تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان

تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان چیست؟

customer club . باشگاه هواداری. باشگاه مشتریان چیست؟ بهترین باشگاه وفاداری. تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان . جذب مشتری با باشگاه مشتریان

در بیشتر سازمان ها و فروشگاه ها، حفظ مشتری از جذب مشتری اهمیت بیشتری دارد. چرا که هزینه ی جذب مشتری جدید، بین 6 تا 8 برابر بیشتر از هزینه های فروش مجدد به مشتریان قدیمی می باشد. به همین علت مدیران سازمان ها همواره به دنبال راهی برای حفظ مشتریان خود هستند. باشگاه مشتریان رکاما و یا همان باشگاه وفاداری رکاما یک ابزار پرقدرت در جهت حفظ مشتریان می باشد. بنابراین با کمک نرم افزار باشگاه مشتریان می توان مشتریان را به مشتری های وفادار تبدیل کرد. باشگاه مشتریان رکاما علاوه بر حفظ مشتریان، کاربرد های زیادی در خصوص جذب مشتری نیز دارد. به طور کلی تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان بسیار پرکاربرد خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم درمورد تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان رکاما توضیحات لازم را ارائه دهیم. بنابراین با مطالعه ی عناوین زیر می توان چگونگی حفظ مشتری در باشگاه مشتریان را کاملا درک نمود.

بهترین تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان
باشگاه هواداری. باشگاه مشتریان چیست؟ بهترین باشگاه وفاداری. جذب مشتری با باشگاه مشتریان
تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان . customer club

اهمیت حفظ مشتری

مشتری های یک سازمان در صورتی تبدیل به مشتریان وفادار می شوند که از سازمان رضایت داشته باشند. در این صورت مشتریان رضایت خود را به سایر افراد نزدیک خود منتقل می کنند. در این صورت مشتریان جدیدی توسط مشتریان قدیمی جذب خواهند شد. ولی اگر مشتریان از سازمان رضایت نداشته باشند، نه تنها سایر افراد را جذب سازمان نخواهند کرد، بلکه ممکن است تبلیغات منفی علیه سازمان انجام دهند. در این صورت سازمان رو به افول خواهد رفت. در دنیای رقابت امروزه این اتفاق ناگوار می توان سازمان را از صحنه ی رقابت حذف کند. بنابراین حفظ مشتری ها و جلب رضایت آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل وجود باشگاه مشتریان برای حفظ مشتری ها بسیار ضروری می باشد.

افزایش سود سازمان با حفظ مشتریان

فروش محصول و خدمات به مشتریان سابق، همواره هزینه ی کمتری را برای سازمان به دنبال دارد. بنابراین با فروش مجدد به مشتریان قدیمی می توان در هزینه های سازمان صرفه جویی کرد. دلیل این کاهش هزینه به خاطر اعتماد سازی و تبلغیات می باشد. چرا که مشتری حداقل یک بار به سازمان اعتماد کرده است و از محصولات و یا خدمات آن استفاده کرده است. بنابراین تبلیغات کمتری جهت اعتماد سازی مشتریان قدیمی نیاز است.

اما تبلیغات برای افرادی که مشتری سازمان نبوده اند هزینه ی بیشتری در بر دارد. چرا که باید به قدری تبلیغات انجام داد تا افراد به ارزش محصول و یا خدمات سازمان پی ببرند. به همین علت هزینه های بیشتری جهت تبلیغات بیشتر انجام می شود.

همان طور که در بخش اول بیان شد، رضایت مشتریان قدیمی باعث جذب مشتریان جدید نیز می شود. بنابراین با حفظ مشتریان با کمک باشگاه مشتریان رکاما می توان افراد بیشتری را جذب سازمان کرد. در این صورت هم فروش مجدد به مشتریان قدیمی اتفاق می افتد و هم مشتریان جدید باعث افزایش فروش خواهند شد. با افزایش فروش با باشگاه مشتریان، سود سازمان نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

اما تکنیک های حفظ مشتری با باشگاه مشتری رکاما چیست؟ برای آگاهی از جواب این سوال، مطالعه ی ادامه ی مقاله پیشنهاد می شود.

ثبت نام آسان برای کاربران در باشگاه مشتریان از مهم ترین تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان

یکی از تکنیک های مهم برای حفظ مشتریان و عضویت آن ها در باشگاه مشتریان ، طراحی فرم ثبت نام ساده می باشد. به طوری مشتری برای عضویت در باشگاه مشتریان دچار مشکل نشود. همچنین نباید وقت زیادی از مشتریان برای عضویت گرفته شود. در غیر این صورت افراد برای عضویت در باشگاه مشتریان تمایل کمتری نشان خواهند داد. به دنبال آن تمام استراتژی های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان کم اثر خواهند شد. بنابراین باید آسان ترین راه را برای عضویت افراد در نظر گرفت.

فرم ثبت نام نباید اطلاعات زیادی را از مشتری بخواهد. چرا که ممکن است مشتری در هنگام ثبت نام وقت کافی را برای عضویت نداشته باشد. در این صورت منصرف خواهد شد. ولی اگر اطلاعات محدودی را نیاز باشد وارد کند، سریعا ثبت نام خود را انجام می دهد. اگر سازمان بخواهد اطلاعات بیشتری از مشتریان دریافت کند، می تواند با طراحی فرم های تکمیل اطلاعات در باشگاه مشتریان رکاما این کار را انجام دهد. برای ترغیب مشتریان جهت تکمیل فرم ها می تواند امتیازاتی را در نظر بگیرد. در این صورت مشتریان نیز برای تکمیل فرم ها تشویق خواهند شد.

برای مطالعه ی مقاله های مرتبط کلیک کنید.

برترین تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتری کدام است؟
تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان . customer club . باشگاه هواداری
باشگاه مشتریان چیست؟ بهترین باشگاه وفاداری. جذب مشتری با باشگاه مشتریان

ایجاد جوایز متنوع در باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان رکاما به سازمان ها این امکان را می دهد که بتوانند به راحتی محصولات و یا خدماتی را به عنوان جایزه در باشگاه مشتریان خود قرار دهند. بنابراین سازمان ها می توانند خدمات و محصولات متنوعی را به مشتریان ارائه دهند. البته مشتریانی که امتیاز لازم را در باشگاه کسب نموده باشند می توانند از این خدمات بهره مند شوند. اما به طور کلی هرچقدر تنوع خدمات و محصولات در باشگاه مشتریان بیشتر باشد، رضایت مشتریان بیشتری را می توان افزایش داد. چرا که مشتریان مختلفی عضو باشگاه مشتریان خواهد شد و به همین علت سلیقه های متفاوتی وجود دارد.

سازمان ها و فروشگاه ها می توانند خدمات و محصولاتی را به غیر از محصولات خود در باشگاه مشتریان ارائه دهند. به طور مثال می توان کد تخفیف مراکز تفریحی را اراده دهند. و یا می توانند بلیط های مکان های دیدنی را در ازای کسر امتیاز ها قرار دهند. در این صورت نیز رضایت مشتریان افزایش پیدا می کند. و این تکنیک باعث حفظ بهتر مشتری ها خواهد شد.

ایجاد راه های مختلف برای امتیاز گرفتن

همان طور که باید برای خرج امتیاز راه های مختلفی را در نظر گرفت، باید برای اخذ امتیاز نیز چنین کاری را انجام داد. یعنی مشتریان در باشگاه مشتریان به غیر از خرید محصول بتوانند از راه های دیگری نیز بتوانند امتیاز کسب نمایند. همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، برای تکمیل فرم های اطلاعات مشتریان می توان امتیازی را در نظر گرفت.

همچنین می توان در باشگاه مشتریان رکاما بازی های جذابی را ایجاد کرد و مشتریان با بازی بتوانند امتیاز کسب نمایند. همچنین می توان گردونه ی شانسی را تعبیه کرد که مشتریان با خرج امتیاز برای گردش گردونه، شانس خود را برای دریافت امتیاز بیشتر امتحان کنند. راه های فراوان دیگری نیز وجود دارد که مشتریان بتوانند در باشگاه مشتریان اقدام به دریافت امتیاز نمایند. در این صورت نیز رضایت مشتریان افزایش پیدا خواهد کرد. و این کار از دیگر تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان می باشد.

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی باشگاه مشتریان می توانید با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید. کارشناسان رکاما با تجربه ی راه اندازی برای سازمان ها در ابعاد مختلف، شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله های زیر را نیز مطالعه فرمایید.

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *