در این مقاله به معرفی انواع خدمات در باشگاه مشتریان و مزایا و معایب هریک از آن ها خواهیم پرداخت. بنابراین مدیران فروشگاه ها می توانند با مطالعه ی این مقاله از انواع خدمات در باشگاه مشتریان رکاما آگاه شده و از آن ها در ایجاد باشگاه مشتریان خود استفاده کنند. قابل ذکر است که تمامی این راه ها برای ارائه خدمات به مشتریان با داشتن باشگاه مشتریان رکاما امکان پذیر می باشد و کارشناسان رکاما برای پاسخگویی و مشاوره جهت پیاده سازی باشگاه مشتریان راهنمایی های لازم را انجام خواهند داد.
در این مقاله به منظور بررسی انواع خدمات در باشگاه مشتریان، عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
- دریافت کد تخفیف برای محصولات فروشگاه
- مزایا و معایب دریافت کد تخفیف برای محصولات فروشگاه
- دریافت کد تخفیف از سایر فروشگاه ها و مراکز
- مزایا و معایب دریافت کد تخفیف از سایر فروشگاه ها و مراکز
- خدمات دیگر در باشگاه مشتریان
انواع خدمات در باشگاه مشتریان و دریافت کد تخفیف برای محصولات فروشگاه
یکی دیگر از انواع خدمات در باشگاه مشتریان رکاما، ارائه ی کد تخفیف به اعضای باشگاه مشتریان برای خرید محصولات و یا خدمات فروشگاه می باشد. در باشگاه رکاما می توان بسته های مختلف تخفیف را در نظر گرفت. بسته هایی که هرکدام در ازای کسر امتیاز مشخص شده، نقدار تخفیف مشخصی را به اعضای باشگاه ارائه کند.
از آنجایی که در باشگاه رکاما می توان انواع امتیاز ها را تعریف کرد، بنابراین می توان برای هر بسته ی تخفیفی، میزان امتیاز های گوناگونی را بر اساس نوع امتاز در نظر گرفت. همچنین به دلیل آنکه باشگاه رکاما قابلیت چند باشگاهه شدن را دارد، می توان در هر باشگاهی بسته های تخفیفی جداگانه ای در نظر گرفت. حتی می توان میزان کسر امتیاز برای هر تخفیف در هر باشگاه را به صورت جداگانه تعریف کرد. بنابراین قابلیت چند باشگاهه بودن رکاما قابلیت های زیادی را در اختیار فروشگاه ها قرار می دهد.
برای اطلاع از اهمیت ایجاد راه های خرج امتیاز در باشگاه مشتریان کلیک کنید.
مزایا و معایب دریافت کد تخفیف برای محصولات فروشگاه
این روش متداول ترین راه برای خرج امتیاز در باشگاه مشتریان می باشد. چراکه هر فروشگاهی می تواند آن را در باشگاه خود قرار دهد. دلیل این امر، امکان تعیین آسان میزان تخفیف در ازای امتیاز های کسب شده می باشد. بنابراین مزیت این روش، آسان بودن تعیین میزان امتیاز ها و تخفیف ها می باشد. از دیگر مزایای این روش، عدم محدودیت در ارائه ی تخفیف می باشد. در روش قبلی اگر جوایز به اتمام می رسید، باید برای تهیه ی مجدد آن ها اقدام کرد. ولی ارائه ی کد تخفیف به مشتریان می تواند بدون هیچ محدودیتی انجام شود.
از معایب این روش برای خرج امتیاز در باشگاه مشتریان، می توان به عدم تنوع در این نوع خدمت اشاره کرد. تنها می توان بسته های تخفیفی مختلفی را برای مشتریان در نظر گرفت. بنابراین مشتریان برای خرج امتیازان خود تنها می توانند تعداد محدودی از بسته های تخفیفی را مشاهده کنند. البته این محدودیت باعث نارضایتی مشتریان نخواهد شد. چرا که مشتریان با دریافت تخفیف به هرشکلی، از فروشگاه خشنود خواهند شد. عیب این روش تنها برای فروشگاه می باشد که نمی تواند موارد مختلفی را در این خصوص ارائه دهد. بنابراین لازم است تا حتما از دیگر انواع خدمات در باشگاه مشتریان استفاده کند.
دریافت کد تخفیف از سایر فروشگاه ها و مراکز
از دیگر انواع خدمات در باشگاه مشتریان رکاما می توان به خرج امتیاز برای دریافت خدمات سایر فروشگاه ها و یا مراکز دیگر اشاره کرد. بنابراین برای آنکه بتوان این مزیت را در باشگاه اضافه کرد لازم است تا با مراکز دیگر قراردادی تنظیم شود مبنی بر اینکه مشتریانی که از سمت باشگاه به آن ها مراجعه می کنند، از تخفیفی برخوردار شوند. حتی می توان در ازای معرفی مشتریان به آن ها قراردادی را مبنی بر دریافت سود تنظیم کرد. با ایجاد این روش در باشگاه مشتریان، اعضای باشگاه می توانند از خدمات سایر ارگان ها و فروشگاه های دیگر بهره مند شود.
همان طور که بیان شد می توان برای خدمات مراکز مختلف کد تخفیفی را در باشگاه مشتریان اضافه کرد. به طور مثال خدماتی مثل تخفیف برای سانس شنا، باشگاه های ورزشی، مراکز بازی و … . همچنین می توان با موزه ها و مکان های گردشگری قرارداد تنظیم کرد. و یا حتی می توان با بازی های ایرانی برای اهدای سکه و امتیاز در بازی به مشتریان، در این خصوص همکاری کرد. تخفیف برای تاکسی های اینترنتی نیز می تواند یکی دیگر از انواع خدمات در باشگاه مشتریان باشد.
برای دیدن مقاله های مرتبط کلیک کنید.
مزایا و معایب دریافت کد تخفیف از سایر فروشگاه ها و مراکز
همان طور بیان شد، مشتریان می توانند در باشگاه رکاما از سایر ارگان ها و فروشگاه ها کد تخفیف بگیرند. این کار باعث تنوع در ارائه ی تخفیف ها به مشتریان می شود. بنابراین این روش مکمل مناسبی برای روش کد تخفیف برای محصولات و خدمات خود سازمان می باشد. از دیگر مزایای ارائه ی کد تخفیف به مشتریان از سایر ارگان ها می توان به کسب سود اشاره کرد. چرا که فروشگاه می تواند در ازای مشتریانی که به سمت ارگان و سازمان دیگر هدایت می کند، پورسانتی را دریافت کند.
از معایب این روش می تواند به کارهای اداری و نامه نگاری های مختلف اشاره کرد. چرا که برخی از سازمان ها خصوصی و برخی دولتی اند. بنابراین برای بستن قرارداد جهت ارائه ی کد تخفیف آن ها به مشتریان در هر سازمانی باید به یک شیوه عمل کرد. همچنین برای بستن قرارداد با هرکدام از ارگان ها باید وقتی را اختصاص داد. اگر فروشگاهی بتواند این وقت را اختصاص دهد قطعا مشتریان آن فروشگاه از رضایت بیشتری برخوردار خواهند شد. از آنجایی که کافیست تنها یکبار برای تنظیم قرارداد وقت گذاشت، بنابراین می توان گفت که این عیب تاثیر چندانی برای انجام ندادن آن نخواهد داشت.
خدمات دیگر در باشگاه مشتریان رکاما
انواع خدمات از هر سازمان دیگری را نیز می توان در باشگاه مشتریان رکاما ایجاد کرد. بدین صورت مشتریان طبق نیاز ها و سلیقه های مختلفی که دارندف می توانند از مزایای باشگاه مشتریان بهره مند شوند. در این صورت رضایت مشتریان به حداکثر میزان خود از این روش خواهد رسید. تنها کافیست تا باشگاه مشتریان رکاما با مشاوره ی متخصصان رکاما پیاده سازی شود. در این صورت هر سازمان و فروشگاهی می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. علاوه بر این وفاداری مشتریان قدیمی نیز افزایش می یابد. این دو اتفاق منجر به افزایش سود فروشگاه خواهد شد.
راه های دیگری نیز برای خرج امتیاز در باشگاه مشتریان وجود دارد. برای اطلاع از سایر روش ها به صفحه ی جایزه های باشگاه مشتریان مراجعه نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باشگاه مشتریان و کاربرد های آن می توانید مقاله های زیر را مطالعه نمایید. برای دریافت مشاوره جهت پیاده سازی بهترین باشگاه مشتریان می توانید به صورت رایگان با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.
خواندن مقاله های زیر برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر توصیه می شود.
بازدیدها: 424