راز های موفقیت باشگاه مشتریان

The secret of customer club success راز موفقیت

راز موفقیت باشگاه مشتریان. نکات طلایی راه اندازی باشگاه. بهترین باشگاه مشتریان. باشگاه وفاداری چیست؟ وفادار سازی مشتریان با باشگاه. افزایش رضایت مشتریان. جذب مشتری.

راه اندازی باشگاه مشتریان به منظور افزایش رضایت مشتریان صورت می گیرد. افزایش رضایت مشتریان منجر به جذب مشتریان بیشتر و همچنین افزایش وفاداری مشتریان قدیمی خواهد شد. اما در باشگاه مشتریان راز هایی وجود دارد که هر سازمانی به وسیله ی آن ها می تواند تاثیر باشگاه مشتریان خود را به بالاترین میزان خود برساند. رازهایی که با به کار بردن آن ها می توان رضایت حداکثری مشتریان را افزایش داد. بنابراین در این مقاله قصد داریم راز های موفقیت باشگاه مشتریان را بیان کنیم.

با خواندن این مقاله ی جذاب تا انتها می توان باشگاه مشتریان خود را بهینه کرد. بدین منظور عناوین زیر در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

راز موفقیت باشگاه مشتریان چیست؟
راز موفقیت باشگاه مشتریان. نکات طلایی راه اندازی باشگاه. بهترین باشگاه مشتریان. افزایش رضایت مشتریان. جذب مشتری. باشگاه وفاداری چیست؟ وفادار سازی مشتریان با باشگاه.

اهمیت آگاهی از راز های موفقیت در باشگاه مشتریان

هزینه ی راه اندازی باشگاه مشتریان باتوجه به قابلیت هایی که دارد می تواند متغیر باشد. همچنین عوامل دیگری وجود دارند که در تعیین هزینه ی باشگاه مشتریان نقش زیادی دارند. انتخاب نوع باشگاه و میزان قابلیت های آن نیز بستگی به نوع سازمان و گستردگی آن دارد. اما با انتخاب هر باشگاهی با هر میزان هزینه ای می توان رضایت مشتریان را افزایش داد و در نتیجه میزان فروش نیز افزایش می یابد. اما کارایی و اثر بخشی هر نوع باشگاهی علاوه بر قابلیت هایی که دارد، به نحوه ی استفاده از قابلیت ها نیز بستگی دارد. بنابراین اگر بهترین نوع باشگاه مشتریان خریداری شود ولی از قابلیت های آن به درستی استفاده نشود، اثر بخشی مطلوبی نخواهد داشت.برای آگاهی بیشتر از انواع باشگاه می توانید مقاله ی انواع باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

برای افزایش کارایی و اثر بخشی باشگاه مشتریان می توان از راز های موفقیت در باشگاه آگاه شد و از آن ها بهره برد. در این صورت حتی با هزینه های پایین می توان رضایت مشتریان را تا حد زیادی افزایش داد. تنها کافیست تا از این راز ها آگاه شد و آن ها را به کار برد. این راز ها به خاص بودن باشگاه مشتریان نیز کمک زیادی می کند. بدین صورت ماندگاری سازمان و فروشگاه به دلیل خاص بودن باشگاه مشتریان آن، در ذهن مشتریان بیشتر خواهد شد.

راز امتیازدهی در باشگاه

یکی از راز های موفقیت در باشگاه مشتریان ایجاد امتیاز های مختلف با ارزش های مختلف است. بدین صورت امتیاز ها با توجه به ارزشی که دارند از یکدیگر تفکیک خواهند شد. اما منظور از امتیاز های مختلف با ارزش گوناگون چیست؟ ایجاد امتیاز های مختلف یعنی در ازای کارهای مختلفی که مشتری انجام می دهد، امتیاز های گوناگونی دریافت کند. ایجاد چنین قابلیتی در باشگاه مشتریان رکاما به راحتی قابل انجام می باشد. برای دریافت راهنمایی و مشاوره می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.

برای درک بهتر پاسخ این سوال به سراغ یک مثال می رویم.

فرض کنید یک مشتری اقدام به خرید کالا و یا خدمات نماید. در این حالت مشتری بیشترین ارزش را برای سازمان ایجاد کرده است و باید بیشترین امتیاز برای این اقدام مشتری در نظر گرفته شود. به طور مثال برای خرید مشتری 10 امتیاز در نظر گرفته می شود. اکنون سازمان قصد دارد از میزان رضایت مشتری در خصوص محصول آگاه شود. در این صورت لازم است تا برای تکمیل فرم نظر سنجی نیز امتیازی را لحاظ کند. ولی از آنجایی که امتیاز فرم نظر سنجی ارزش یکسانی در ازای فروش محصول ایجاد نمی کند، باید امتیاز کمتری را در نظر گرفت.

در این هنگام اگر بخواهیم مثلا تنها 2 امتیاز برای فرم نظر سنجی در نظر بگیریم، میزان امتیاز به قدری نیست که در مشتری انگیزه ایجاد کند. از طرفی اگر بخواهیم امتیاز خریداری محصول را بالا ببریم، رقم های بزرگی در باشگاه ایجاد می شود. در این صورت نیز مشتری با مقایسه ی امتیاز خرید کالا و امتیاز فرم نظر سنجی تمایل زیادی برای تکمیل فرم نخواهد داشت.

راز موفقیت باشگاه مشتریان چیست؟
راز موفقیت باشگاه مشتریان. نکات طلایی راه اندازی باشگاه. بهترین باشگاه مشتریان. افزایش رضایت مشتریان. جذب مشتری. باشگاه وفاداری چیست؟ وفادار سازی مشتریان با باشگاه.

راه حل و راز اصلی امتیازدهی

اکنون برای رفع مشکلات بیان شده باید از راز امتیازدهی در باشگاه مشتریان استفاده کرد. یعنی عنواین مختلفی برای امتیاز ها در نظر گرفت و ارزش هرکدام را نیز تعیین کرد. در این صورت به طور مثال مشتری با خرید محصول 10 امتیاز طلایی خواهد گرفت و با تکمیل فرم نظر سنجی می توان 10 امتیاز نقره ای دریافت کند. بنابراین به دلیل روانشناسی اعداد مشتریان پایین بودن ارزش امتیاز را حس نخواهند کرد و برای تکمیل فرم نظر سنجی نیز تمایل خواهند داشت.

البته به هنگام استفاده از امتیاز ها ارزش واقعی امتیاز ها لحاظ می شود و سازمان دچار ضرر نخواهد شد. یعنی می توان برای جوایز و خدمات باشگاه امتیاز های تعریف شده را تعیین کرد تا مشتریان با نوع امتیاز و میزان امتیازی که کسب نموده اند اقدام به استفاده از انواع خدمات باشگاه مشتریان نمایند. به طور مثال می توان برای ارائه ی تخفیف 10 درصدی به مشتریان از 20 امتیاز طلایی و یا 80 امتیاز نقره ای استفاده کرد. همچنین می توان امکان تبدیل امتیازات را در باشگاه فراهم کرد تا مشتریان با تبدیل امتیازات خود بتوانند از خدمات باشگاه بهره مند شوند. با ایجاد امکان تبدیل امتیازات دیگر نیازی به تعیین امتیاز های مختلف برای بهره مندی از خدمات باشگاه وجود نخواهد داشت.

راز افزایش رضایت مشتریان با جوایز باشگاه

برای آنکه بتوان رضایت اعضای باشگاه را به وسیله ی هدایای باشگاه افزایش داد، لازم است تا از سلیقه مشتریان آگاهی پیدا کرد. البته این کار به صورت تقریبی قابل انجام است و پس از راه اندازی باشگاه مشتریان با بررسی هدایای انتخاب شده می توان از سلیقه ی مشتریان اطلاعات دقیق تری کسب نمود. اما قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان می توان با بررسی سن، جنسیت، تحصیلات و از این قبیل اطلاعات به سلیقه ی مشتریان و جوایزی که باید در نظر گرفت پی برد. در این خصوص مطالعه ی مقاله ی انواع جایزه در باشگاه مشتریان توصیه می شود.

با راه اندازی باشگاه مشتریان اطلاعات بیشتری از مشتریان به دست می آید. بنابراین به صورت دقیق تری می توان مشتریان را شناخت و از راز شناخت مشتریان برای جوایز باشگاه بهره برد. با این کار رضایت مشتریان افزایش پیدا می کند. همچنین تمایل مشتریان برای استفاده از هدایای باشگاه افزایش می یابد. در نتیجه مشتریان انگیزه ی بیشتری برای دریافت امتیاز خواهند داشت که برای دریافت امتیاز اقداماتی انجام خواهند داد که برای سازمان ارزش ایجاد می کند.

راز حفظ وفاداری مشتریان با باشگاه مشتریان

یکی دیگر از راز های مهم برای افزایش کارایی باشگاه مشتریان، دسته بندی کردن مشتریان است. این امکان نیز با استفاده از باشگاه مشتریان رکاما قابل اجرا می باشد. با این قابلیت می توان مشتریان را در گروه های مختلفی قرار داد. گروه هایی که مشتریان برای ورود به هرکدام از آن ها باید امتیاز تعیین شده ای را کسب نمایند. در هر دسته بندی نیز می توان امکانات مختلفی را قرار داد. در این صورت مشتریان برای ورود به دسته بندی های بالاتر و بهره مندی از مزایای بیشتر اقدام به کسب امتیاز می نمایند.

با دسته بندی مشتریان بر اساس امتیاز دهی، میزان وفاداری مشتریان نیز مشخص می شود. بدین صورت که با بررسی دسته بندی ها می توان مشتریانی که در دسته بندی های بالاتر قرار دارند را مشاهده کرد. معمولا مشتریانی که در دسته های بالا قرار گرفته اند با گذشت زمان و خرید های مختلف توانسته اند به آن دسته بندی برسند. بنابراین برای حفظ چنین مشتریانی می توان خدمات ویژه ای در نظر گرفت. با در نظر گرفتن مزایای خاص در دسته بندی های بالاتر مشتریان قدیمی وفادار بودن خود را نیز حفظ خواهند کرد. و این راز مهم دیگری برای موفقیت در باشگاه مشتریان بود که منجر به افزایش وفاداری مشتریان می شود.

ترفند های جذب مشتری با باشگاه مشتریان رکاما
جذب مشتری. باشگاه وفاداری چیست؟ نکات طلایی راه اندازی باشگاه. بهترین باشگاه مشتریان. راز موفقیت باشگاه مشتریان. افزایش رضایت مشتریان. وفادار سازی مشتریان با باشگاه.
راز انتخاب باشگاه مشتریان

راز های موفقیت در باشگاه مشتریان بیان شد. بنابراین مدیران کسب و کار ها و سازمان ها می توانند با بهره گیری از راز های گفته شده، اثر بخشی باشگاه مشتریان خود را افزایش دهند. اما افرادی که قصد راه اندازی باشگاه جدید را دارند باید در انتخاب باشگاه نیز دقت نمایند. چرا که در همه ی باشگاه های مشتریانی که داخل ایران وجود دارند، نمی توان راز های موفقیت را اجرایی کرد. بنابراین باید با بررسی باشگاه ها، باشگاه مشتریانی که تمام قابلیت های گفته شده را داشته باشد پیدا کرد. همچنین می توانید مقاله ی بهترین باشگاه مشتریان ایران را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است که باشگاه مشتریان رکاما تمامی این قابلیت ها و کاربرد های بیان شده را دارد و می توان راز های موفقیت در باشگاه را به طور کامل در آن ها اجرا کرد. شما می توانید برای بهره مندی از مشاوره ی رایگان با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید. تجربه ی موفق راه اندازی باشگاه مشتریان توسط کارشناسان رکاما، قطعا کمک زیادی برای ایجاد بهترین نوع باشگاه می کند. چرا که کارشناسان رکاما انواع باشگاه مشتریان رکاما را برای انواع سازمان ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک پیاده سازی کرده اند.

بازدیدها: 62

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *