
باشگاه مجریان چیست؟
باشگاه مجریان پلتفرم یا سامانهای است که به طور ویژه برای مدیریت، انگیزهدهی و توسعه حرفهای ذینفعان اجرایی یک سازمان طراحی شده است. هدف از راه اندازی این باشگاهها ایجاد یک محیط تعاملی و پویا برای رشد و ارتقای مهارتهای مجریان است. به طور خلاصه، باشگاه مجریان یک ابزار قدرتمند برای سازمانهایی است که به دنبال ارتقای عملکرد و ایجاد یک فرهنگ سازمانی قوی هستند برای عوامل اجرایی مستقیم و غیر مستقیمی که محصولات سازمان را در محل مشتری نصب و راه اندازی می کنند.
در باشگاه مجریان چه کاری انجام می شود؟
وقتی یک مجری عضو باشگاه مجریان می شود تا زمان احراز در باشگاه موقت قرار دارد و میتواند از اطلاعات و بخشهای مجاز استفاده نماید. یکی از این بخشها پیام رسان داخلی است که مسیر ارتباطی او با مدیران باشگاه است.
پس از احراز توسط کاربران باشگاه، مجری به عنوان عضو جدیدی وارد باشگاه می شود و می تواند با شرکت در رویدادها امتیاز کسب کند و در زمان مقتضی به دلخواه آن را خرج کند.
مجری می تواند سوالات خود را از مسئولین باشگاه در پیام رسان اختصاصی بپرسد.
مجری بانکی از مطالب و اطلاعات تخصصی در دسترس دارد که هر زمان نیاز دارد می تواند به آن مراجعه نماید و البته با اولین بار استفاده از آن امتیاز کسب نماید.
مجری می تواند در وبلاگ اختصاصی باشگاه آخرین مطالب که توسط مدیران باشگاه منتشر شده را مشاهده و در راطه به رکدام نظر یا امتیاز قراردهد.
مدلهای متنوعی برای کسب امتیاز توسط مدیران باشگاه در اختیار مجری قرار می گیرد، مثلا کسب امتیاز از ثبت نام، کسب امتیاز از تکمیل اطلاعات فردی در پروفایل، کسب امتیاز معرفی افراد جدید، کسب امتیاز تارخ های موثر مثل تولد و ازدواج و ….
مجری می تواندامتیازات کسب شده را در قالب جوایز یا بن تخفیف شرکا خرج کند.
مجری قادر است همه یا بخشی از امتیازات کسب شده را به دوستانش هدیه دهد.
برای ایجاد تعاملات موثرتر و همچنین پر انگیزه کردن مجریان، مدیران باشگاه می توانند از سیستم فرم ساز استفاده کرده هر نوع فرم دلخواهی را ایجاد کنند و در باشگاه در اختیار مجری قرار دهد تا با تکمیل علاوه بر مشارکت در ارائه نظر و تجربه، امتیاز هم بگیرد.
خلاصه امکانات که می توان در اختیار مجریان قرار داد
- روشهای متنوع کسب امتیاز: اعطای امتیاز به مجریان بر اساس عملکرد، مشارکت و دستیابی به اهداف.
- روشهای متنوع خرج امتیاز: ارائه طیف گستردهای از جوایز و پاداشها به عنوان انگیزهای برای افزایش عملکرد.
- بانک دانش: دسترسی به منابع آموزشی، دورهها و وبینارهای تخصصی همراه با
- پیام رسان اختصاصی: ایجاد فضایی برای تبادل نظر و پرسش و پاسخ بین مجریان.
- محیط رسانه : صفحه اول محیطی مناسب و در دسترس برای قرادادن بنرها و اسلایدهای اطلاع رسانی به مجریان است.
- گزارشدهی عملکرد: ارائه گزارشهای دقیق و قابل فهم از عملکرد فردی مجریان
- وبلاگ اختصاصی: مجریان می توانند در بخش وبلاگ، نسبت به مطالب منتشر شده نظر داده یا امتیاز مشخص کنند.
- گرید و رتبه: مدیران می توانند ساختار امتیاز دهی را با تخصیص رتبه و متمایز کردن مجری ها از همدیگر، متنوع تر و جذابتر نمایند.
- امکان ایجاد توکنها و نوع امتیاز متنوع: از شاخصه های اصلی در پلتفرم نور قابلیت تعریف ارزهای متنوع با اسم و ارزش متفاوت برای ایجاد بازی واره های پیچیده تر و دقیق تر.
مزایای استفاده از باشگاه مجریان برای سازمانها
- افزایش رضایت شغلی: با ایجاد حس ارزش و اهمیت در بین مجریان.
- افزایش ارتباط صمیمی با سازمان: ساختار تعاملی مبتنی بر مشارکت موجود در باشگاه سبب افزایش حس رفاقت با افراد سازمانی می شود
- بهبود عملکرد مجریان: مدیریت رفتار با تمرکز بر انگیزش نتیجه نهایی استفاده از باشگاه است.
- تقویت برند کارفرمایی: با ارائه یک محیط کاری جذاب و پویا، مجریان علاقه و جس خوشایندی نسبت به برند حامی باشگاه خواهند داشت.
مشکلات موجود و راهکارهای پیشنهادی
پراکندگی اطلاعات و عدم دسترسی آسان به دادهها: باشگاه مجریان که بر بستر سامانه انگیزش نور توسعه می یابد، با ایجاد یک پایگاه داده مرکزی، تمامی اطلاعات مربوط به مجریان و در واقع پیمانکاران خدمات را در یک مکان واحد گردآوری کرده و دسترسی به گزارشات دقیق و بهروز را برای مدیران امکانپذیر میسازد.
مشکل در ایجاد انگیزه و حفظ انگیزش مجریان: سیستم کسب و خرج امتیاز، هدایا و جوایز متنوع، و امکان شرکت در فعالیتهای تعاملی، انگیزهای قوی برای افزایش عملکرد و تعهد مجریان ایجاد میکند.
عدم وجود یک سیستم جامع برای مدیریت و آموزش مجریان: بانک دانش باشگاه مجریان ، می تواند منبعی غنی از اطلاعات و آموزشهای تخصصی باشد که در اختیار مجریان قرار می گیرد و کمک میکند تا دانش و مهارتهای خود را ارتقا دهند.
دشواری در برقراری ارتباط موثر با مجریان: فضاهای تعاملی باشگاه، امکان برقراری ارتباط مستقیم و موثر بین مدیران و مجریان را فراهم کرده و به ایجاد یک فضای کاری پویا و مشارکتی کمک میکند.
ویژگیهای کلیدی باشگاه مجریان
پراکندگی اطلاعات و عدم دسترسی آسان به دادهها: باشگاه مجریان که بر بستر سامانه انگیزش نور توسعه می یابد، با ایجاد یک پایگاه داده مرکزی، تمامی اطلاعات مربوط به مجریان و در واقع پیمانکاران خدمات را در یک مکان واحد گردآوری کرده و دسترسی به گزارشات دقیق و بهروز را برای مدیران امکانپذیر میسازد.
مشکل در ایجاد انگیزه و حفظ انگیزش مجریان: سیستم کسب و خرج امتیاز، هدایا و جوایز متنوع، و امکان شرکت در فعالیتهای تعاملی، انگیزهای قوی برای افزایش عملکرد و تعهد مجریان ایجاد میکند.
عدم وجود یک سیستم جامع برای مدیریت و آموزش مجریان: بانک دانش باشگاه مجریان ، می تواند منبعی غنی از اطلاعات و آموزشهای تخصصی باشد که در اختیار مجریان قرار می گیرد و کمک میکند تا دانش و مهارتهای خود را ارتقا دهند.
دشواری در برقراری ارتباط موثر با مجریان: فضاهای تعاملی باشگاه، امکان برقراری ارتباط مستقیم و موثر بین مدیران و مجریان را فراهم کرده و به ایجاد یک فضای کاری پویا و مشارکتی کمک میکند.
چرا باشگاه یا سامانه انگیزش راه اندازی می شود؟
راه اندازی باشگاه یا سامانهی تعامل انگیزش مجریاندر واقع یک نوع شبکه سازی بین ذینفعان(اعضا) است که به ایجاد روابط جذاب و ماندگار با افراد در راستای رسیدن به منافع مشترک منجر می شود. هر جا مدیران سازمانها و نهادها در رسیدن به اهداف خود بالاخص اهدافی که ریشه در رفتار دارد، با چالش هایی روبرو می شوند، یکی از مؤثرترین عواملی که می توان روی آن متمرکز شد و به آن اشاره کرد عدم شبکه سازی رفتاری مناسب بین ذینفعان سازمان است.
- پیامدهای مثبت پیاده سازی و استقرار سامانهی تعامل و انگیزش(باشگاه مجریان) شامل موارد زیر است:
- ساختارمند کردن شبکهی روابط و ساختارهای سازمان با مجریان
- یکپارچه و یونیفرم کردن مسیرهای تعامل OmniChannel
- وفادار ساختن مجریان در حفظ روابط با ایجاد تجربه وکارایی بهتر
- شناسایی و جهتدهی رفتارهای مجریان در راستای چشماندازها و اهداف
- افزایش مشارکت و جمعآوری تجربه کاربری مجریها
- کشف و مدیریت فرصتهای توسعهای جدید
- مدیریت هزینههای توزیع محتوا و تبلیغات
- یکپارچه و منظم کردن جمع آوری دادهها
- تجزیه و تحلیل دقیق تر دادهها
- افزایش بهرهوری ساختاری روابط
- اشتراک گذاری تجربیات و مهارتهای مجریها با تکیه بر روند بیشتر آموختن
- مدیریت متمرکز منابع رسانهای برای سنجش و افزایش کارایی ابزارهای نو یا فعال
ماژولهای موثر بر تغییر ارزش ریالی در زمان راه اندازی
داشتن فهرستی کلی ازمتغیرهای موثر بر ارزش امکانات باشگاه می تواند یاری دهنده مدیران برای تصمیم گیری و برآورد بودجه در زمان راه اندازی اولیه باشد. در این بخش فهرستی از متغیرهای موثب بر قیمت به طور خلاصه افزوده شده است.
- امکانات پرونده مخاطبین( مثل فیلدای سفارشی، دوره های آموزشی و…)
- وب سرویهای اختصاصی و API
- مدیریت مرکز تماس ویپ
- تعداد کاربر( حداقل 10)
- فرم ساز و ابزارهای گردآوری داده
- مدیریت رویدادها و موتور عملیات
- خدمات جانبی(مشاوره، آموزش، پشتیبانی و خدمات اختصاصی)
- مدیریت وظایف و یادآورها
- داشبوردها و مدیریت منعطف هوش تجاری و گزارش ساز
- امکان سفارشی سازی و ارتقای اختصاصی
- قابلیت چند باشگاهه و مولتی کلاب
- امکان استفاده از تنوع ارز و توکن
- اتصال به وظایف خودکار و مدیریت سفارشی آن
- قابلیت استفاده از رویدادها و موتور عملیات در باشگاه
- تعداد و نوع روشهای کسب امتیاز ( 11 مدل)
- تعداد و تنوع مدلهای خرج امتیاز(7 مدل)
- راه اندازی وبلاگ اختصاصی