حفظ مشتریان و افزایش وفاداری مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. چراکه هزینه ی فروش محصولات و خدمات به مشتریان قدیمی، هزینه ی کمتری نسب به پیدا کردن مشتری جدید دارد. بنابراین صاحبان کسب و کار ها به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای افزایش وفاداری مشتریان خود هستند. باشگاه مشتریان یک ابزار کاربردی در جهت افزایش وفاداری مشتریان می باشد. بنابراین مدیران فروشگاه ها که قصد حفظ مشتریان خود را دارند می توانند از مزایای باشگاه مشتریان رکاما بهره مند شوند. اما راه اندازی باشگاه مشتریان نیازمند بررسی های لازم در ابعاد مختلف می باشد. یکی از موارد مهمی که باید برای راه اندازی باشگاه مشتریان در نظر گرفت، تعیین راه های خرج امتیاز در باشگاه مشتریان می باشد.
در این مقاله قصد داریم در خصوص اهمیت ایجاد راه های خرج امتیاز در باشگاه مشتریان و روش های موجود توضیحات لازم را ارائه دهیم. بدین منظور عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
- اهمیت ایجاد راه های مختلف برای خرج امتیاز در باشگاه مشتریان
- تاثیر سلیقه ی مشتریان در ارائه ی خدمات باشگاه و اهمیت آن
- راه های خرج امتیاز در باشگاه رکاما
- قراردادن هدایا و جوایز برای خرج امتیاز
- مزایا و معایب قراردادن هدایا و جوایز برای خرج امتیاز
اهمیت ایجاد راه های مختلف جهت خرج امتیازات در باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان یک ابزاری کاربردی برای جذب مشتری بیشتر و حفظ مشتریان قدیمی می باشد. مزایای باشگاه مشتریان رکاما در جهت افزایش فروش بر کسی پوشیده نیست. اما برای آنکه بتوان باشگاه مشتریان را در بهترین حالت ممکن پیاده سازی کرد باید به یکسری نکات و تنظیمات در باشگاه مشتریان توجه کرد. چرا که باشگاه مشتریان برای افزایش رضایت مشتریان به منظور فروش بیشتر ایجاد می شود. بنابراین رعایت نکاتی که رضایت مشتریان را به حداکثر میزان خود برساند، واجب است.
یکی از نکات مهم برای افزایش رضایت مشتریان با باشگاه مشتریان رکاما، ایجاد راه های مختلف برای خرج امتیاز می باشد. یعنی مشتریان با امتیازی که از طریق راه های مختلف می توانند کسب کنند، بتوانند از مزایای مختلفی نیز بهره مند شود. اگر در باشگاه مشتریان راه های خرج امتیاز محدود باشد، ممکن است رضایت مشتریان به حد کافی افزایش پیدا نکند. چرا که افراد مختلفی در باشگاه مشتریان عضو خواهند شد و هرکدام نیاز و سلیقه ای متفاوت دارد.
تاثیر سلیقه ی مشتریان در ارائه ی خدمات باشگاه و اهمیت آن
همان طور که بیان شد باید خدمات و مزایای گوناگونی را در باشگاه مشتریان برای اعضای باشگاه در نظر گرفت. در این صورت هر شخصی با هر سلیقه و نیازی که دارد می تواند از خدمات باشگاه مشتریان بهره مند شود. چرا که شخصیت هر افراد با یکدیگر متفاوت است. همچنین نیاز افراد برای دریافت خدمات گوناگون می باشد. چرا که افراد مختلفی با سنین مختلف، جنسیت های گوناگون، افکار و فرهنگ متفاوت عضو باشگاه می شوند. بنابراین باید به سلیقه ی مشتریان احترام گذاشت و برای آن ها ارزش قائل شد. چرا که ایجاد باشگاه مشتریان با هدف کسب رضایت مشتریان برای جذب مشتری بیشتر و افزایش وفاداری آن ها می باشد. با افزایش رضایت مشتریان سود فروشگاه نیز افزایش می یابد.
البته برای آنکه بتوان خدمات مختلفی را برای مشتریان در نظر گرفت، باید از شخصیت اکثریت مشتریان آگاه شد. چرا که هر فروشگاهی دارای مشتریان به خصوصی می باشد. به طور مثال فروشگاه های کتب درسی دارای مشتریان تحصیل کرده می باشد. بنابراین لازم است تا خدماتی که به افزایش علم آن ها کمک می کند، ارائه شود. این تحلیل برای سایر روش ها نیز صدق می کند. فروشگاه هایی که دارای مشتریان مختلفی می باشد، می بایست خدماتی را ارائه کند که عامه پسند باشد و اکثریت مردم بتوانند از آن ها بهره ببرند. بنابراین توجه به سلیقه ی مشتریان فروشگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
برای خواندن مقاله های مرتبط کلیک کنید.
راه های خرج امتیاز در باشگاه رکاما
با داشتن باشگاه رکاما می توان راه های مختلفی را برای خرج امتیاز اعضای باشگاه در نظر گرفت. به طوری که هر مشتری باتوجه به نیاز و یا سلیقه ای که دارد بتواند از خدمات باشگاه بهره مند شود. با باشگاه مشتریان رکاما می توان باشگاه های مختلفی را برای اعضای مختلف سازمان ایجاد کرد. بنابراین می توان در هر باشگاهی مزایا و خدمات مختلفی را ایجاد کرد. بدین صورت متناسب با اعضای هر باشگاه مزایایی را می توان در نظر گرفت.در این صورت اعضای تمامی باشگاه ها از رضایت کافی برخوردار می شود.
در ادامه به برخی خدمات و مزایایی که می توان در باشگاه مشتریان رکاما ایجاد کرد خواهیم پرداخت. مدیران فروشگاه باتوجه به نظرات خود می توانند هرکدام از این مزیت ها را در باشگاه خود ایجاد نمایند. همچنین می توانید از مشاورین رکاما برای پیاده سازی یک باشگاه مشتریان کارآمد به صورت رایگان بهره مند شوید.
قراردادن هدایا و جوایز برای خرج امتیاز
یکی از مزیت هایی که می توان در باشگاه مشتریان برای اعضای باشگاه در نظر گرفت، قراردادن هدایا و جوایز مختلف برای مشتریان است. بدین صورت که مشتریان در ازای کسر شدن از امتیازشان بتوانند هدیه ی مورد نظر خود را انتخاب کنند. میزان ارزش هدایا باید متناسب با میزان خرج امتیازات در نظر گرفته شود. چرا که نباید فروشگاه در ازای دادن محصولی رایگان، دچار ضرر شود. بنابراین با بررسی های کارشناسی شده و محاسبات سود امتیازات و ارزش محصولات، می توان برنامه های ریزی لازم را برای این کار انجام داد.
به دلیل آنکه باشگاه مشتریان رکاما قابلیت چندباشگاهه شدن را دارد می توان در هر باشگاهی هدایای مختلفی را در نظر گرفت. و یا می توان در یک باشگاه هدیه در نظر گرفت و در باشگاه نوع دیگر هدیه به عنوان خدمات باشگاه وجود نداشته باشد. تصمیم گیری برای پیاده سازی هر حالت باید متناسب با نوع فروشگاه، نوع امتیازات، نوع اعضای باشگاه و ارزش محصولات انجام شود. به هرحال قراردادن هدایا و جوایز برای خرج امتیاز یکی دیگر از راه های خرج امتیاز در باشگاه مشتریان رکاما می باشد. برای دریافت مشاوره در خصوص چگونگی پیاده سازی باشگاه مشتریان و قراردادن راه های خرج امتیاز مختلف می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. برای اطلاع از سایر روش های خرج امتیاز در باشگاه مشتریان با ما همراه باشید.
مزایا و معایب قراردادن هدایا و جوایز برای خرج امتیاز
این راه برای خرج امتیاز در باشگاه مشتریان دارای مزایا و معایبی می باشد. هر سازمانی باید باتوجه به استراتژی های فروش خود و محصولات و نوع مشتریانی که دارد، درصد برتری مزایا و یا معایب این روش را تعیین کند. از مزایای این روش می توان به گرفتن هدیه ی رایگان توسط مشتریان اشاره کرد که مشتری در این حالت بسیار خشنود خواهد شد.
البته میزان امتیاز ها و ارزش هدیه باید متناسب با ارزشی که مشتری برای فروشگاه ایجاد کرده است، باشد. بنابراین در برخی از فروشگاه ها ممکن است حاشیه سود پایین باشد و به همین دلیل برای ارائه ی محصولات به صورت رایگان باید امتیاز زیادی توسط مشتری کسب شود. این اتفاق در این نوع فروشگاه ها ممکن است نارضایتی مشتری را به دنبال داشته باشد. چرا که باید مدت زمان زیادی را برای جمع آوری امتیاز جهت کسب این جایزه صرف کند. و یا باید هزینه ی زیادی را برای خرید محصولات و یا خدمات صرف کند تا بتواند جایزه را به صورت رایگان دریافت کند. بنابراین هر فروشگاهی برای اجرای این روش از خرج امتیاز باید بررسی های لازم را در خصوص محصولات خود و حاشیه سود آن ها انجام دهد.
تا این جا اهمیت ایجاد راه های مختلف امتیاز دهی و یک نمونه از روش خرج امتیاز مشتریان در باشگاه رکاما بیان شد. اکنون برای خواندن ادامه ی مقاله، جهت آگاهی از سایر راه های خرج امتیاز کلیک کنید.
مطالعه ی مقاله های زیر برای درک بهتر از باشگاه مشتریان توصیه می شود.
- راه های امتیاز دهی در باشگاه مشتریان
- نکات مهم راه اندازی باشگاه مشتریان
- مزایای باشگاه مشتریان
- ویژگی های یک باشگاه مشتریان عالی
بازدیدها: 168