در این مقاله قصد داریم در خصوص انواع راه های اخذ امتیاز در باشگاه مشتریان توضیحات لازم را ارائه نماییم. بنابراین با خواندن این مقاله می توان به راه های اخذ امتیاز توسط اعضای باشگاه مشتریان پی برد. در مقاله ی راه های امتیازدهی در باشگاه مشتریان رکاما برخی از روش های امتیاز دهی بیان شد. اکنون در این مقاله به ادامه ی این روش ها خواهیم پرداخت. مدیران فروشگاه با بررسی تمامی این راه ها می توانند روش های مورد نظر خود را انتخاب کنند و آن ها را برای اعضای باشگاه مشتریان خود انتخاب کنند. Get points in the customer club
بدین منظور عناوین زیر در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
با باشگاه مشتریان رکاما امکان ایجاد فرم های دلخواه وجود دارد. چرا که قابلیت طراحی فرم دلخواه در نرم افزار رکاما در ایجاد شده است. بنابراین هر فروشگاهی متناسب با نیاز خود می تواند فرم هایی را طراحی کند. از جمله فرم های مورد نیاز، فرم های اطلاعات مشتریان می باشد. اطلاعاتی مثل تخصص مشتریان، حرفه، شغل، سن، شماره ثابت، تمایلات و … . این اطلاعات با اهداف مختلفی می تواند دریافت شود. به طور مثال برای آنکه بتوان از سلیقه ی مشتریان در خصوص محصولات آگاه شد، می توان فرمی را در خصوص علایق مشتریان ایجاد کرد. Get points in the customer club
برای آنکه تعداد بیشتری از مشتریان فرم ها را تکمیل نمایندف می توان برای هر فرمی امتیازی را در نظر گرفت. در این صورت اطلاعات مورد نیاز از مشتریان به راحتی جمع آوری می شود. سپس در هر زمان که نیاز باشد می توان از این اطلاعات بهره برد. مشتریان نیز با رغبت بیشتری اقدام به تکمیل فرم ها خواهند کرد. چرا که در ازای آن امتیازی را برای بهره مندی از خدمات باشگاه کسب خواهند کرد. در نتیجه رضایت آن ها نیز افزایش پیدا می کند.
در نظرسنجی ها هرچقدر تعداد افراد شرکت کننده بیشتر باشد، میزان صحیح بودن اطلاعات نیز بیشتر می شود. بنابراین لازم است تا شرکت در نظرسنجی ها به صورت حداکثری صورت بگیرد. یکی از روش های کاربردی برای آنکه مشتریان در نظرسنجی ها شرکت کنند، تخصیص امتیاز برای تکمیل فرم های نظرسنجی می باشد. در این صورت مشتریان با تمایل بیشتر و با دقت بالاتری اقدام به تکمیل فرم های نظرسنجی خواهند کرد. Get points in the customer club
پس از تکمیل فرم های نظرسنجی می توان به مشکلات فروشگاه پی برد و در جهت بهبهود آن ها تلاش کرد. همچنین می توان از نقاط قوت فروشگاه که باعث خشنودی مشتریان شده است آگاه شد. با آگاهی از نقاط قوت فروشگاه می توان در تبلیغات از آن ها استفاده کرد. در نتیجه تخصیص امتیاز به فرم های نظر سنجی باعث حل مشکلات فروشگاه و بهینه کردن تبلیغات می شود.
برای مشاهده ی سایر مقاله های مرتبط کلیک کنید.
دلایل مهم دیگری وجود دارد که ارزش اخذ امتیاز به فرم های نظرسنجی را بالا می برد. اطلاع از رضایت مشتریان در هر فروشگاهی بسیار اهمیت دارد. چرا که میزان رضایت مشتریان با میزان فروش محصولات و یا خدمات رابطه ی مستقیم ارد. یعنی هرچقدر رضایت مشتریان بیشتر باشد، میزان فروش محصولات نیز افزایش می یابد. بنابراین باید همواره از رضایت مشتریان آگاه بود و اگر موضوعی بباعث نارضایتی مشتریان می شود، آن را رفع کرد. یکی از راه های اطلاع از میزان رضایت مشتریان، ایجاد نظرسنجی ها می باشد. Get points in the customer club
ایجاد فرم های نظرسنجی در موضوعات مختلفی می تواند ایجاد شود. نظر سنجی در ابتدا می تواند به صورت کلی باشد و از هر موضوعی یک سوال کلی پرسیده شود. سپس می توان مواردی که باعث نارضایت مشتری شده است را پیدا کرد و به صورت جزئی تر بررسی کرد. به طور مثال ممکن است مشتریان از کیفیت محصولات راضی باشند ولی از نحوه ی ارسال محصولات ناراضی باشند. در این صورت می توان با ایجاد نظرسنجی با سوالات جزئی تر در خصوص نحوه ی ارسال کالاها، دلیل اصلی نارضایتی مشتریان را پیدا کرد.
در باشگاه مشتریان رکاما امکان ایجاد بازی های متنوع وجود دارد. بنابراین می توان در مراحل مختلف بازی ها، امتیازاتی را برای مشتریان در نظر گرفت. بدین صورت مشتریان با بازی کردن و سرگرم شدن در باشگاه مشتریان فروشگاه، می توانند اقدام به کسب امتیاز نمایند. بازی در باشگاه مشتریان باعث می شود که میزان ماندگاری مشتریان در باشگاه مشتریان بالا رود و امتیاز باشگاه افزایش یابد. همچنین مشتریان با کسب امتیاز در بازی ئ استفاده از آن ها در باشگاه مشتریان، خشنود خواهند شد. چرا که با سرگرم شدن توانسته اند از مزایای باشگاه بهره مند شود. Get points in the customer club
البته می توان خرج امتیازات در بازی را در نظر گرفت. به طور مثال می توان برای ورود مشتریان به بازی امتیازی را از آن ها کسر نمود. در این صورت تا حدی توازن بین اخذ امتیاز و خرج امتیاز در باشگاه مشتریان بوجود می آید.
از دیگر مزایای باشگاه مشتریان رکاما اخذ امتیاز به مشتریان در ازای خواندن مقاله می باشد. علاوه بر این می توان فایل های دیگری را مثل کاتالوگ محصولات، اطلاعات آموزشی و … را در باشگاه قرار داد و در ازای خواندن آن ها توسط مشتریان، امتیازی به مشتریان اعطا شود. در این صورت اطلاعاتی که لازم است فروشگاه به اعضای باشگاه بدهد، توسط خود اعضا با تمایل بیشتر دریافت می شود. از طرفی اعضای باشگاه مشتریان در ازای کسب امتیاز رضایت بیشتری خواهند داشت.
به طور مثال می توان تبلیغات محصولات را در قالب فایل قرار داد و مشتریان در ازای دیدن آن ها امتیاز دریافت خواهند کرد. در این صورت تبلیغات در ازای امتیاز دهی که هزینه ی بسیار پایینی دارد به راحتی انجام می شود. و یا برای مثال دیگر می توان دانلود فایل های آموزشی توسط اعضای باشگاه یک سازمان که کارمندان آن می باشند را مثال زد. چرا که باشگاه مشتریان رکاما امکان چند باشگاه شدن را دارد و برای هر نوع فردی می تواند منحصر به فرد باشد. Get points in the customer club
از دیگر راه های اخذ امتیاز به مشتریان، تخصیص امتیاز در ازای ورود مشتریان به صورت دوره ای می باشد. امکان تنظیم زمان این دوره با باشگاه مشتریان رکاما وجود دارد. بدین صورت که افراد پس از گذشت زمان تعیین شده با ورود خود به باشگاه مشتریان می توانند امتیازی را دریافت نمایند. به طور مثال می توان برای ورد اعضای باشگاه مشتریان در هر 5 روز امتیازی را در نظر گرفت. بدین صورت اعضای باشگاه مشتریان برای دریافت امتیاز این روش، به باشگاه مشتریان وارد می شوند.
یکی از مزایای اخذ امتیاز به اعضای باشگاه مشتریان به این روش، بالا رفتن میزان حضور افراد در باشگاه می باشد. در این صورت امتیاز باشگاه نیز افزایش می یابد. همچنین یادآوری افراد به صورت دوره ای، برند و اسم فروشگاه را در ذهن مشتریان ماندگار می کند. در این صورت وفاداری مشتریان نیز افزایش پیدا می کند. Get points in the customer club
برای خواندن سایر روش های امتیازدهی در باشگاه مشتریان رکاما کلیک کنید.
همچنین می توانید برای راه اندازی باشگاه مشتریان و مشاوره در خصوص راه های امتیاز دهی به مشتریان با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.
مطالعه ی مقاله های زیر توصیه می شود.
بازدیدها: 162