاعات تماس مشتریان را در خود ذخیره می کند. بنابراین در هر زمان که نیاز باشد می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. یکی دیگر از زمان های مورد نیاز برای استفاده از اطلاعات تماس مشتریان، مناسبت های مختلف است. اعیاد، شهادت ها و سایر مناسبت های ملی زمان خوبی برای ارسال پیام تبریک و یا تسلیت و یا سایر پیام ها می باشد.
هنگامی که برای مشتریان به مناسبت های مختلفی پیام ارسال شود، یک یادآوری برای بازدید از فروشگاه خواهد شد. علاوه بر این برند فروشگاه در ذهن مشتری ماندگار تر خواهد شد. با این وجود یک تبلیغ غیر مستقیم با هزینه ی پایین برای مشتریان انجام می شود. بدین گونه بازاریابی با باشگاه مشتریان صورت می گیرد. Marketing with customer clubs
برای آن که بتوان تمامی مراحل بازاریابی که بیان شد را با باشگاه مشتریان اجرا کرد، باید یک باشگاه مشتریان جامع و کامل پیاده سازی شود. باشگاه مشتریانی که جامع باشد و صاحبان کسب و کار را برای ایجاد خدمات و امتیاز گیری باشگاه محدود نکند. باشگاه مشتریان رکاما با داشتن تمامی قابلیت های یک باشگاه مشتریان مناسب، صاحبان کسب و کار را برای بازاریابی و جذب مشتری بیشتر یاری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت باشگاه مشتریان و امکانات کامل آن می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. Marketing with customer clubs
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله های زیر را مطالعه نمایید.
مدیریت رفتار مشتری با باشگاه رکاما
جذب مشتری در ایام کرونا با باشگاه مشتریان
بازدیدها: 58